Citat:
Ursprungligen postat av
tvreporter
Det fanns under Stefan Lövens tid som statsminister en särskild sossekvinna som låg bakom och drev på narkotikaklassningen av Pregabalin/Lyrica i Sverige. Jag har glömt vad hon heter men jag minns henne som en vidrig sadist som gömde sig bakom några studier och syntes i nått tv-reportage.
Vad hette/heter hon och vilket straff förtjänar hon för övergrepp av svenska folkets egen vilja?
Hur kom det sig att Sverige var första landet i världen att förbjuda Pregabalin/Lyrica på initiativ av en hemsk sosse?
USA var först dvs 2005 och jag är förvånad att det tog ända tills 2018 innan det narkotikaklassades här i Sverige med tanke på den extrema missbrukspotentialen.
När det dök upp här så klassades det som harmlöst och skrevs ut mer eller mindre kartongvis till personer med svår ångest, depressioner osv som inte SSRI bet på och visst funkade det.
Problemet var att ingen kände till den ohyggligt snabba toleransutvecklingen, missbrukspotentialen och den avskyvärda avtändningen som folk som har upplevt den (efter långa tiders bruk av höga doser) beskriver som en blandning av Benzo och Heroin AT i kombination.
Känner än idag en person som var grav missbrukare och missbrukade allt som gick att missbruka (men helst medicinska Opiater eller rent Heroin) och idag är fri ifrån allt förutom Lyrica.
Personen har gjort flera försök att avgifta sig ifrån Lyrica också med men fixar inte det trots att personen ifråga tyckte att Heroin var rena barnleken att sluta med mer eller mindre, så starkt är Lyrica.
Jag har lagligt förstås provat på samtliga Bensodiazepiner vi har och har haft på den svenska apoteksmarknaden samt Z analogerna och nu senast Morfin och är relativt bekväm med den typen av preparat (även om man ska vara försiktig) men jag skulle aldrig röra Lyrica någonsin.
Fastnar man i ett Lyricamissbruk så ligger man jävligt risigt till rent sagt och det är inte bara min vän (som idag får det lagligt utskrivet ifrån sjukvården för att medicinera ångest under sträng kontroll) som påstår det utan även många andra Lyrica brukare eller missbrukare också.
Min doktor är rätt så generös med att skriva ut traditionella Bensodiazepiner men jävligt restriktiv med Lyrica med tanke på vad han har sett i sitt yrke och ändå klassas Bensodiazepiner som "tyngre".