2024-05-31, 07:52
Medlem
NAIJA TAIDER får en hel del utrymme i senaste NewWorldNextWeek, 5:35 börjar det
https://corbettreport.com/nwnw556/

Dom rika smider som vanligt planer för framtiden, korkade vore dom väl annars.
Att Kissinger avstod mötet när det hölls i Sverige 1973 var en nyhet för mig.
Citera
2024-05-31, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Ibland är konspirationsteorier helt enkelt fakta.

Då är det inte längre en konspirationsteori utan en konstaterad konspiration.
Citera
2024-05-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Då är det inte längre en konspirationsteori utan en konstaterad konspiration.
Bara för dom som fattar det.
Citera
2024-05-31, 13:08
Medlem
Citat:
Bara för dom som fattar det.

Så "faktan" du pratar om är alltså så flummig, vag och många gånger felaktig att endast de som tror på konspirationsteorin begriper att det är "fakta".

Okej... det låter som om din "fakta" inte är så mycket att hänga i granen.
Citera
2024-05-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Var börjar jag ens? Det känns som om det finns ett hav av desinformation. Jag vill inte gå runt med plastfoliehatt –*jag vill fortfarande kunna grunda det jag säger i bevis. Finns det ingen som har skrivit en bok om det?

Men hur vet man vad man ska lita på?

Tack för svar.

Börja med att lära dig skillnaden på en kvarlämning och en berättelse. Sedan lär du dig om hur samhället fungerar; sätt dig in i vilka krafter som faktiskt påverkar samhället, dvs internationella grupper och europeiska organisationer.
Läs på om "de internationella"/"de transnationella", som är en sociologisk grupp som verkar i det internationella samhället parallellt med övriga samhällen. Denna transnationella grupp går ofta på skolor som HHS, Ecole etc. Det är en grupp av familjer och släkten med rikt kapital och som inte gärna beblandar sig med övriga samhället, men som är tillräckligt starka och inflytelserika för att styra det geopolitiska läget. Läs om Europas samhällsutveckling efter andra världskriget och då framför allt vad organisationen Organisation for European Economic Co-operation (OEEC) fick för uppdrag genom den sk. "Marchallplanen" (https://en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Plan). En amerikansk plan för efterkrigstidens uppbyggnad av det krigshärjade Europa. Läs om hur OEEC ombildades till Organisation for Economic Co-operation and Developement (OECD) när grundläggande punkter i Marschallplanen hade uppfyllts.
Ur denna Marschallplan har vi fått nyare planer med fokus på olika områden. OECD kontrollerar t.ex. svensk ekonomi och utbildning med både PISA och New Public Management (NPM). Flera nutida forum såsom World Economic Forum (WEF), EDDISSON och många fler utgår från bla. OECDs mål kring hur det geopolitiska spelet ska spelas. Efter pandemin fick vi även ett nytt fokusområde, nämligen "Great Reset Initiative" som är en typ av Marschallplan för att återställa ekonomin efter pandemin.

Ur denna verkliga samhällsutveckling har det mynnat ut flera olika konspirationsteorier såsom "The Great Reset" som spinner vidare på missförståelser kring hur världen fungerar. Konspirationsteorin är en gigantisk överdrift och till viss del missuppfattning på verkliga krafter i rörelse. Under denna teori finner du alla möjliga subteorier om feminismens styrningen, invandring, splittring i demografier osv. Läser du på om t.ex. OECD och WEF märker du snart vilka delar i dessa "teorier" som stämmer överens med verkligheten och vilka delar som är kraftigt förvrängda och missförstådda.
Citera
2024-05-31, 23:31
Medlem
Folketstempels avatar
Det är harmlöst så länge du inte predikar för andra på Flashback om saker ingen vill höra.
Det är som att tro på Jesus och bibelhistorier, det ger glädje och en mening med livet som ni mår kanske bra av. Men vi vill inte höra vad du eller andra tror. Respektera det annars blir det till ett problem och konflikter som inte är bra för dig eller din omgivning.

Edit, det är för övrigt en självmotsägelse att konspirationsteori har en sanningshalt, då begreppet innebär att det är en orimlig teori. 🙄
Senast redigerad av Folketstempel 2024-06-01 kl. 00:02.
Citera
2024-06-01, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det är harmlöst så länge du inte predikar för andra på Flashback om saker ingen vill höra.
Det är som att tro på Jesus och bibelhistorier, det ger glädje och en mening med livet som ni mår kanske bra av. Men vi vill inte höra vad du eller andra tror. Respektera det annars blir det till ett problem och konflikter som inte är bra för dig eller din omgivning.

Edit, det är för övrigt en självmotsägelse att konspirationsteori har en sanningshalt, då begreppet innebär att det är en orimlig teori. 🙄
Alla konspirationsteorier har en viss sanningshalt.
Citera
2024-06-01, 09:58
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Hej alla,

Jag är helt ny till världen av konspirationsteorier och liknande. På senare tid har jag börjat brottas med tankar som jag har svårt att formulera eftersom de känns så oerhört stora och komplexa. Jag är osäker på hur jag ska förstå omfattningen av allt.

Förlåt, jag ska försöka vara mer konkret. Jag har läst 1984 och en hel del annan litteratur, men jag tror att det finns mycket mer att förstå.

Här är några av de ämnen jag funderar på:
  • The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Demoraliseringen av väst, degenereringen, spridningen av HBTQ och dylikt
  • Feminismen
  • Splittringar mellan praktiskt taget alla grupper som finns. Män och kvinnor, unga och gamla, rika och fattiga, religioner, hudfärg ...
  • De korrupta medierna som endast belyser en del av historien
  • En omfattande omskrivning av historia

Jag är helt ny till detta och det känns som om allt hänger ihop på något sätt. Jag har svårt att formulera exakt vad jag menar, men är det någon som förstår vad jag tänker?

Kanske har jag varit naiv som inte reflekterat över dessa saker tidigare. Är det någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre?

Det känns som om jag famlar i ett hav, och jag håller på att drunkna i all information.

Tack.
Kaninhål.
Citera
2024-06-02, 17:07
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Alla konspirationsteorier har en viss sanningshalt.
Vilka är de styrande medlemmarna i Illuminati?
Vad finns på undersidan av vår platta jord?
Är månlandningen en bluff?

Behöver du fler exempel?
Citera
2024-06-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Vilka är de styrande medlemmarna i Illuminati?
Vad finns på undersidan av vår platta jord?
Är månlandningen en bluff?

Behöver du fler exempel?
Månlandningarna var fejk

Plattjordarna har fattat det (där har du unset av sanning).

Skumma sällskap finns det gott om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in