2024-05-31, 14:41
Medlem
Jag ska få retroaktivt från försäkringskassan, uppenbarligen... jag menar, kolla titeln.

Min fråga är dock hur lång tid det tar innan man får pengarna?
Min handledare säger 1 till 1,5 månad, en annan som gjorde uträkningen sa några dagar och en vän har sagt en vecka (det har gått en vecka)
Sedan läser man om andra tidsramar.
Nyfikenheten spårar ur och jag vill veta om någon annan har erfarenhet?

Tåls att tillägga att "de har börjat med ett nytt utbetalningssystem nu, där ingen kunde ha förutspått hur svårt det skulle bli med alla utbetalningar".
Smart.

Tusen tack till den som svarar!
Citera
2024-05-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaja
Jag ska få retroaktivt från försäkringskassan, uppenbarligen... jag menar, kolla titeln.

Min fråga är dock hur lång tid det tar innan man får pengarna?
Min handledare säger 1 till 1,5 månad, en annan som gjorde uträkningen sa några dagar och en vän har sagt en vecka (det har gått en vecka)
Sedan läser man om andra tidsramar.
Nyfikenheten spårar ur och jag vill veta om någon annan har erfarenhet?

Tåls att tillägga att "de har börjat med ett nytt utbetalningssystem nu, där ingen kunde ha förutspått hur svårt det skulle bli med alla utbetalningar".
Smart.

Tusen tack till den som svarar!

För mig tog det högst 1 vecka efter FKs beslut att de beslutat om de skulle utbetala pengarna.
Det gällde att FK nollat min SGI och därmed överklagat till Förvaltningsrätten och fick rätt av dem
Senast redigerad av Undrande1967 2024-05-31 kl. 15:43.
Citera
2024-06-01, 12:34
Medlem
Vad ska du få pengar för? Gissar att det kan vara lite olika handläggningstider beroende på vad du sökt för ersättning.

Har sökt sjukpenning flera gånger retroaktivt, och det har gått väldigt fort. Har ofta fått pengarna inom 5 dagar efter att jag skickat in ansökan. Har ofta fått svar redan dagen efter att pengarna kommer inom någon dag. Men, då har jag en diagnos som i princip garanterar att man får pengarna utan något krångel. Det verkar som att allt som rör luddigare sjukdomstillstånd som "värk" eller odiagnostiserad psykisk ohälsa kan dra ut på tiden eller att FK börjar krångla. Har iaf vänner och kollegor som råkat ut för det.
Citera
2024-06-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Vad ska du få pengar för? Gissar att det kan vara lite olika handläggningstider beroende på vad du sökt för ersättning.

Har sökt sjukpenning flera gånger retroaktivt, och det har gått väldigt fort. Har ofta fått pengarna inom 5 dagar efter att jag skickat in ansökan. Har ofta fått svar redan dagen efter att pengarna kommer inom någon dag. Men, då har jag en diagnos som i princip garanterar att man får pengarna utan något krångel. Det verkar som att allt som rör luddigare sjukdomstillstånd som "värk" eller odiagnostiserad psykisk ohälsa kan dra ut på tiden eller att FK börjar krångla. Har iaf vänner och kollegor som råkat ut för det.

Har bara kort och gott fått för lite utbetalt sedan en tid tillbaka och fått belut om att det skulle rättas till.

Definitivt ingen oklar diagnos här som skulle spöka för dom på något vis, så den delen borde vara solklar för dom iaf 😅
Citera
2024-06-03, 09:28
Medlem
Jag får Föräldrarpenning fram till juli men får knappt 4K, min plan är att ansöka redan nu till a-kassa, men är rädd att dom får veta att jag får penning vilket är lite men ändå, ska jag ansöka om a-kassa eller höra av mig till fk o se om jag kan få föräldrar penning bara denna månad o skippa dom 4k nästa månad?
Citera
2024-12-13, 22:38
Medlem
Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här