2024-06-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Funderar p att g ver till detta, trots allt. Ibland blir jag s trtt p alla sm strkorn som ter sig ner i vinklar och vrr.
Tv funderingar: ldorna tar lite mer plats? De jag har sett r rtt bkiga.
r pelletsen inte hrda fr tassarna? ( andra sidan - d kanske det entusiastiska krafsandet vid ldbesken minskar? Mina katter r halvvgs till Afrika, om de r p det humret)

Jag svarar fast frgan inte var till mig fr jag har erfarenhet av pellets ocks: jo, de r hrda fr tassarna. Men en annan nackdel r att det bara r helt upplsta pellets som hamnar i ldan under men mnga pellets med bajskladd eller kissdroppar p sig ligger kvar om man inte skopar upp alla sna.
Jag fattar grejen med pellets men om katten sjlv fr vlja tar den nog helst sand...
Citera
2024-06-06, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jag svarar fast frgan inte var till mig fr jag har erfarenhet av pellets ocks: jo, de r hrda fr tassarna. Men en annan nackdel r att det bara r helt upplsta pellets som hamnar i ldan under men mnga pellets med bajskladd eller kissdroppar p sig ligger kvar om man inte skopar upp alla sna.
Jag fattar grejen med pellets men om katten sjlv fr vlja tar den nog helst sand...
Tack fr svar! Har ocks viss erfarenhet av pelletsldor, och ja, det r ofta behov av att rensa med skopa ocks, men man slipper stret. Varianten jag anvnder r nog katternas favorit och icke-grisigt, men hela lgenheten r bestrdd Vi fr se, orkar nog ett tag till.
Citera
2024-06-06, 12:31
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Fr mig finns det bara Ever Clean. Ja, den r svindyr i inkp, men den r s dryg och rcker s lnge att det lnar sig i lngden.
Du slipper lukt frn ldan, ltt att plocka upp klumparna, och du kan ha den i flera veckor innan den behver bytas ut, och katterna gillar det!

Jag kr p Ever Clean Multiple Cat eftersom jag har tre katter (och tre kattldor), men har du bara en kan du vlja vilken som.

Veckor?
byter ldan 2 gnger i veckan, det blir bara en stor klump av sanden efter ngon dag.
Citera
2024-06-06, 15:39
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Veckor?
byter ldan 2 gnger i veckan, det blir bara en stor klump av sanden efter ngon dag.

Det lter inte ekonomiskt hur billig sanden n r.

Jag rensar/plockar klumpar frn mina ldor med Ever Clean morgon och kvll. Det gr skert minst 6 veckor innan jag knner att jag behver byta ut hela sanden mot ny. (Nej, jag r inte sponsrad av Ever Clean hahaa)
Citera
2024-06-07, 15:16
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Det lter inte ekonomiskt hur billig sanden n r.

Jag rensar/plockar klumpar frn mina ldor med Ever Clean morgon och kvll. Det gr skert minst 6 veckor innan jag knner att jag behver byta ut hela sanden mot ny. (Nej, jag r inte sponsrad av Ever Clean hahaa)

Nej, men det r det att all sand blir en stor klump pga kisset.
Hur mycket har du i ldan?
Citera
2024-06-07, 15:21
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Nej, men det r det att all sand blir en stor klump pga kisset.
Hur mycket har du i ldan?

Jag hller i 10 liter i varje lda nr jag byter ut hela sanden.
Citera
2024-06-07, 15:24
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Jag hller i 10 liter i varje lda nr jag byter ut hela sanden.

Jaha, ja vran lda vet jag inte om den ens tar 10L, vill helst inte prova d yngsta katten har ett behov av att kasta runt sanden som ett mongo
Citera
2024-06-07, 16:00
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Jaha, ja vran lda vet jag inte om den ens tar 10L, vill helst inte prova d yngsta katten har ett behov av att kasta runt sanden som ett mongo

En av mina katter r likadan. Sprtter runt sand som om det vore tredje vrldskriget!

Mina kattldor r av denna stil. Men jag tar bort plastlocket framfr och fller upp den frgade luckan i toppen. De verkar inte gilla att vara instngda. Men de ldorna rymmer 10 liter och tar hand om vrsta sprttet.
Senast redigerad av Cindell 2024-06-07 kl. 16:07.
Citera
2024-06-07, 16:06
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
En av mina katter r likadan. Sprtter runt sand som om det vore tredje vrldskriget!

Mina kattldor r av denna stil. Men jag tar bort plastlocket framfr och fller upp den frgade luckan i toppen. De verkar inte gilla att vara instngda. Men de ldorna rymmer 10 liter och tar hand om vrsta sprttet.

Har krt med den stngda varianten men ldsta katten p 1 r r fr stor fr dom, nu har vi en lda som har 3 bottnar, 2 hela bottnar och en som r som en sil och sedan bra kant som lser ihop alla och frhindrar det mesta, men ungkatten lyckas nd att kasta ut sand men det r det bsta vi hittat.
Citera
2024-06-07, 16:10
Medlem
Cindells avatar
Citat:
... nu har vi en lda som har 3 bottnar, 2 hela bottnar och en som r som en sil och sedan bra kant som lser ihop alla och frhindrar det mesta ...

Uj, mer avancerad lda n n vad jag har helt klart! Har googlat lite nu och ser vilken typ du har.
Men tipsar om att testa Ever Clean faktiskt.
Senast redigerad av Cindell 2024-06-07 kl. 16:15.
Citera
2024-06-07, 16:14
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Uj, mer avancerad lda n n vad jag har helt klart! Har googlat lite nu och ser vilken typ du har.
Men tipsar om att testa Ever Clean faktiskt.

Det r faktiskt den bsta ldan vi haft och vi har haft en del..
anvnder inte silen men att den har 2 vanliga ldor r ett stort plus d man kan fixa ena med sand medans man rengr den andra s man slipper stirrande katter som vntar p att f inviga den rengjorda ldan
Citera
2024-06-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kr med Ever Clean https://www.arkenzoo.se/ever-clean-litterfree-paws

Kan inte finnas ngon bttre sand. Bajset torkar in till en torr korv p en timme och all kiss blir en klump och ingenting luktar.

Oj, tar det en timme fr det att torka!? Jag har Cattia och dr tar det vl en kvart eller nt snt innan jag kan plocka bort det hela. Och det luktar inget heller. Jag tycker att EverClean r bra men som jag ppekat innan r den inte dryg eftersom sanden gr t lika mycket som ngon annan sand nr man plockar bort klumparna. Fattar inte hur folk har rd att kpa s dyr kattsand...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in