• 1
  • 2
2024-05-22, 15:35
Medlem
Craiggs avatar
Jag är just nu arbetslös, singel och har inga vänner. Jag snart 30. Har ingen egen bostad heller.

Jag har sökt säkert över 50 jobb, men ingen vill anställa mig ändå. Får bara svar som "Vi har valt att gå vidare med andra sökare". Har pratat med arbetsförmedlingen men det gav mig inte så mycket. Jag har universitetsexamen inom ett yrke, men det hjälper inte.
Har sökt med jämna mellanrum sen februari.

Bor tillfälligt hos en bekant som ställer upp, men det är ingen långsiktig lösning som ni säkert förstår.

Jag har inga nära vänner. De flesta har skaffat familjer nu och har tid att ses typ 2 gånger om året bara.

Jag har inga skulder överhuvudtaget utom CSN, vilket är positivt antar jag.

Jag är helt enkelt bara en olycksfågel. Och jag är ju snart 30 och jag har ingenting i livet.

Ska jag ta hjälp av repet?
2024-05-22, 15:39
Medlem
Du ung ,hälsan har du ,du bor sverige inte ukraina,palestina ,afrika , om 10 år du kanske har allt jobb,tjej,familia ,bostad mm 🙂
2024-05-22, 15:40
Medlem
Paleoketovors avatar
Du snart 30. Sökt 50 jobb. Det är ingenting, pysen.

Vem har sagt att livet ska vara enkelt?

Vad vill du uppnå? Är 9–5-jobb och ytliga vänner ditt egentliga livsmål?

Börja med att sätta ETT mål, och arbeta sedan metodiskt dygnet runt för att uppnå detta. Exempelvis skaffa ett fucking jobb. Vilket som helst. och arbeta sig upp. Tidningsbud. Sopåkare. Personlig assistent.
2024-05-22, 15:40
Medlem
2024-05-22, 15:41
Medlem
psykoshippiens avatar
Ta livet av sig för man inte hittar ett jobb? Du tillhör en bråkdel av en befolkning. Nej det är inte orsak att avsluta sitt liv.
2024-05-22, 15:41
Bannlyst
Varför frågar du andra? Är du en gruppmänniska? Behöver du någon som säger åt dig vad du ska göra som en slav? Så skör, så svag varför visa upp dig, för att någon ska rädda dig? "Jag känner hopplöshet snälla nån ryck upp mig" Gör det själv?
2024-05-22, 15:42
Medlem
DroneXR7s avatar
Är det någonting jag lärt mig här i livet är att det kan alltid bli värre. Det här en bara en period av ditt liv dock. 30 år är ingenting.
2024-05-22, 15:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nä, det ska du inte, vasker! Ta livet av sig kan man alltid göra en annan dag...
Medlem
Soulflowers avatar
Jag tillför inte så jäkla mycket till världen heller, nästan vem som helst med samma utbildning hade kunnat göra ett lika bra jobb.
Jag lever för min egen skull, vad andra får ut av mig skiter jag i.
Men jag har också varit deprimerad och haft samma tankar som du, men lev för din skull, även om du är pank. Det finns goda chanser att det blir bättre.
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleoketovor
Du snart 30. Sökt 50 jobb. Det är ingenting, pysen.

Vem har sagt att livet ska vara enkelt?

Vad vill du uppnå? Är 9–5-jobb och ytliga vänner ditt egentliga livsmål?

Börja med att sätta ETT mål, och arbeta sedan metodiskt dygnet runt för att uppnå detta. Exempelvis skaffa ett fucking jobb. Vilket som helst. och arbeta sig upp. Tidningsbud. Sopåkare. Personlig assistent.

Jag menar 50 jobb sen i februari.
Och då räknar jag bara jobben som jag har sökt via Platsbanken. Jag har även ring och mailat företag, men det gav inga resultat heller.

Jag har haft jobb tidigare i livet, men då har det nog bara handlat om tur.
2024-05-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag är just nu arbetslös, singel och har inga vänner. Jag snart 30. Har ingen egen bostad heller.

Jag har sökt säkert över 50 jobb, men ingen vill anställa mig ändå. Får bara svar som "Vi har valt att gå vidare med andra sökare". Har pratat med arbetsförmedlingen men det gav mig inte så mycket. Jag har universitetsexamen inom ett yrke, men det hjälper inte.
Har sökt med jämna mellanrum sen februari.

Bor tillfälligt hos en bekant som ställer upp, men det är ingen långsiktig lösning som ni säkert förstår.

Jag har inga nära vänner. De flesta har skaffat familjer nu och har tid att ses typ 2 gånger om året bara.

Jag har inga skulder överhuvudtaget utom CSN, vilket är positivt antar jag.

Jag är helt enkelt bara en olycksfågel. Och jag är ju snart 30 och jag har ingenting i livet.

Ska jag ta hjälp av repet?

De flesta har mått som du gör just nu, någon gång i livet. Det är inget märkligt alls.

Du behöver hitta saker som du mår bra av.
Har ju ingen aning om vilket yrke du snackar om, men det finns ju mängder med jobb beroende på vad du vill jobba med. Det finns ju folk som får jobb utan utb, så då bör väl du klara av det oxå?

Lägg din energi på att hitta roliga saker istället och ägna dig åt lite sånt istället.
Livet är kort nog ändå.
2024-05-22, 15:49
Medlem
Vi förstår, du känner hopplöshet. För det är tufft just nu.

Du behöver förstå att saker och ting kan förändras. Faktum är att allt förändras hela tiden. Livet är förändring.

Det är ett tanke misstag att tro att som något är JUST NU kommer det förbli för alltid. Så är det inte!

Det viktiga för dig är att inte ge upp, att kämpa på och skaffa ett jobb men inte nödvändigtvis det du drömmer om. När du väl har ett jobb, får du pengar, du kan spara pengar, fixa boende, bygga självförtroende, och söka andra jobb om du så önskar.

Vänner skaffar man sig genom att göra saker, ägna sig åt sina intressen ihop med andra, genom att möta människor och föröka vara öppen och vänlig.

Du har mycket stora möjligheter att förbättra din tillvaro! Se livet som ett dataspel, och du spelar på "svår" nivå. Det är mycket mer spännande att kämpa på och komma vidare i spelet, än att dra ur sladden och stirra in i väggen.

Kom även ihåg att om du fortsätter att göra som du alltid har gjort, så kommer du sannolikt få samma resultat som du alltid har fått. Så testa nya vägar! Tänk nya tankar! Då kommer du få nya resultat.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in