Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-23, 17:37
Medlem
aina08s avatar
Har bakgrundsbilder med i mitt Word-dokument.
Men hur jag än försöker ändra marginaler eller utskriftsinställningar osv får jag en vit kant längst ut runt hela pappret.
Hur gör man för att kunna få bort den vita kanten så det skrivs ut hela vägen?
Citera
2024-05-23, 17:39
Medlem
Eponumoss avatar
Alla skrivare kan inte skriva ut ”utfallande” som det heter.

Det hjälper alltså inte hur mycket du pillar i sin skrivare.
Citera
2024-05-23, 17:44
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Alla skrivare kan inte skriva ut ”utfallande” som det heter.

Det hjälper alltså inte hur mycket du pillar i sin skrivare.
Hur vet man om det är skrivaren, inställningarna i Word, utskriftsinställningarna eller mig det är fel på?
Ja får alltså sitta och klippa alla sidor för att få bort kanten...

Edit. Det syns när jag går till utskrift att det är en kant och inte hela vägen ut.
Senast redigerad av aina08 2024-05-23 kl. 17:46.
Citera
2024-05-23, 18:31
Medlem
Flummigheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hur vet man om det är skrivaren, inställningarna i Word, utskriftsinställningarna eller mig det är fel på?
Ja får alltså sitta och klippa alla sidor för att få bort kanten...

Edit. Det syns när jag går till utskrift att det är en kant och inte hela vägen ut.

Klipp av kanten.
Citera
2024-05-23, 18:34
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flummigheter
Klipp av kanten.
Just nu verkar det få bli så.
60 papper.

Men det bör gå att fixa på nåt sätt.
Jag har googlat och kollat youtube i timmar utan att hitta rätt.

Allt ser rätt ut tills jag går till Utskrift, då får jag kanten trots att jag tagit bort alla marginaler osv.
Citera
2024-05-23, 18:38
Medlem
Skaffa en bättre skrivare.
Citera
2024-05-23, 18:42
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Skaffa en bättre skrivare.
Tror inte de är skrivaren det är fel på.
Ser ju marginalerna redan i datorn.
Är dessutom ingen skitskrivare.
Brother DCP-L3550
Citera
2024-05-23, 18:44
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Tror inte de är skrivaren det är fel på.
Ser ju marginalerna redan i datorn.
Är dessutom ingen skitskrivare.
Brother DCP-L3550
Vad är det för skrivare - märke + modell. Går enkelt att se om den klarar av utfallande utskrifter i produktbeskrivningen.
Citera
2024-05-23, 18:52
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Vad är det för skrivare - märke + modell. Går enkelt att se om den klarar av utfallande utskrifter i produktbeskrivningen.
Du har svaret i inlägget du just citerade

Som jag skrev så ser jag kanterna redan i datorn. Inte när jag redigerar i Word (då ser det rätt ut) men när jag går in på Utskrift och tittar där innan ja ska skriva ut. Blir lika på utskrivna pappret också.
Citera
2024-05-23, 19:03
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Du har svaret i inlägget du just citerade

Som jag skrev så ser jag kanterna redan i datorn. Inte när jag redigerar i Word (då ser det rätt ut) men när jag går in på Utskrift och tittar där innan ja ska skriva ut. Blir lika på utskrivna pappret också.
Haha. Ögonen är det första man blir blind på.

Nej, det verkar tyvärr inte som om du kan skriva ut ”utfallande” på din skrivare.

https://support.brother.com/g/s/id/htmldoc/mfc/cv_dcpl3510cdw/swe/manual/index.html#GUID-904143DE-6F48-47B6-BA9A-182AB92F2194_36
Citera
2024-05-23, 19:18
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Haha. Ögonen är det första man blir blind på.

Nej, det verkar tyvärr inte som om du kan skriva ut ”utfallande” på din skrivare.

https://support.brother.com/g/s/id/htmldoc/mfc/cv_dcpl3510cdw/swe/manual/index.html#GUID-904143DE-6F48-47B6-BA9A-182AB92F2194_36
Mina ögon går i kors efter timmar med det här. Att bli blind vore en lättnad just nu

Men vilket skit. Ja trodde det var en bra skrivare.
Men regleras det direkt i Word. Är ju konstigt att jag ser kanten innan ja skriver ut, eller är det kanske helt normalt.

Borde det inte gå att "lura" de hela på nåt sätt. Typ att skrivaren tror att det är större papper eller nåt?
Citera
2024-05-23, 19:25
Medlem
Citat:
Mina ögon går i kors efter timmar med det här. Att bli blind vore en lättnad just nu

Men vilket skit. Ja trodde det var en bra skrivare.
Men regleras det direkt i Word. Är ju konstigt att jag ser kanten innan ja skriver ut, eller är det kanske helt normalt.

Borde det inte gå att "lura" de hela på nåt sätt. Typ att skrivaren tror att det är större papper eller nåt?
Skrivaren har väl inte större utskriftsområde än så, så även om du skulle ”lura” den så får den ju inte fysiskt större komponenter.

Jag vet inte om drivrutinen på något sätt kommunicerar till Word det utskrivningsbara området, men även om du skulle kunna komma runt det så kommer det ju fortfarande inte att kunna skrivas ut utanför det området skrivaren klarar av.

Det är inte så många ”vanliga” skrivare som kan skriva ut utfallande. Det vanligaste undantagen är väl fotoskrivare, men då oftast på mindre än A4 format.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in