2024-05-24, 19:51
Medlem
Vilka fler röstar inte alls längre alls? Vilka har slängt sin meningslösa röstsedel till EU?

Motivera varför? Jag menar att vi blir lurade. Aldrig att jag röstar mer igen.
Citera
2024-05-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Vilka fler röstar inte alls längre alls? Vilka har slängt sin meningslösa röstsedel till EU?

Motivera varför? Jag menar att vi blir lurade. Aldrig att jag röstar mer igen.
Menar du röstkortet? De har jag naturligtvis inte slängt, jag behöver det när jag ska rösta i EU-valet den 9 juni. Jag har röstat i alla val sedan jag fick rösträtt.
Citera
2024-05-24, 19:59
Medlem
JustTrollings avatar
Den typen av papper ska inte spolas ner. Eftersom det inte är gjort för att enkelt lösas upp i vatten. Det kan orsaka stopp. Bara toapapper ska spolas ner.
Citera
2024-05-24, 20:00
Medlem
Håller med, EU och EU-valet är smuts, bojkott anbefales!
Citera
2024-05-24, 20:02
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag kommer inte att rösta i eu-valet. Att låt bli att rösta är att illegitimera eu. Om valdeltagandet blir lågt så måste även den mest förhärdade eu-parlamentarikern inse att de inte har folkets stöd trots att de blivit valda.
Citera
2024-05-24, 20:17
Medlem
Har bara fått SDs i brevlådan. Dem ska jag använda men får jag S V MP C så kan man spola ned dem i toaletten. Duger inte ens att torka sig i ändan med.
Citera
2024-05-24, 21:19
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag kommer inte att rösta i eu-valet. Att låt bli att rösta är att illegitimera eu. Om valdeltagandet blir lågt så måste även den mest förhärdade eu-parlamentarikern inse att de inte har folkets stöd trots att de blivit valda.
Knyt näven i fickan du, det enda du åstadkommer är att riskera att dom kandidater du ogillar får en större andel av Sveriges platser i Europaparlamentet.
Citera
2024-05-24, 21:20
Medlem
kyrkstockens avatar
Har aldrig röstat eu-val. Tänkte rösta om euron men det blev aldrig av. Komissionären ( for tillfället psyksjuka ylva), har större makt än samtliga 21 svenska ledamöter.

Hade jag gått till val-lokalen skulle jag skrivit swexit på en blank lapp.
Citera
2024-05-24, 21:20
Medlem
YP4XQs avatar
Är inte bästa sättet att rösta blankt och således inte legitimera någon politiker eller politik?
Citera
2024-05-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Motivera varför?

Jag skulle aldrig spola ner det i toaletten i alla fall, man spolar inte ner skräp.
Citera
2024-05-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Knyt näven i fickan du, det enda du åstadkommer är att riskera att dom kandidater du ogillar får en större andel av Sveriges platser i Europaparlamentet.

Ju snabbare kraschen av systemet kommer, desto bättre.
Citera
2024-05-24, 21:35
Medlem
EnCartes avatar
Röstdeltagandet är ändå så lågt att några icke-röstande inte kommer att ändra någonting. Hur de funderar som menar att deras röst inte räknas, samtidigt som de tror att om de inte röstar, kommer det att räknas, är för mig obegripligt.

Desto färre deltagare, desto mer räknas varje röst. Det är då små grupper som går ut mangrant kan göra stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in