• 1
  • 2
2024-05-23, 19:43
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Skrivaren har väl inte större utskriftsområde än så, så även om du skulle ”lura” den så får den ju inte fysiskt större komponenter.

Jag vet inte om drivrutinen på något sätt kommunicerar till Word det utskrivningsbara området, men även om du skulle kunna komma runt det så kommer det ju fortfarande inte att kunna skrivas ut utanför det området skrivaren klarar av.

Det är inte så många ”vanliga” skrivare som kan skriva ut utfallande. Det vanligaste undantagen är väl fotoskrivare, men då oftast på mindre än A4 format.
Ja det får va som de är.
Jag får klippa.

Tack för er hjälp!
Citera
2024-05-23, 21:05
Medlem
Det är i skrivarens program du ska ställa in att skriva "Borderless".
Citera
2024-05-24, 00:47
Medlem
megacrexs avatar
Få laserskrivare kan skriva hela pappersytan. Kommer inte på en enda just nu.
Spelar ingen roll hur man än trixar så får man skära bort kanten.
Det är inte heller en inställning i Word.
TS har dessutom en bra skrivare så klaga inte på den.
I bläckskrivarnas värld är det lite annorlunda då många kan skriva "borderless" dvs ut till papperskanten.
Citera
2024-05-24, 08:49
Medlem
Enterprises avatar
Som sagt i Word är det inga problem att sätta marginalerna till 0, men Word (och Windows) känner av var skrivaren "klipper av" utskriften så du kommer få varning. Exempelvis på min laserskrivare är minsta marginal 0,42 cm.
Citera
2024-05-24, 12:49
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Allt ser rätt ut tills jag går till Utskrift, då får jag kanten trots att jag tagit bort alla marginaler osv.

Skrivaren och Windows pratar vanligtvis med varandra. Windows vet därför vilken skrivare du har, och vilka begränsningar den har.

Poängen med förhandsgranskningen du ser i utskriftshanteringen är att den ska se så lik ut som möjligt det faktiska resultatet som din skrivare kommer åstadkomma. Om inte skrivaren kan skriva ända ut i kanten kommer detta synas redan i förhandsgranskningen på din skärm.
Citera
2024-05-24, 13:05
Medlem
aina08s avatar
Tack för alla svar!
Citera
2024-05-24, 14:35
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja det får va som de är.
Jag får klippa.

Tack för er hjälp!
Är det en vanlig "konsument" A4 skrivare så har den normalt sett 4-6mm marginal runt om pappret.
Ett tips är att om skrivaren klarar A3 så lägg ditt A4 mitt på ett A3 papper och klipp sedan runt om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in