Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Men klart är att 7% av Sveriges befolkning har slutat att ha förtroende för Åkesson. Jag tror INTE det har varit en lyckad krishantering.
Även om det naturligtvis aldrig skulle ske, hur tror du effekten skulle bli på NÅGON annan partiledare om Sveriges totalt samlade massmedia skulle köra dygnet-runt-kampanjer i tre veckor?
Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Jag uppskattar starkt att Åkesson inte bad om ursäkt när han inte gjort något fel. Jag uppskattar också att han inte lät avskeda någon oskyldig stackare på kommunikationsavdelningen bara för att tillfredsställa media, L och M.
Ja, ett "naturligt" sätt att krishantera hos andra skulle ju vara att pudla och kräla oavsett om man tycker man gjort fel egentligen, samt att just säga upp någon person som får ta skulden. Jag tycker det är ett styrketecken att inte spela med
alls i medias kampanj.
Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Det vore konstigt om inte den massiva desinformationskampanjen haft avsedd effekt. Grov propaganda fungerar och här är ett kvitto på det.
Jo, det vore ju närmast tjänstefel av media om de inte lyckats överhuvudtaget med sitt uppsåt. Som flera påpekat så kan den primära måltavlan varit just samarbetspartierna som skall känna obehag efter att ha matats tillräckligt länge med desinformationen om "troll".