Citat:
Ursprungligen postat av
sefipaw
Jag tror att många västerlänningar känner ett behov av en vanlig, icke-elektronisk skrivmaskin. Det är så moraliskt under-minerande att se alla göra anteckningar på skärmar. Folk för t.om. dagbok på bloggar istället för privat. Och ändå är alla överens om att teknologin får oss att må dåligt.
Många säger att det är för krävande att skriva för hand. Då är ju en el-lös skrivmaskin det perfekta valet.
Det tillverkas inte en enda skrivmaskin längre. Begagnade skrivmaskiner säljs för typ 3000 spänn, och även om man har råd med en sån så finns det inget bläck att köpa till den.
Det här är ju en enorm lucka på marknaden. Nån tech-nörd borde ju kunna bygga såna som sido-inkomst åtminstone.
Visst skulle ni uppskatta att ha skrivmaskin som val till vardags?
Nej. Det skulle jag verkligen inte uppskatta. Detta trots att jag skippar (a)sociala medier, är väldigt begränsad hur jag använder smart phone (har även ett par dumb phones som digital detox). Detta trots att jag även har rent analoga kameror.
Är uppväxt i skiftet mellan skrivmaskin och dator. Man vill verkligen inte tillbaka till tiden med skrivmaskiner och tippex.
För att svara på frågan i din rubrik; för att det inte finns någon efterfrågan på det.