• 1
  • 2
2024-05-28, 01:19
Medlem
Under söndagen ska tydligen en 20 åring bitit tågpersonal på sträckan mellan Bräcke och Ånge.
Undrar vilken stjärna det är?
https://sverigesradio.se/artikel/man...de-tagpersonal
Citera
2024-05-28, 01:27
Medlem
Låter som en blivande vampyr
Citera
2024-05-28, 01:36
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enroy
Under söndagen ska tydligen en 20 åring bitit tågpersonal på sträckan mellan Bräcke och Ånge.

Man kan väl citera lite ur länken...
Ett bråk ombord på ett tåg mellan Bräcke och Ånge på lördagskvällen urartade när en man i 20-årsåldern som saknade biljett vägrade lämna tåget.
Han både bet och slog tågpersonal och arresterades sedan av polisen i Ånge.

Jag har varit i Ånge två gånger och det är ett beteende som på något sätt ändå harmonierar med min bild av orten... Men jag kanske bara sett de sämre sidorna så jag är beredd att ändra mig.
Citera
2024-05-28, 03:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsaw
Låter som en blivande vampyr
Låter som en hungrig neger.
Undrar varför han valde att bitas, var han möjligen handfängslad och blev riktigt arg när han inte fick åka utan biljett? en normal pundare (om de nu kan räknas som normala) hade väl möjligen slagit ned tågvärden?

-Mackorna ser inte så aptitliga ut, jag biter konduktören i stället!
Citera
2024-05-28, 03:53
Medlem
Han bet tydligen även en polis.
Citat:
Mannen åtalas för att ha förstört en kupé, attackerat både tågpersonal och polis, samt bitit en polis.

https://sverigesradio.se/artikel/man...forstorde-kupe
Citera
2024-05-28, 05:51
Medlem
De vore intressant o få reda på vilken hudfärg denna individ har.
Om ens misstankar besannas eller om man blir chockad.
Nu är det visserligen sommar, men varför stannade man inte bara tåget o kastade av honom i skogen någonstans?

Skall man behöva ha två stycken brottare med på varje tåg för att kunna upprätthålla säkerheten ombord?
Citera
2024-05-28, 06:11
Medlem
De fåtal gånger jag har åkt tåg så har personer som varit utan biljett eller som har bråkat varit a) alkoholister/knarkomaner, b) personer med psykiska problem eller c) blattar och afrikaner.

I 9 fall utav 10 är jag beredd att misstänka kategori C, men jag vet inte hur många av dem som finns i Ånge.
Citera
2024-05-28, 06:16
Medlem
Inte bara bet, slogs oxå
Citera
2024-05-28, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enroy

Dags att införa tandutdragning i straffskalan?
Citera
2024-05-28, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
De fåtal gånger jag har åkt tåg så har personer som varit utan biljett eller som har bråkat varit a) alkoholister/knarkomaner, b) personer med psykiska problem eller c) blattar och afrikaner.

I 9 fall utav 10 är jag beredd att misstänka kategori C, men jag vet inte hur många av dem som finns i Ånge.

Så ”kategori C” är då alkohol och drogfria, och utan psykiska problem? Skärp dig. Du har upplevt kategori A och B, oavsett etnicitet.
Citera
2024-05-28, 06:49
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Så ”kategori C” är då alkohol och drogfria, och utan psykiska problem? Skärp dig. Du har upplevt kategori A och B, oavsett etnicitet.
Så du vet vilken användaren Abetterworld är i verkligheten och har varit tillsammans med honom på samtliga hans tågresor, så du har kunnat bedöma samtliga av de tjuvåkare han har stött på? En i sanning märklig tillfällighet.

Sen finns ju alternativet att du bara hittar på, men så är det väl inte?
Citera
2024-05-28, 07:48
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Den här tjuvåkande resenären blev väl kränkt när det uppdagades att han/hon inte hade giltig färdbiljett.
Att åka gratis på tåg anses nog vara var och ens rättighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in