Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Jag är just nu arbetslös, singel och har inga vänner. Jag snart 30. Har ingen egen bostad heller.
Jag har sökt säkert över 50 jobb, men ingen vill anställa mig ändå. Får bara svar som "Vi har valt att gå vidare med andra sökare". Har pratat med arbetsförmedlingen men det gav mig inte så mycket. Jag har universitetsexamen inom ett yrke, men det hjälper inte.
Har sökt med jämna mellanrum sen februari.
Bor tillfälligt hos en bekant som ställer upp, men det är ingen långsiktig lösning som ni säkert förstår.
Jag har inga nära vänner. De flesta har skaffat familjer nu och har tid att ses typ 2 gånger om året bara.
Jag har inga skulder överhuvudtaget utom CSN, vilket är positivt antar jag.
Jag är helt enkelt bara en olycksfågel. Och jag är ju snart 30 och jag har ingenting i livet.
Ska jag ta hjälp av repet?
De flesta har mått som du gör just nu, någon gång i livet. Det är inget märkligt alls.
Du behöver hitta saker som du mår bra av.
Har ju ingen aning om vilket yrke du snackar om, men det finns ju mängder med jobb beroende på vad du vill jobba med. Det finns ju folk som får jobb utan utb, så då bör väl du klara av det oxå?
Lägg din energi på att hitta roliga saker istället och ägna dig åt lite sånt istället.
Livet är kort nog ändå.