• 1
  • 2
2024-05-27, 10:36
Medlem
DayNites avatar
Har tänkt en hel del på just detta när det gäller rasism på datingsidor och att det skiljer sig mellan män och kvinnor.

En kvinna kan vara väldigt tydlig med att hon endast gillar "nordiska män" och skriver det.
En man bryr sig inte om hudfärg så länge det är en bra kvinna med sunda värdringar, stabilt sinne samt att hon tillför något som han gillar, så spelar färgen på hud, ursprung mindre roll.

Vore spännande att höra din åsikt om detta? hur kan det skilja sig så markant ?
Citera
2024-05-27, 10:43
Medlem
halaltarzans avatar
Är väl egentligen inte hudfärgen som spelar roll utan mer att de inte vill ha snubbar som kommer från konstiga kulturer?
Citera
2024-05-27, 10:56
Det är inte rasism utan sexuellt urval.
Citera
2024-05-27, 10:56
Medlem
Om man vill träffa någon för framtiden så blir det vita män.
Citera
2024-05-27, 11:08
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Det är inte rasism utan sexuellt urval.
intressant, då när man reser till andra länder, större städer tex London, Paris, NY, så har jag aldrig känt av det men just i norden är det väldigt tydligt, speciellt Sverige.

och jag har aldrig sett en man skriva "endast nordiska kvinnor" så därav min fundering
Citera
2024-05-27, 11:13
Medlem
sommarlovs avatar
Man är inte tvingad att dejta folk utanför sin folkgrupp.
Vi Svenskar är inte ett dugg rasistiska, vi låter ju landet fyllas av folk vi egentligen inte gillar.
Besök valfri mellanöstern-familj om du vill höra rasistiskt snack!
Citera
2024-05-27, 11:21
Numera är vi gifta men min man skrev att han bara kunde acceptera petita tjejer så mot mig var det snarare rasism grundat på BMI än att jag är av slavisk härkomst. Det var mycket hans balle som styrde oss upp till att vi nu är gifta.
Citera
2024-05-27, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
intressant, då när man reser till andra länder, större städer tex London, Paris, NY, så har jag aldrig känt av det men just i norden är det väldigt tydligt, speciellt Sverige.

och jag har aldrig sett en man skriva "endast nordiska kvinnor" så därav min fundering
Det är ju underligt enligt konsensus på FB så är svenska kvinnor bara ute efter andra folkslag än just svenskar.

Jag för min del kan tänka mig nordeuropeer men helst nordiska män, de behöver inte vara svenskar.
Citera
2024-05-27, 11:31
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Har tänkt en hel del på just detta när det gäller rasism på datingsidor och att det skiljer sig mellan män och kvinnor.

En kvinna kan vara väldigt tydlig med att hon endast gillar "nordiska män" och skriver det.
En man bryr sig inte om hudfärg så länge det är en bra kvinna med sunda värdringar, stabilt sinne samt att hon tillför något som han gillar, så spelar färgen på hud, ursprung mindre roll.

Du surfar alltså på manliga profiler på dejtingsidor för att kolla om de har etniska preferenser?

Pallar inte att leta fram studierna nu, men det är välbelagt att vita kvinnor är minst benägna, av alla raser och båda könen, att gå utanför sin etniska grupp och har en stark preferens för vita män. (I direkt motsats till vad diverse incels ljuger ihop om att vita kvinnor trängtar efter svarta dolmar, kan påpekas.) Vad gäller vita män är datan mer spretig, vissa studier pekar på en nästan lika stark preferens för den egna rasen som våra kvinnor har, medan andra pekar på att vita män dras till asiatiska kvinnor ungefär lika starkt som till vita kvinnor.

Enkelt uttryckt, vita män dras mest till vita kvinnor, men gillar även asiatiska kvinnor och avskyr svarta kvinnor. Vita kvinnor dras överlägset mest till vita män, men ogillar asiatiska män ännu mer än de ogillar svarta män.

Ifall det stämmer att vita män är så fega att de inte törs skriva ut sina etniska preferenser medan kvinnor gör det, känns det ju som ett problem i sig. Har inte sett några belägg för det dock, mer än att du precis skrev det.

Personligen vill jag inte att det ska finnas några avsevärda mängder etniska främlingar att beblanda sig med i Sverige, oaktat personliga preferenser, men bevarandet av vårt folks genpool är väl en annan diskussion.
Citera
2024-05-27, 11:35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Kvinnor är endogama. De vill ligga med män av sin egen sort. Män är betydligt öppnare för att ligga med kvinnor av skiftande hudfärg.
Skillnaden mellan män och kvinnor är signifikant.

Här finns en ganska färsk rapport.
Citera
2024-05-27, 11:36
Avstängd
Män är inte så nogräknade när det gäller vad kuken stoppas i. Så länge det är en kvinna som är kåt så går det bra. Men även dom kriterierna kan tummas på om det kniper.

Kvinnor har betydligt fler urvalskriterier, det är där rasbiologin lever vidare.
Citera
2024-05-27, 12:01
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Hur kan de va rasistiskt att gilla enbart vita tex?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in