Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Man behöver inte gå ens så långt tillbaka i tiden, det räcker till innan -74, då fick du inte svenskt medborgarskap för ens en p-bot, vilket idag hade renderat till att vi förmodligen inte alls hade haft några invandrare om man betänker hur många som ex. använder sig av bilmålvakter.
Jag tror inte heller att detta kommer att gå igenom, hoppas men tror verkligen inte det.
För det första så ska det ju säkert bevisas att de är ganska så rejält insyltade i just gängkriminalitet, vilket isåfall innebär att allt annat ändå är ok.
Sedan så är det väl få som under tiden de söker medborgarskap och inte har fått det, har lyckats med dessa kontakter.
Sedan är det ju en frågan om deras hemländer vill ta tillbaka dem och jag tvivlar ju på att något land om man kommer och adresserar helt öppet att de är svenska gängkriminella, verkligen är så hejdundrandes glada över att få tillbaka dem. "Svenska" gängkriminella är väl dessutom ökända över hela världen numera på liknande sätt som de gamla vikingarna var.
Ja, lite USA-stil på 70-talet där med andra ord. Otroligt höga krav på att få ett amerikanskt medborgarskap då du både ska kunna försörja dig själv, vara ostraffad, ansöka om en miljon papper som är i sin ordning (ofta advokatkostnader=dyrt!), ha rimliga skäl och genomgå ett prov om amerikansk historia. Numera i Sverige känns det som att de delas ut i flingpaket? Eller åtminstone gjorde det med en peak 2015. Synd att det inte är högre krav.
För det är väl det som är problemet - statistik visar att det är andra generationen invandrare som går runt och leker gangsters i ett av världens tryggaste länder, vilket är HELT absurt. Hur kan föräldrarna inte uppfostra sina barn till att värna om det fredliga landet de nu bor i? Ja, jag vet "inte alla invandrare är sådär" - men faktum är att majoriteten av de som sitter i fängelse har utländsk påbrå, och då har de tillgång till likvärdig skola, gratis universitetsutbildning osv så tycker inte att man kan skylla på socialt utsatta områden som gjorde att föräldrarna inte kunde hålla sina barn borta från da gangzta street lajf i svenska förorter där de bråkar och gör kaoz med en av världens snällaste poliser. Med tanke på hur många länder i mellanöstern ser ut undrar jag om de inte gillar när det är stökigt? Känns inte som ett lugnt svennebanan-liv är något de är ute efter hursomhelst.
Som du säger, vem tusan vill ha gängkriminella i sitt land? Bäst är väl om de helt enkelt slutar hålla på, kammar sig och skaffar ett jobb. Men de älskar ju att gå runt och leka Allan Ballan de små sprättarna så var fasen gör man? Utvisning är väl det bästa alternativet, sen vet man ju att det inte är något som får kriminella att säga "okej, hejdå" och faktiskt lämna landet, men det är väl en annan diskussion antar jag. Dock känns det som sagt hårt att utvisa någon utan rättegång, borde nästan bryta mot de mänskliga rättigheterna? Alla förtjänar en rättegång hur som helst, även om du är ett fuckup till Adidas-riddare.