2024-05-29, 21:39
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Du har inga typ idrottslag eller Pokemons du vill nämna i sammanhanget när du ändå är igång? Det måste ju finnas något mer som ni avskyr än era politiska motståndare? Tjejer med tatueringar (eller varför inte tjejer i största allmänhet), gymkillar, "lågutbildade" eller folk som dricker IPA är väl lite bubblare kanske?
Snabbkaffe eller bryggkaffe, toalettlocket uppe eller nere, använda blinkers i rondeller eller inte använda blinkers i rondeller - allt är påhittade motsättningar där båda sidor är KGB-psyops från Kreml för att splittra oss och skapa konflikter, så vi måste bekämpa bägge! Sluta dricka kaffe, ryck loss toalettlocket och släng bort det, kör rakt fram i rondellerna!
Citera
2024-05-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Wow, härligt att du förklarar allt så tydligt. Nu förstår jag! Putin ligger bakom både pro-invandring och anti-invandring, och jag måste bekämpa bägge, så jag måste alltså vara anti-pro-invandring och anti-anti-invandring samtidigt! Och eftersom Kreml ligger bakom både vänster och höger, och jag måste bekämpa bägge, så måste jag liksom slå mot båda håll - eller snarare mot alla håll!

Putin ligger bakom allt, så därför skall jag vara emot allt! Äntligen har ljuset tänds och polletten trillat ned. Tack för att du hjälpt mig se klart, herr pansarskott!
Vad bra att även du hajar. Grattis!

Det är absolut inget nytt för den som följt med de sista tjugo åren. Än kämpas det mot der juden, än mot nazister. Din panikartade sarkasm hjälper inte dig ett dugg.
Senast redigerad av Panzershreck 2024-05-29 kl. 22:16.
Citera
2024-05-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Dumheter, du framför noll konkreta exempel på uttalanden som Amnesty, Svenska freds, miljöpartiet har gjort till stöd för Kreml, utan det är bara löst tyckande. Fluff och smömos.
Elokapinarörelsen som härjar i Finland (en finsk version av våtmarksmuppar som lägger sig i trafiklederna) är en del av det internationella Extinction Rebellion. Lustigt nog har denna Elokapina samma postadress som en finsk fredsrörelse samt en förening som jobbar för ökad förståelse för Ryssland i Finland.

Dess grundare, Roger Hallam, förklarade sina åsikter på den ryska statliga TV-kanalen RT.

Extinction rebellion grundaren Roger Hallam utnyttjade då miljöångesten hos neurotiska västerländska ungdomar genom att hetsa dem att göra uppror mot och överge demokratin. Rörelsen ville alltså krossa det världsrådande ekonomiska systemet. Den representativa demokratin skulle också slaktas. Rörelsen skulle istället ersätta demokratin med råd, precis som i Sovjetunionen.

Allt detta bereddes det alltså plats för på ryska propagandakanalen RT år 2020.

Frågor på den kopplingen?

Vidare så tyckte Hallam att man skulle mörda företagsledare och politiker i väst (inte i öst, lustigt nog)

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8694867/Fury-Extinction-Rebellion-founder-says-MPs-bullet-heads.html
Senast redigerad av Panzershreck 2024-05-29 kl. 23:41.
Citera
2024-05-29, 23:53
Medlem
Russia might be funding European environmental organizations to support its position in the energy market and undermine competitors.

Citat:
In 2014, former NATO secretary-general and prime minister of Denmark Anders Fogh Rasmussen described this phenomenon to The Guardian:

“I have met allies who can report that Russia, as part of their sophisticated information and disinformation operations, engaged actively with so-called non-governmental organisations – environmental organisations working against shale gas – to maintain European dependence on imported Russian gas.”

Citat:
The extraction of shale gas is known as fracking. While legal and used in the United States, European parliaments have consistently opposed this alternative and preferred to rely on standard Russian gas pipelines. According to a letter sent to then-Treasury Secretary Steven Mnuchin by U.S. representatives Lamar Smith and Randy Weber, Hillary Clinton told a private audience in 2016 “We were even up against phony environmental groups, and I’m a big environmentalist, but these were funded by the Russians …”

Has the Russian Federation been funding environmental activists around the world? A few more voices point in this direction.

WWF Germany, BUND (Friends of the Earth), and NABU (Nature and Biodiversity Conservation Union), three environmental organisations who were avowed opponents of Germany’s NordStream pipelines with Russia, dropped their opposition after Gazprom promised funding for environmental protection, according to a 2011 report from the European Parliament. A foundation set up by a German federal state, environmental organizations, and NordStream (controlled by Gazprom) had filled its coffers with €10 million with representatives of the environmental organizations sitting on the board. Did these groups drop their opposition to the pipelines because of Russian funding? Whether they did or not is anyone’s guess.

