2024-06-20, 02:44
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
"Vi är ute efter ett ställe som har fin strand men samtidigt närhet till stad och gärna möjlighet till några utflyktsställen man kan besöka."

Innehåller precis allt det som TS efterfrågade och en perfekt omgivning för ett spädbarn.

Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Pattaya Soi 6 är annars ett måste.

Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Tenderar att hålla med om att inte resa med en ettåring. Försök att skaffa barnvakt och res själv.
För barnet är det endast stress; flyg, tidsomställning, hetta, tarmflora, oljud osv.
Känns väldigt egoistiskt och på gränsen till barnmisshandel att utsätta barnet för det helt i onödan.
Lägg pengarna i spargrisen och res när barnet är lite äldre så får även barnet ut något av resan.

Visst är det barnmisshandel, men det bryr sig inte milleniers inte om.

Dom vill bara ha häftiga selfies..
Citera
2025-06-06, 09:10
Medlem
Jag försöker också få svar här.
60 årig kille som vill åka till Thailand för första gången i mitt liv. Tänkte åka i mitten/slutet av januari. 3 veckor. Vill ha en sjysst strand där jag kan ligga och läsa böcker samt på kvällen äta bra mat och kanske en sportbar. Finns det något sällskap också så är inte det fel. Bara rekreation. Så vart ska jag? Hjälp!
Citera
2025-06-06, 09:30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frep1
60 årig kille som vill åka till Thailand för första gången i mitt liv. Tänkte åka i mitten/slutet av januari. 3 veckor. Vill ha en sjysst strand där jag kan ligga och läsa böcker samt på kvällen äta bra mat och kanske en sportbar. Finns det något sällskap också så är inte det fel. Bara rekreation. Så vart ska jag? Hjälp!

Du får nog ge lite mer info om vad du är för person och vad du gillar annars så blir rekommendationerna jävligt breda och många.

Öliv? Urban med tillgång till stränder?
Citera
2025-06-06, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du får nog ge lite mer info om vad du är för person och vad du gillar annars så blir rekommendationerna jävligt breda och många.

Öliv? Urban med tillgång till stränder?
Strand är A och O. Inget party animal. Helst inga skrika barnfamiljer. Stad är bra. Jag vill bara äta gott, ta promenader, läsa böcker, se fotboll på någon bar. Kanske lite massage någon gång. Tänkte börja/sluta några dagar i BK. Kanske snorkla. Öppen för alla förslag
Citera
2025-06-07, 07:38
Medlem
undrar om det blev nån resa för TS vart hamnade ni ? var det bra?
Citera
2025-06-07, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frep1

en öluff i krabi kanske vore nått för dig ao nang, phi phi phuket
går att göra många utflykter på egen hand från ao nang = billigt
finns även många bra restauranger
Citera
2025-06-07, 08:06
Medlem
Dollmens avatar
Finns bara ett ställe, Pattaya /koh Larn 😎
Citera
2025-06-07, 19:43
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Finns bara ett ställe, Pattaya /koh Larn 😎

Enda svaret som är giltigt.
Citera
2025-06-12, 18:07
Medlem
Har bokat en 4 veckors resa i Augusti. Är det värt att besöka öarna eller är det monsun i hela landet? Finns det större chans till mer sol och mindre regn i olika delar av landet i augusti?
Citera
2025-06-12, 21:29
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Har bokat en 4 veckors resa i Augusti. Är det värt att besöka öarna eller är det monsun i hela landet? Finns det större chans till mer sol och mindre regn i olika delar av landet i augusti?

Vet att många på forumet ogillar Phuket, men på södra delen (söder om Patong) regnar det väsentligt mindre än norrut under perioden. Det regnar dessutom oftast efter mörkrets inbrott så det påverkar inte soltiden så mycket. Minns att vi i November 2014 fick 113mm i Karon (10 min med hoj söderut från Patong) medan Patong fick över 300mm.
Citera
2025-06-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Vet att många på forumet ogillar Phuket, men på södra delen (söder om Patong) regnar det väsentligt mindre än norrut under perioden. Det regnar dessutom oftast efter mörkrets inbrott så det påverkar inte soltiden så mycket. Minns att vi i November 2014 fick 113mm i Karon (10 min med hoj söderut från Patong) medan Patong fick över 300mm.
Tack, har aldrig varit i Phuket men skall kolla in det. 4v i Bangkok blir kanske lite tråkigt.
Citera
2025-06-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Tack, har aldrig varit i Phuket men skall kolla in det. 4v i Bangkok blir kanske lite tråkigt.
Rent vädermässigt brukar det vara helt ok under den här perioden i Bkk. Det kan regna en del, men oftast under en kortare period. (Perfekt för en siesta, eller barhäng)

4 veckor låter mycket i Bkk om du inte har någon tidigare erfarenhet av staden. Fördelen är att du har mycket fina öar bara 2-3 timmar därifrån med taxi, buss eller tåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in