2024-05-27, 12:06
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Han är väl turkisk medborgare om jag inte minns fel?
Det står även så i artikeln som länkas i trådstarten.
Citat:
Då lämnas han väl inte ut?
Nej, då kommer han mycket riktigt inte utlämnas. Turkiets grundlag förbjuder det uttryckligen.*

* Turkiets konstitution (engelsk översättning), artikel 38, sista stycket
Citera
2024-05-27, 12:13
Medlem
Lustigt att media i Turkiet alltid rings in först för att åka ut på plats och filma den här typen av gripande.

Sedan att direkt bli släppt mot borgen för 6 tkr får mig att tro att någon i Turkiet bara vill driva med Sverige.
Citera
2024-05-27, 12:15
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Jösses

Greps med en olicensierad pistol och tolv pistolkulor

Släpptes senare mot borgen för 20 000 turkiska lira, motsvarande 6 600 kronor.

Det är faktiskt helt sjukt. Efterlyst av Interpol, bär pistol och skyddsväst, men släpps för 6600kr. Turkiet är ett paradis för kriminella om det är så billigt att betala borgen. Hade man satt borgen till cirka 10 miljoner kronor hade jag haft lite enklare att förstå varför man släpper honom, men för ynka 6600kr ser det bara illa ut för Turkiets del.
Citera
2024-05-27, 12:16
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Lustigt att media i Turkiet alltid rings in först för att åka ut på plats och filma den här typen av gripande.

Sedan att direkt bli släppt mot borgen för 6 tkr får mig att tro att någon i Turkiet bara vill driva med Sverige.
Släppas mot borgen i Turkiet, innebär det att han nu är släppt eller finns någon förhandling som kommer att göras.

På ett sätt fick de fram vilket ställe han uppehöll sig på.
Citera
2024-05-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall

Jag fatar inte de heller de är så roliga att de ringer media och gör en walk of shame med alla som de griper
Citera
2024-05-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Han är väl turkisk medborgare om jag inte minns fel? Då lämnas han väl inte ut?
han är turkisk medborgare, ja. när man köper bostad i Turkiet så blir man per automatik medborgare. att till sitt land bjuda in kriminella med kontanter som måste tvättas är ett underligt sätt att stimulera ekonomin, men så är det!
Citera
2024-05-27, 12:48
Medlem
PR stunt från jordgubbens sida?
Citera
2024-05-27, 13:06
Medlem
Turkiet pissar Sverige rakt i ansiktet och vi dricker upp varje droppe och tackar vänligt . Vi är så jävla pinsamma
Citera
2024-05-27, 13:07
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Despoten Erdogan har en hel del att förklara. Gnäller som en stucken gris om att Sverige huserar terrorister men när en grovt kriminell som är internationellt efterlyst grips i despotens land, så släpps den grovt kriminella så fort han har betalat några tusenlappar.

Turkiet är en terrorstat och borde behandlas som sen sådan.

Bättre att terrorklassa jordbäret så Turkiet får lite press på sig.
Citera
2024-05-27, 13:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Bättre att terrorklassa jordbäret så Turkiet får lite press på sig.

Terrorklassa bägge två
Citera
2024-05-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
https://www.expressen.se/nyheter/var...bdo-ar-gripen/

Borde inte Sverige nu se till att bli en fristad för PKK när de behandlar Sverige på det sättet och Nato-medlemskapet är biff ?

Kan inte annat än hålla med. Vi kunde haft de två största idioterna som tampas med Sverige men icke. Tvinga Turkiet att tillhöra Asien där de ändå hör hemma.
Citera
2024-05-27, 13:38
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
Kan inte annat än hålla med. Vi kunde haft de två största idioterna som tampas med Sverige men icke. Tvinga Turkiet att tillhöra Asien där de ändå hör hemma.

Turkiet är ett stort jävla skämt! Både Jordgubben och kurdräven har blivit gripna OCH släppta i detta Erdogans skitland. Nu när vi är med i NATO är det dags att ta emot lite medlemmar ifrån PKK och bajsa Erdogan i ansiktet. Jävla avart är han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in