Another striking example is Belgium, where the federal energy minister Tinne Van der Straeten (from the green party “GROEN”) has sought to dismantle Belgium’s nuclear energy capacity. Van der Straeten’s former job? Lawyer and associate at a law firm whose largest client is Gazprom.
https://consumerchoicecenter.org/is-russia-funding-european-environmental-activists/
Citera
2024-05-29, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Så, i princip alla grupper som du, Kent Ekeroth och resten av Counterjihad-högern på Flashback har uttryckt ert missnöje över jobbar för den store fienden Putin? Jag läste att även Reuters var en del av Putins nätverk när de rapporterade "antisemitiska lögner" för några veckor sedan

Du har inga typ idrottslag eller Pokemons du vill nämna i sammanhanget när du ändå är igång? Det måste ju finnas något mer som ni avskyr än era politiska motståndare? Tjejer med tatueringar (eller varför inte tjejer i största allmänhet), gymkillar, "lågutbildade" eller folk som dricker IPA är väl lite bubblare kanske?
Se ovan, pajas…
Citera
2024-05-30, 00:04
Medlem
BLM = Hard core marxistiska kommunister:

Citat:
Garza, Patrisse Cullors, and Opal Tometi, Black Lives Matter’s three main founders, have always been candid about their Marxism, which is a synonym for communism.

In 2015, Garza told SF Weekly that “social movements all over the world have used Marx and Lenin as a foundation to interrupt these systems that are really negatively impacting the majority of people.”

Also that year, she told a gathering of world communists, Left Forum, that it’s “not possible for a world to emerge where black lives matter if it’s under capitalism, and it’s not possible to abol*ish capitalism without a struggle against national oppression.”

As for Cullors, she has affirmed on the record several times that she’s a Marxist. In fact, with so many journalists denying that she is a communist, Cullors herself released a video on Dec. 14 stating clearly:

Am I a Marxist? … I do believe in Marxism. It’s a philosophy that I learned really early on in my organizing career … .
She subsequently adds:

… the U.S. is so good at propaganda and being like … it has sold the idea of the American dream, and that’s tied into capitalism and wealth. It’s much harder to sell communism … .
In a June 2020 interview, Cullors said of Garza and herself: “We are trained Marxists. We are super-versed on, sort of, ideological theories.”

https://www.heritage.org/progressivism/commentary/marxism-underpins-black-lives-matter-agenda
Citera
2024-05-30, 00:13
Medlem
TVBIEs avatar
I stort sett alla länder i Europa är så kontrollerade av Washington att de är med i NATO, har omfattande försvarsavtal med USA, nästan enbart konsumerar amerikansk populärkultur, vissa hyser dessutom amerikanska militärbaser och/eller amerikanska kärnvapen, men ändå är det alltså Kreml som styr oss och Putin som ligger bakom allt vi gör och tänker!

Lyckligtvis finns det professionell hjälp mot problemet:

https://www.sveakbt.se/personlighetsstorning/paranoid
Citera
2024-05-30, 00:21
Medlem
Sovjetunionens, sedermera Rysslands, långa och täta samarbete med palestinska terrororganisationer och deras aktivism i Europa kan den intresserade ta en crash course i via denna länk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Palestine%E2%80%93Russia_relations

Fortsätt här:
https://carnegieendowment.org/russia-eurasia/politika/2023/10/why-russia-and-hamas-are-growing-closer?lang=en

Sen fundera på över europeiska, t ex kommunistfittan Greta Thunbergs, och amerikanska vänsterns propalestinska patos och vilken regim kan ligga bakom som finansiär och ideologisk mentor.
Citera
2024-05-30, 08:12
Medlem
Ryssland använder västs öppenhet, medfödda anständighet och demokrati som verktyg för att förstöra just dessa saker. Rysslands antipati mot väst är allomfattande liksom Putins hänsynslöshet. Ingen fiende är för liten för att förstöra, inte heller för stor.
Det finns otaliga exempel på ryssens metodologi där de aktivt letar upp och bearbetar ”lovande” aktivister, tjänstemän, folk med inflytande, journalister och politiker för att springa deras ärenden och tala deras språk. Kreml följer ett annat regelverk än resten av världen. Ryssland använder varje tillgänglig taktik för att undergräva västländer och främja sina egna intressen. Och västerländska sk demokratirörelser är en ren gudagåva för Putins Ryssland.
Citera
2024-05-30, 08:29
Medlem
Hur många sådana här finns det t ex i Sverige? https://www.washingtonpost.com/world/2023/03/29/russian-spy-brazilian-student-washington/

Alla möjliga Cherkasover som lyckas nästla in sig vem vet vart och etablera kontakter med vem vet vem? Kom ihåg att folk till vänster är oftast narcissister med en svaghet för pengar, gåvor, smicker. De älskar att leva ett gott liv samtidigt som de förespråkar det rakt motsatta. När en mer framgångsrik Cherkasov börjat bearbeta en Dinamarca, Dagostar etc så kan hon ställa till med vad som helst i Sverige.
Citera
2024-05-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Dumheter, du framför noll konkreta exempel på uttalanden som Amnesty, Svenska freds, miljöpartiet har gjort till stöd för Kreml, utan det är bara löst tyckande. Fluff och smömos.

