Citat:
Ursprungligen postat av
Parongatan
En ytterligare aspekt kring Hedin Bils nedgång och finansiella utmaningar kan vara hur otroligt usla Hedin är på kundvård, när deras bilar är behäftade med fel och krånglar.
Det är många bilägare som fått slita sitt hår i sina kontakter med Hedin, när de hånfullt svarar kunderna med goddag-yxskaft-svar.
Hedin är tyvärr kända att vara nonchalanta, arroganta och kallsinniga att ta ansvar för självklara garantiärenden. Istället väljer de att bråka med, och ifrågasätta kunderna.
Det räcker med en sådan vända, för att man aldrig mer ska göra affärer med Hedin. Plus att den förorättade kunden dessutom är Hedins absolut sämsta ambassadör, när det gäller nya kunder.
Det är många grillkvällar, midsommaraftnar och andra tillställningar där illa behandlade kunder gärna berättar hur Hedin har behandlat dem.
Plus att Hedin verkar ha fått svår hybris och både nybyggt och förvärvat redan färdigställda fastigheter - stora kostnader. Pamp och prål kostar.
Jag tänker bland annat på flera nya Hedinanläggningar som ligger i Mölndal vid Jolengatan från macken och bort till Norra Långebergsgatan.
Och att satsa stort och mycket aggressivt på kinesiska skitdyra elbilar som kunderna knappt kan uttala namnet på, är också förenat med stora risker. Något som nu sannolikt har straffat sig ordentligt.
Jag tror att familjen Hedin även lider av en bolagsmässig fåfänga.
Instämmer, leasa en kines från Hedin, gick sönder och innefattades av nybilsgarantin. Skulle få lånebil, men blev bråk då dom inte fick fram lånebil, nonchalanta och spelade korkade när man ringde. 3 veckor utan bil men sen fick jag lånebil, en kines till som såg ut som en julgransbelysning i instrumentpanelen av konstiga larm, hörde aldrig av mig om detta då jag troligen blivit utan bil igen.
Jag ringer upp Hedin o frågar när jag kan förvänta mig hämta min bil, då får dom inte tag i reservdelar, till en 8 månader gammal bil?, 3 månader senare hämtar jag min bil, och i telefon vill jag få bekräftat att allt ny är i sin ordning vilket det skulle vara.
Kommer till Hedin, första jag ser är att kåpan till förardörrshandtadet är inte ditsatt, går in och anmärka på detta och säger att om ni missar detta vad missar ni mer. Essensen blir Oj, det har vi inte sett, vad konstigt. Vi vet inte vart delen är så vi får nog beställa en ny. Suckar och ger mig av i min hämtade bil.
Kommer ca 500 meter och upptäcker att bilen drar åt höger hyfsat mycket, blir 180 gr sväng och in till Hedin igen. Blodtrycket stiger och går in och frågar om dom provkört bilen och om hjulinställning är gjord då dom skuvat med framvagnen? Svar, Men Oj vi har glömt göra hjulinställning och det får vi nog boka in.....Nog?
Nonchalanta inkompetenta idioter, aldrig mer en bil från Hedin, kundvård är noll. Även om jag gick i fällan av att leasa en kines för priset var attraktivt räknar man med ngn form av kundvård.