• 1
  • 2
2024-05-26, 18:21
Medlem
Permafloxs avatar
Har börjat fundera över städhjälp nämnligen. Är mycket ute och jobbar och att komma hem och städa har aldrig varit min prio. Vill istället kommer hem till ett nystädat hem..

Bor på ungefär 80kvm. 3 rum.

Har ni städhjälp?
Vad kostar det ungefär? Svart/vit?
Är ni nöjda med det framförallt?
Vad för jobb utför dom (utöver det uppenbara), viker kläder, städar bakom spisen, bäddar sängen?

Om ni haft problem med städhjälpen får ni också gärna nämna det här, så man vet vad man har att förvänta sig.

Ser fram emot era erfarenheter!
Citera
2024-05-26, 18:36
Medlem
Dishys avatar
Jag kör det några gånger per år via en av de större firmorna när jag inte orkar göra det själv, lätt värt. Tycker det är vettigt att ta det vitt så att det blir okej betalt, kollektivavtal etc. 90 kvm och 3 timmars städning, ca 800 kr. De dammsuger, moppar, dammtorkar, ordentlig rengöring av kök och badrum.
Senast redigerad av Dishy 2024-05-26 kl. 18:39.
Citera
2024-05-26, 18:36
Medlem
Ja, det är absolut värt det! Det låter som om du skulle tycka det också. Ett tips bara, läs referenserna på Trustpilot om de olika städbolagen i din stad, kolla upp dem på Merinfo så att det är en seriös firma. Du ska ändå släppa in dem i ditt hem.
Prenumerera på fönsterputs samtidigt, väldigt smidigt!
Citera
2024-05-26, 19:03
Avstängd
En fråga..

Diskar de? Om man lämnar massa kaos med disknframme och nekar diskmaskin?
Citera
2024-05-26, 19:04
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
En fråga..

Diskar de? Om man lämnar massa kaos med disknframme och nekar diskmaskin?
Min polare har en gammal kärring som kommer och städar ibland. Hon diskar, stryker, tvättar. Allt som nytt när han kommer hem.
Citera
2024-05-26, 19:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Min polare har en gammal kärring som kommer och städar ibland. Hon diskar, stryker, tvättar. Allt som nytt när han kommer hem.

Nice, vad brukar kärringen ta för en heldags städande?
Citera
2024-05-26, 19:09
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Nice, vad brukar kärringen ta för en heldags städande?
Det är inga stora summor. Han pröjsar på månadsbasis och hon är där och städar en dag i veckan.
Citera
2024-05-26, 19:09
Medlem
Också lite sugen på det. När jag kollade upp villkoren står det att man ska plocka bort allting så alla ytor är tomma innan städaren kommer?! Vafan, då har man ju gjort hela jobbet själv!
Citera
2024-05-26, 19:19
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Också lite sugen på det. När jag kollade upp villkoren står det att man ska plocka bort allting så alla ytor är tomma innan städaren kommer?! Vafan, då har man ju gjort hela jobbet själv!
Har du verkligen skurat av badrummet då?
Bara det är värt hela kostnaden. Sen har vi dessutom RUT på hemstädning så det är helt perfekt.
Citera
2024-05-26, 19:30
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, det är absolut värt det! Det låter som om du skulle tycka det också. Ett tips bara, läs referenserna på Trustpilot om de olika städbolagen i din stad, kolla upp dem på Merinfo så att det är en seriös firma. Du ska ändå släppa in dem i ditt hem.
Prenumerera på fönsterputs samtidigt, väldigt smidigt!

Ja det låter ju väldigt smidigt därav intresset, men vad gäller, ska man verkligen plocka bort allt som är i vägen? Ska stolar hängas up, inga kassar på golvet, eller bara allmänt inga prylar alls på ytor?
Citera
2024-05-26, 19:32
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Jag kör det några gånger per år via en av de större firmorna när jag inte orkar göra det själv, lätt värt. Tycker det är vettigt att ta det vitt så att det blir okej betalt, kollektivavtal etc. 90 kvm och 3 timmars städning, ca 800 kr. De dammsuger, moppar, dammtorkar, ordentlig rengöring av kök och badrum.

Låter verkligen prisvärt i ditt fall!
Citera
2024-05-26, 19:39
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus

Man kan komma överens om att de ska plocka upp, jag har så. Det blir mindre tid över till den riktiga städningen men orka städa upp inför städningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in