Pro-ryssar hittar man särskilt på högersidan, tex. inom Sd, AfS, NMR och tyska AfD, som framgår av nyhetshändelser nyligen. Och inom Svensk-ryska vänskapsföreningen.

Om Amnesty och övriga av dessa organisationer skulle vara proryska, hur förklarar du då att det de skriver om Ryssland i media i princip alltid negativt för Ryssland. Amnesty i media om Ryssland https://news.google.com/search?q=amn...E&ceid=SE%3Asv Och Amnestys landrapport: https://www.amnesty.org/en/location/...report-russia/

T.ex. har Amnesty kampanjat:
* För att Ryssland ska ställa till svars för alla krigsbrott som begåtts sedan 2014 i Ukraina - och skrivit flera rapporter om det förtryck Ryssland utsätter civila för i östra Ukraina. Se https://www.amnesty.se/aktuellt/ryss...o-ar-rattvisa/.
* Mot att Ryssland fängslar journalister.
* Mot att Ryssland hjälper Mali att förtrycka civila.

Jag har varit engagerade i Amnesty, det vi sysslade var främst att skriva brev till icke-demokratiska regimer och vädjade att släppa olika politiskt och religiöst förföljda personer. Det är riktigt att förvånansvärt många av medlemmarna var vänsterpartister, men även miljöpartister, liberaler och vänsterkristna kunde förekomma. Ingen jag träffade var prorysk.

Yttersta vänstern och yttersta högern är Nato-kritisk, även om Sd övergav sin Nato-kritik. Men bland inte ihop Nato-kritik och pacifism med att vara prorysk. Det var länge sedan proryska och prokinesiska tänkare på vänstersidan, som Jan Myrdal, hördes.

Varje gång Sd blir avslöjad med saker, som i detta fall att hysa rysstroll, så försöker man framställa det som att vänstern gör samma sak - i detta fall utan grund.

Mina exempel var antivaxxers och de mest radikala klimatförnekarna, vilket bör gälla inom din definition av extremhöger/pro-ryss. Sedan finns det helt klart pro-ryssar inom vänsterorganisationer. Svenska Freds nämnde du. De grundades ur en prosovjetisk kampanj för att stoppa NATO/hindra kärnvapen utveckling och för att främja sovjetiska intressen. VPK hade kontakter med Sovjet, Pol pots regim, CCP. Hur det ser ut för dessa två idag kan jag inte uttala mig om, men det är inte omöjligt att misstänka visst inflytande, eller åtminstone romantisering, bland vissa personer (inte rörelsen som helhet).

https://www.regeringen.se/contentassets/d09d50b2b70a494ea1e9025eaab1ce3f/den-farliga-fredsrorelsen.-sakerhetstjansternas-overvakning-av-fredsorganisationer-varnpliktsvagrare -och-fnl-grupper-1945-1990.-del-1

Jag känner ett gäng individer (ja, jag umgås politiskt gränsöverskridande) som är involverade i KP och en viss antifascistisk organisation. Några av dessa åker alltså till Ryssland årligen (!) för att fira revolutionen eller stalin eller liknande. I vilket fall springer de runt på röda torget med kommunistflaggor och bilder på Lenin och Stalin. Samma individer har gott om prosovjetiskt propagandamaterial hemma. De är också uttalade NATO-motståndare och var engagerade i detta när det var aktuellt.

Sedan är jag inte emot dig kring att det finns fler kontakter inom högerrörelser. Jag håller dock inte med om SD. AFS, AFD och liknande organisationer i Europa har förmodligen flest kopplingar. Men inte uteslutande.

Mitt svar var för övrigt inte menat att avse direkt inflytande i partier eller organisationer, utan snarare påverkanskampanjer online. Dessa förekommer överallt, inte enbart på högerkanten. Jag har lyckats identifiera ett väldigt misstänkt rysstroll i en aktiegrupp där denne konstant manar till att köpa guld och rubel, samt sälja alla västerländska aktier du äger. Så propagandakriget förs på många fronter.
Citera
2024-05-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Sedan finns det helt klart pro-ryssar inom vänsterorganisationer. Svenska Freds nämnde du. De grundades ur en prosovjetisk kampanj för att stoppa NATO/hindra kärnvapen utveckling och för att främja sovjetiska intressen. VPK hade kontakter med Sovjet, Pol pots regim, CCP. Hur det ser ut för dessa två idag kan jag inte uttala mig om, men det är inte omöjligt att misstänka visst inflytande, eller åtminstone romantisering, bland vissa personer (inte rörelsen som helhet).
…….
Jag känner ett gäng individer (ja, jag umgås politiskt gränsöverskridande) som är involverade i KP och en viss antifascistisk organisation. Några av dessa åker alltså till Ryssland årligen (!) för att fira revolutionen eller stalin eller liknande. I vilket fall springer de runt på röda torget med kommunistflaggor och bilder på Lenin och Stalin. Samma individer har gott om prosovjetiskt propagandamaterial hemma. De är också uttalade NATO-motståndare och var engagerade i detta när det var aktuellt.
Detta är just det jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in