• 1
  • 2
2024-05-30, 10:21
Det fanns under Stefan Lövens tid som statsminister en särskild sossekvinna som låg bakom och drev på narkotikaklassningen av Pregabalin/Lyrica i Sverige. Jag har glömt vad hon heter men jag minns henne som en vidrig sadist som gömde sig bakom några studier och syntes i nått tv-reportage.

Vad hette/heter hon och vilket straff förtjänar hon för övergrepp av svenska folkets egen vilja?
Hur kom det sig att Sverige var första landet i världen att förbjuda Pregabalin/Lyrica på initiativ av en hemsk sosse?
Senast redigerad av tvreporter 2024-05-30 kl. 10:27.
Citera
2024-05-30, 10:22
Lever hon fortfarande och vad heter hon?
Om hon är död borde vi i så fall inte gräva upp henne och väcka henne till liv igen för att begrava fetknoppen en gång till?
Citera
2024-05-30, 10:28
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvreporter
Hur kunde det komma sig att Sverige var det första landet i världen att förbjuda Pregabalin/Lyrica på initiativ av en hemsk sosse?

USA klassade pregabalin i deras "schedule V" redan år 2005, Sverige år 2018.
Citera
2024-05-30, 10:31
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
USA klassade pregabalin i deras "schedule V" redan år 2005, Sverige år 2018.
Det kan hända att USA kom före Sverige men jag räknar inte USA som ett land utan som en samling minst lika hemska delstater - där Sverige inofficiellt numera har blivit en till.

Oavsett, vad heter svinet som låg bakom klassificeringen i Sverige? Vem har denna sadist till politiker och hur kunde man vara så hemsk?
Citera
2024-05-30, 10:37
Medlem
Citat:
Det fanns under Stefan Lövens tid som statsminister en särskild sossekvinna som låg bakom och drev på narkotikaklassningen av Pregabalin/Lyrica i Sverige. Jag har glömt vad hon heter men jag minns henne som en vidrig sadist som gömde sig bakom några studier och syntes i nått tv-reportage.

Vad hette/heter hon och vilket straff förtjänar hon för övergrepp av svenska folkets egen vilja?
Hur kom det sig att Sverige var första landet i världen att förbjuda Pregabalin/Lyrica på initiativ av en hemsk sosse?

(Vore kanske bra om du tog en paus från droger så du kommer till sans)

Det är så att det är läkemedelsverket som beslutar om sånt. Det är rätt rimligt kan jag tycka att man baserar sina beslut på forksning (och studier). Vad skulle alternativet vara? Att man kör lite på känn?

Sen är Sverige som sagt inte första landet att förbjuda Pregabalin heller.

Kan det inte vara så att du bara fått det här om bakfoten?
Citera
2024-05-30, 10:41
Vi tänker göra ett tv-reportage om kvinnan men har tyvärr glömt vad hon heter och var hon bor? Kan du gräva fram det åt oss?
Citera
2024-05-30, 10:44
Medlem
Citat:
Vi tänker göra ett tv-reportage om kvinnan men har tyvärr glömt vad hon heter och var hon bor? Kan du gräva fram det åt oss?

Vem du syftar på vet jag inte och jag misstänker att du fått det hela om bakfoten. Vem du syftar på vet jag inte eller om hon ens finns utanför din fantasi. Så varför skulle jag gräva fram det?

Så det är nog lika bra om du lägger ner detta innan du gör bort dig offentligt.
Citera
2024-05-30, 10:52
Medlem
Citat:

Eftersom Annica Strandhäll var socialminister och Gabriel Wikström var folkhälso-/sjukvårdsminister så bör det väl varit någon av dem som eventuellt skulle kunnat påverkat läkemedelsverket till detta vettiga beslut.
Citera
2024-05-30, 10:52
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Kvinnonätverket KSAN lobbade återkommande sedan 2010 regeringen att narkotikaklassa pregabalin och även att EU gör detsamma.

KSAN:s kanslichef hette då Leena Haraké.

Varför Sverige och Norge är de enda länderna vid sidan av USA som narkotikaklassat substansen är troligen helt och hållet nepotism och svågerpolitik.

Några forskare i Uppsala påstod sig ha upptäckt att ämnet genererar drogberoende genom att sitta och korstabulera amerikanska register. Denna forskning lyftes sedan fram som sanning. En sanning som bara gäller bland politiker och makthavare som har någon koppling till de inblandade svenskarna på något vis.

Skälet att substansen skulle narkotikaklassas var efter att missbruksanvändningen påstods ha ökat kraftigt.

Vilket alltså inte var sant. Men blev till en sanning hos kompisarna i utredningen och på Läkemedelsverket etc.
Citera
2024-05-30, 12:01
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Det är narkotikaklassat i Norge, Finland, Danmark, USA, Storbritannien och med goda grunder. Du verkar ju ha något fel som tror att detta är relaterat till partipolitik.
Citera
2024-05-30, 12:32
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:

Hahaha vad fan, du ska göra ett tv-reportage men kan inte ens gräva fram namnet på personen själv, vill du ha hjälp att filma, redigare, tala osv också?
Låter som det kommer bli ett bra reportage det.. Not.

Eller är du bara en pundare som är sur för det är lite omständigt för dig att fixa dina piller?
Citera
2024-05-30, 13:30
Medlem
Citat:

USA var först dvs 2005 och jag är förvånad att det tog ända tills 2018 innan det narkotikaklassades här i Sverige med tanke på den extrema missbrukspotentialen.

När det dök upp här så klassades det som harmlöst och skrevs ut mer eller mindre kartongvis till personer med svår ångest, depressioner osv som inte SSRI bet på och visst funkade det.

Problemet var att ingen kände till den ohyggligt snabba toleransutvecklingen, missbrukspotentialen och den avskyvärda avtändningen som folk som har upplevt den (efter långa tiders bruk av höga doser) beskriver som en blandning av Benzo och Heroin AT i kombination.

Känner än idag en person som var grav missbrukare och missbrukade allt som gick att missbruka (men helst medicinska Opiater eller rent Heroin) och idag är fri ifrån allt förutom Lyrica.

Personen har gjort flera försök att avgifta sig ifrån Lyrica också med men fixar inte det trots att personen ifråga tyckte att Heroin var rena barnleken att sluta med mer eller mindre, så starkt är Lyrica.

Jag har lagligt förstås provat på samtliga Bensodiazepiner vi har och har haft på den svenska apoteksmarknaden samt Z analogerna och nu senast Morfin och är relativt bekväm med den typen av preparat (även om man ska vara försiktig) men jag skulle aldrig röra Lyrica någonsin.

Fastnar man i ett Lyricamissbruk så ligger man jävligt risigt till rent sagt och det är inte bara min vän (som idag får det lagligt utskrivet ifrån sjukvården för att medicinera ångest under sträng kontroll) som påstår det utan även många andra Lyrica brukare eller missbrukare också.

Min doktor är rätt så generös med att skriva ut traditionella Bensodiazepiner men jävligt restriktiv med Lyrica med tanke på vad han har sett i sitt yrke och ändå klassas Bensodiazepiner som "tyngre".
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-05-30 kl. 13:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in