2024-05-25, 10:26
Medlem
Vilken GPS-klocka till barn ska man ha egentligen? Tycker alla mrken man lser om fr dligt betyg.

Det viktigaste fr mig r plitlig positionering, jag vill inte se att ungen befinner sig i ett ghetto 5km bort nr det inte r sant. Ta emot samtal osv. verkar vl de flesta klockor klara av.

Funderat p Safekid Rocket v2 4g, men den fr blandade betyg, eller Xplora XGo3, den verkar dock tvinga mig att anvnda deras egna abonnemang.

Nn som kan rekommendera nn klocka som faktiskt fungerar?
Citera
2024-05-25, 10:48
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gehrman
Vilken GPS-klocka till barn ska man ha egentligen? Tycker alla mrken man lser om fr dligt betyg.

Det viktigaste fr mig r plitlig positionering, jag vill inte se att ungen befinner sig i ett ghetto 5km bort nr det inte r sant. Ta emot samtal osv. verkar vl de flesta klockor klara av.

Funderat p Safekid Rocket v2 4g, men den fr blandade betyg, eller Xplora XGo3, den verkar dock tvinga mig att anvnda deras egna abonnemang.

Stt en Airtag p barnets nyckelknippa.
Vldigt bra positionering och tappar ungen nycklarna vet ni var dom finns.
Citera
2024-05-25, 13:36
Medlem
Citat:

Tyvrr rvde dr klockorna ltta att hacka. https://www.sverigeskonsumenter.se/n...ckor-for-barn/
Sger som ovan stt en Airtag p barnet eller ngon an dess tillhrigheter istllet..
Citera
2024-05-25, 16:26
Medlem
Airtag verkar intressant och prisvrt. Blir nog att prova det. Tack
Citera
2024-05-25, 19:27
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:

En Airtag krver att det finns en iPhone i nrheten (max 30 m avstnd). Den kommer inte att hjlpa om ungen springer in i skogen.
Citera
2024-05-25, 20:04
Bannlyst
Citat:
Helt vrdels den krver som redan nmt en aktiv bluetooth frn iPhone fr att positionera. Xplora r bra och behvs inget abonnemang
Citera
2024-05-25, 20:49
Medlem
Jag kr family link p grabbarnas telefoner. Ser dem p min google maps
Citera
2024-05-28, 20:37
Medlem
Stor-Franks avatar
Av nyfikenhet hur gamla r era barn som ni knner att ni mste gps-vervaka?
Knns ju helt strt imo.
Citera
2024-05-29, 18:23
Medlem
denna trd r nnu ett bevis p att man inte ska ha barn i dagens samhlle, nr jag vxte upp behvdes aldrig dessa skerhetstgrder.. Man kom hem nr man blev hungrig eller nr det blev mrkt.

Som sagt tidigare, AirTag.
Citera
2024-06-01, 00:52
Medlem
Det r mest positioneringen jag r ute efter s airtag har funkat bra hittils. Barnet r 6 r och gillar att g ivg sjlv till olika kompisar/lekplatser i omrdet. Huvudsyftet r att veta VAR hon r s man vet vem man skall kontakta nr hon ska hem, alt. till vilken lekplats man ska g och hmta henne.

Visst klarar man sig utan, men nr denna teknik nu finns s r det bekvmt helt enkelt.

Telefon r fr stort att slpa med sig nnu. Ringbar klocka bttre n airtag p flera stt, men dyrare och framfrallt mste ses till att hlla laddad.
Citera
2024-06-01, 01:18
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
denna trd r nnu ett bevis p att man inte ska ha barn i dagens samhlle, nr jag vxte upp behvdes aldrig dessa skerhetstgrder.. Man kom hem nr man blev hungrig eller nr det blev mrkt.

Som sagt tidigare, AirTag.
Nr du vxte upp var inte gatorna verfulla med orcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in