• 1
  • 2
2024-05-23, 21:49
Medlem
Danmark har hyrt ett fängelse i Kosovo med 300 platser som de ska betala 1.5 danska miljarder för 10år. Detta är för personer som ska utvisas.

En svensk fånge kostar 3800kr/dag. Detta motsvarar drygt strax över 4miljarder för 10år för 300 fångar. Det blir en stor ekonomisk vinst samtidigt som våra araber och somalier med utvisningsbeslut inte blir vårt problem längre.

https://www.gp.se/nyheter/varlden/ko...4-031ff1066018
Citera
2024-05-23, 22:02
Medlem
Raytheons avatar
Även om det är lika dyrt är det värt att få ut skiten ur landet. Helt fantastiskt om vi dessutom sparar pengar på det.
Citera
2024-05-23, 22:07
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Även om det är lika dyrt är det värt att få ut skiten ur landet. Helt fantastiskt om vi dessutom sparar pengar på det.
Instämmer. Jag kan också tänka mig att ett land som Kosovo inte har särdeles många kvinnor som plitar heller. Också win-win för att förekomma kärleksyttranden.
Citera
2024-05-23, 22:56
Medlem
Onanikrems avatar
Låter mycket bra! Utöka det från 300 till alla som sitter på våra tyngre anstalt.
Detta är ett steg i rätt riktning och danerna visar oss vägen.
Citera
2024-05-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Danmark har hyrt ett fängelse i Kosovo med 300 platser som de ska betala 1.5 danska miljarder för 10år.
Enda nackdelen kan väl vara att vi förlorar en del arbetstillfällen i Sverige.

I övrigt tycker jag det låter toppen.
Citera
2024-05-24, 00:32
Medlem
Saknas väl ändå personal i kriminalvården, så ja, detta är något att fundera över för dom styrande i landet. I första hand dom som är av muslimsk härkomst, får gärna placeras långt bort.
Citera
2024-05-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Enda nackdelen kan väl vara att vi förlorar en del arbetstillfällen i Sverige.

I övrigt tycker jag det låter toppen.
Lär finnas plats ändå. Men feministerna kommer bli galna om det skulle införas här. För mig det finns en liknade ö i Australien där dom värsta fängslas. Såg någon dokumentär om det fängelset för länge sen, då lär dom nog fan sig sen. Om någon känner igen det, posta gärna. Om jag inte missminner var det väl flera ggr värre än Alcatraz
Citera
2024-05-24, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Men feministerna kommer bli galna om det skulle införas här.
Varför skulle de bli det? Har danska feminister protesterat?
Citera
2024-05-24, 00:52
Medlem
Citat:
Varför skulle de bli det? Har danska feminister protesterat?
Ehh. Danmark ligger långt före oss, vet inte om du har missat det! Här var det en korv med bröd a la Löfven för att säkra våldet. Det fungerar inte, men det förstår väl alla. Där är det handling, här dialog , gråt och skrik. Att få rasismstämpeln helt enkelt.
Citera
2024-05-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Ehh. Danmark ligger långt före oss, vet inte om du har missat det! Här var det en korv med bröd a la Löfven för att säkra våldet. Det fungerar inte, men det förstår väl alla. Där är det handling, här dialog , gråt och skrik. Att få rasismstämpeln helt enkelt.
Där ser man. Du och jag har nog olika syn på vad rasism är. Och varför skulle behandlingen bli annorlunda här än där?

Släpper det här nu.
Citera
2024-05-24, 00:59
Medlem
Citat:
Där ser man. Du och jag har nog olika syn på vad rasism är. Och varför skulle behandlingen bli annorlunda här än där?

Släpper det här nu.
Jag kör viss ironi i min text om du inte förstår det!
Citera
2024-05-24, 01:34
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Danmark har hyrt ett fängelse i Kosovo med 300 platser som de ska betala 1.5 danska miljarder för 10år. Detta är för personer som ska utvisas.

En svensk fånge kostar 3800kr/dag. Detta motsvarar drygt strax över 4miljarder för 10år för 300 fångar. Det blir en stor ekonomisk vinst samtidigt som våra araber och somalier med utvisningsbeslut inte blir vårt problem längre.

https://www.gp.se/nyheter/varlden/ko...4-031ff1066018
Det var ju glädjande att detta gick igenom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in