Citat:
Ursprungligen postat av
thextor
Var börjar jag ens? Det känns som om det finns ett hav av desinformation. Jag vill inte gå runt med plastfoliehatt –*jag vill fortfarande kunna grunda det jag säger i bevis. Finns det ingen som har skrivit en bok om det?
Men hur vet man vad man ska lita på?
Tack för svar.
Börja med att lära dig skillnaden på en kvarlämning och en berättelse. Sedan lär du dig om hur samhället fungerar; sätt dig in i vilka krafter som faktiskt påverkar samhället, dvs internationella grupper och europeiska organisationer.
Läs på om "de internationella"/"de transnationella", som är en sociologisk grupp som verkar i det internationella samhället parallellt med övriga samhällen. Denna transnationella grupp går ofta på skolor som HHS, Ecole etc. Det är en grupp av familjer och släkten med rikt kapital och som inte gärna beblandar sig med övriga samhället, men som är tillräckligt starka och inflytelserika för att styra det geopolitiska läget. Läs om Europas samhällsutveckling efter andra världskriget och då framför allt vad organisationen
Organisation for European Economic Co-operation (OEEC) fick för uppdrag genom den sk.
"Marchallplanen" (
https://en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Plan). En amerikansk plan för efterkrigstidens uppbyggnad av det krigshärjade Europa. Läs om hur OEEC ombildades till
Organisation for Economic Co-operation and Developement (OECD) när grundläggande punkter i Marschallplanen hade uppfyllts.
Ur denna Marschallplan har vi fått nyare planer med fokus på olika områden. OECD kontrollerar t.ex. svensk ekonomi och utbildning med både PISA och New Public Management (NPM). Flera nutida forum såsom World Economic Forum (WEF), EDDISSON och många fler utgår från bla. OECDs mål kring hur det geopolitiska spelet ska spelas. Efter pandemin fick vi även ett nytt fokusområde, nämligen "Great Reset Initiative" som är en typ av Marschallplan för att återställa ekonomin efter pandemin.
Ur denna verkliga samhällsutveckling har det mynnat ut flera olika konspirationsteorier såsom "The Great Reset" som spinner vidare på missförståelser kring hur världen fungerar. Konspirationsteorin är en gigantisk överdrift och till viss del missuppfattning på verkliga krafter i rörelse. Under denna teori finner du alla möjliga subteorier om feminismens styrningen, invandring, splittring i demografier osv. Läser du på om t.ex. OECD och WEF märker du snart vilka delar i dessa "teorier" som stämmer överens med verkligheten och vilka delar som är kraftigt förvrängda och missförstådda.