• 1
  • 2
2024-05-24, 20:00
Medlem
flashmaners avatar
Hoppsan! SVT rapporterar att "Affären mellan Nevs och Jihad Mohammad avblåst"

Citat:
Nevs avbryter affären med Jihad Mohammad och EV electra – då köparen inte följt avtalet, rapporterar Ttela.
Men EV electras ägare slår tillbaka och Mohammad menar att det i själva verket är han som avbryter affären.

Efter att affärsmannen Jihad Mohammad köpt Nevs elbilsprojekt Emily GT avbryts nu affären. Enligt Ev electras ägare är det han som blåser av affären.

– Jag blåste av affären, skriver han i ett meddelande till SVT Nyheter Väst.

Varför?

– För att kommunalrådet Peter Ericsson (M) kallade mig antisemit. Vi kommer hålla en presskonferens nästa vecka, skriver han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...jihad-mohammad

Vi får se vart det här leder, men nu kommer vi väl antagligen att få reda på om det var så att NEVS hade fått betalt, eller inte. Förmodligen inte, får man anta nu då.
Citera
2024-05-24, 20:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hoppsan! SVT rapporterar att "Affären mellan Nevs och Jihad Mohammad avblåst"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...jihad-mohammad

Vi får se vart det här leder, men nu kommer vi väl antagligen att få reda på om det var så att NEVS hade fått betalt, eller inte. Förmodligen inte, får man anta nu då.

Mycket snack o liten verkstad. Tror inte en sekund killen hade degen som krävdes.
Citera
2024-05-24, 20:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Mycket snack o liten verkstad. Tror inte en sekund killen hade degen som krävdes.

Möjligen hade han degen för själva köpet, men i övrigt verkar han inte ha haft någonting alls av det som krävs.
Citera
2024-05-24, 20:07
Medlem
flashmaners avatar
Jihad skulle ju nyligen ha köpt en fabrik i Italien, som skulle börja leverera ut bilar om 2-3 månader bara. Ja, det var det väl iofs ingen som trodde på, men man kan ju undra om allt det bara var ren lögn, eller om han har satt sig själv på pottkanten i Italien också. Sen undrar man ju om han själv får ut nåt av alla dessa cirkuskonster, eller om det är rena förluster för honom. Märkligt är det vilket som.
Citera
2024-05-24, 22:41
Medlem
Enterprises avatar
Finns många skojare inom just elbilar. Alla hype-branscher drar sig till golddiggers som flugor till skit.
Citera
2024-05-24, 23:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Finns många skojare inom just elbilar. Alla hype-branscher drar sig till golddiggers som flugor till skit.

Ja, det verkar lite så.

Frågan är hur mycket kontroller NEVS gjorde av den tilltänkta köparen egentligen. De sa i alla fall att de hade fått betalt. Men man börjar ju undra. Hur stor andel av köpeskillingen hade de fått? Och tydligt är att det i köpeavtalet på ett eller annat vis är stipulerat att Trollhättan skall vara med i produktionen av bilen på något vis. Det var ju vad jag förstod grunden till att NEVS drog sig ur, att det inte skulle bli någon produktion i Trollhättan.

Det skall bli intressant att se om det blir några rättsprocesser av det där. Det är väl om Jihad väljer att starta "heligt krig" mot NEVS och stämma dem. Men det kan ju bli svårt för honom om det är han som begått avtalsbrott och inte dom.
Citera
2024-05-24, 23:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det verkar lite så.

Frågan är hur mycket kontroller NEVS gjorde av den tilltänkta köparen egentligen. De sa i alla fall att de hade fått betalt. Men man börjar ju undra. Hur stor andel av köpeskillingen hade de fått? Och tydligt är att det i köpeavtalet på ett eller annat vis är stipulerat att Trollhättan skall vara med i produktionen av bilen på något vis. Det var ju vad jag förstod grunden till att NEVS drog sig ur, att det inte skulle bli någon produktion i Trollhättan.

Det skall bli intressant att se om det blir några rättsprocesser av det där. Det är väl om Jihad väljer att starta "heligt krig" mot NEVS och stämma dem. Men det kan ju bli svårt för honom om det är han som begått avtalsbrott och inte dom.
Jag gissar att de fått en deposit på ett runt belopp (absolut max 10% av kontraktssumman)
Citera
2024-05-25, 00:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag gissar att de fått en deposit på ett runt belopp (absolut max 10% av kontraktssumman)

Ja, av ryktena att döma har de inte fått mycket mer än så.
Och om jag fattat saken rätt så går hans upplägg egentligen ut på att lura investerare på pengar. Man kan tycka att han borde ha bränt sina skepp för länge sedan.
Citera
2024-05-25, 11:51
Medlem
Vad fan är Jihad Mohammed för jävla företagsnamn?!?
Citera
2024-05-25, 12:59
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazylewd
Vad fan är Jihad Mohammed för jävla företagsnamn?!?

Jihad Mohammed är företagsledarens namn. Bolagets namn är EV Electra.
Citera
2024-05-26, 06:39
Medlem
Diablo1118s avatar
Företagande och företagsekonomi --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2024-05-26, 10:57
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Affären mellan Nevs och Jihad Mohammad avblåst").

Mod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in