Vad gör ni för att gaska upp er själva ?
Tråden för egna knep att ta till mitt i ett tillstånd av dåligt humör/smådeppig svartsyn/känslomässiga svåra situationer ?
Man har varit här och läst en hel del trådar, och alltid är ju rådet att "tala med någon" eller "träffa en hjärnskrynklare" "äta medicin" osv osv , vilket inte alltid går rent praktiskt eller i vissa fall inte ens är några bra råd (mediciner på stubben ungefär) samtidigt som detta groteskt vanliga diagnos-droppande i trådarna faktiskt kan förvärra sakernas tillstånd
Vad kan vi själv göra för att omedelbart välja solsidan av tillvaron hur mörkt det än ser ut. Mycket av det jag hittat genom min väg att komma fram till bättre mående är att lura sig själv bort från det mörka.
Jag har några knep, men den som går avgjort fortast är att tvinga på sig ett stort brett leende oavsett om känslan är det rakt motsatta.
Det är ruskigt vad det är effektivt. Jag inbillar mig att man lurar kroppen/knoppen på något vis och "öppnar upp" , även i de mest förtvivlande lägen (Och inser att det hela mest varit onödigt oroande för saker som inte spelat någon roll alls)
Vad har ni för knep, ni som tillbringar mycket tid på egen hand och inte alltid har någon annan till hands ? Hur avväpnar ni ert onödigt dåliga mående på studs ?
Senast redigerad av Upplyften 2024-05-25 kl. 12:30.