Citat:
Ursprungligen postat av
Rastapunx
De jag känner som går på Lyrica har inga illusioner om att de någonsin kommer kunna sluta med det. Men det är ett pris värt för dem att få kunna må bra.
Det värsta med Lyrica är ju att det knappt går att sluta med skiten när inte ens härdade narkomaner klarar av det utan att bryta ihop totalt som har tänt av ifrån allt möjligt typ Heroin som jag var inne på.
Fattar inte att det är så lågt klassat när det är klasser värre än traditionella Bensodiazepiner rent fysiskt.
Att klippa Bensodiazepiner är inte kul det heller men tänk det plus Heroin på samma gång eller en Heroin AT som håller i sig lika länge som en Bensodiazepin AT ungefär så förstår folk vad jag pratar om på ett ungefär.
De som kokade ihop Lyrica gjorde sannerligen ett bra jobb att mixa ihop något riktigt djävulskt och dessutom onödigt då Bensodiazepiner redan finns så Lyrica fyller egentligen ingen ny funktion det var bara det att det såldes in som supereffektivt mot svår ångest och med noll biverkningar och idag står vi med facit i hand eller ja de flesta gjorde det redan runt 2010 när folk på allvar insåg missbrukspotentialen i Pregabalin, många hade börjat åka in på avgiftning och läkarna såg vilket skick de var i och hur de mådde kontra andra patienter som avgiftades ifrån andra substanser.
Förövrigt så är det många som har det mot nervsmärtor idag och inte enbart psykiatripatienter måste tilläggas.
Verkar dock funka kasst mot nervsmärtor då vissa får betydligt bättre effekt av traditionella opiater och även lite mildare sådana som tex Tramadol.