2025-06-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Rent vädermässigt brukar det vara helt ok under den här perioden i Bkk. Det kan regna en del, men oftast under en kortare period. (Perfekt för en siesta, eller barhäng)

4 veckor låter mycket i Bkk om du inte har någon tidigare erfarenhet av staden. Fördelen är att du har mycket fina öar bara 2-3 timmar därifrån med taxi, buss eller tåg.
Jag har inte så stora krav. Vill träna, ligga på stranden och gå på nattmarknader. Bara ta det lugnt.
Ska kolla in Phuket. Hade gärna velat dra på Full Moon Party också men drar hem precis dagarna innan det börjar. Är det värt hypen?
Citera
2025-06-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Jag har inte så stora krav. Vill träna, ligga på stranden och gå på nattmarknader. Bara ta det lugnt.
Ska kolla in Phuket. Hade gärna velat dra på Full Moon Party också men drar hem precis dagarna innan det börjar. Är det värt hypen?
Ang Full Moon Party så passar jag den frågan vidare. Har aldrig upplevt det själv, men Koi Samui är min favorit ö som har nästan allting man behöver numera och ligger hyggligt nära Koh Phangan om det är där som partyt fortfarande är.

Åker själv några dagar till Samui i augusti så vädret bekommer mig inte ett dugg. Skönt break från pulsen i Bkk. Hyr en moppe och glid runt bara. Ligga på stranden och träna kan du göra i överflöd där. Nattmarknad gör du nog bäst i att besöka i Bkk. Finns i Koi Samui också men inget jag brukar besöka.
Citera
2025-11-12, 23:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frep1
Jag försöker också få svar här.
60 årig kille som vill åka till Thailand för första gången i mitt liv. Tänkte åka i mitten/slutet av januari. 3 veckor. Vill ha en sjysst strand där jag kan ligga och läsa böcker samt på kvällen äta bra mat och kanske en sportbar. Finns det något sällskap också så är inte det fel. Bara rekreation. Så vart ska jag? Hjälp!

Koh Samui!
Norra delen, längst upp och ”i mitten” är väldigt lugn och skön, bodde först där i 2v och bara.. njöt. Havet (bokstavligt talat) rakt utanför balkongdörren, på det soldäcket blev det helt otroliga solnedgångar!
Ligger ett fåtal riktigt bra strandrestauranger, god mat och mycket familjär stämning.
Det är inget party/röja/fullmoonställe öht.
Fina, mindre hotell för vuxna som söker lite lugn å ro snarare ⛱️..

På 30min med taxi är du sedan i huvudstaden, och ja, där hittar du allt annat.
Party, turister, shopping, marknader osv osv..
Dit flyttade vi v.3 till en bungalow på stranden.
Visst var det också helt otroligt roligt!
Men dom första 2v var verkligen avkopplande..
Och dit kommer vi absolut att åka igen!

Är du nyfiken på vilket hotell vi bodde på så här av dig via pm!
Senast redigerad av MissDecibella 2025-11-12 kl. 23:57.
Citera
2025-11-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
en öluff i krabi kanske vore nått för dig ao nang, phi phi phuket
går att göra många utflykter på egen hand från ao nang = billigt
finns även många bra restauranger

Tack.
Vet du något om Hua Hin? Står mellan dessa två just nu. Kan ändra mig.
Citera
2025-11-25, 00:40
Medlem
Citat:
Tack.

Hua Hin är mer stad, Ao Nang är mer strand.

Mycket finare natur i Ao Nang.

Hua hin är lite tråkigt, inte jättefint, inte det klara vattnet man kanske vill ha som turist.
Citera
2025-11-25, 19:48
Medlem
Citat:
Tack.
Om jag var 60 bast och skulle till Thailand hade jag valt Hua Hin före Ao Nang. Många svenskar i din ålder där samt svenskar som driver restauranger och barer. Visas trav, fotboll, hockey etc. Du kan åka buss direkt från BKK för 300 baht.
Men som Alex skriver så är det inte lika fina stränder som övriga Thailand.
Citera
2025-11-29, 15:28
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalgene
Vi är 4 vuxna och ett spädbarn som planerar att dra till Thailand i vinter. Ingen av oss har varit där tidigare så uppskattar tips.

Vi är ute efter ett ställe som har fin strand men samtidigt närhet till stad och gärna möjlighet till några utflyktsställen man kan besöka.

Vi har tittat på Phuket men är öppna för andra ställen också. Vi flyger till Bangkok där vi också tänker spendera några dagar. Helst inga öar som är svåra att ta sig till pga osmidigt med liten bebis.

Vi tänkte vara borta två veckor

Vart bar det hän?

Gissar på Phüket. Där 4 vuxna och en spädis hör hemma.
Citera
2025-11-29, 16:42
Medlem
NickeNicknames avatar
Visst är det lite kul ,när dessa whitetrash vill åka med spädbarn,då går det jävlar i mig bra,men komma över på en lördagsträff, då ska det minsann vara dubbla mössor kondomer ,mm på för snorungen kan bli förkylld, men åka halva jorden runt , yeeahh går hur bra som helst som vanligt ,när det kostar något
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in