• 1
  • 2
2024-05-21, 20:37
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Den tiden på året att snegla på kollegorna för att se vad de taxerade förra året. Ser att rätt många inte har senaste infon i Ratsit dock. Varför?

Är Ratsit sega as, har mina kollegor varit sega as och har ngt strul med deklarationerna, eller är de på något sätt inte sökbara där (kan se deras taxerade inkomst från förra året dock)? Måste jag kanske vända mig till Skatteverket istället och skita i Ratsit?
Citera
2024-05-21, 20:40
Medlem
Raytheons avatar
Deklarationerna är inte klara?
Citera
2024-05-21, 20:43
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon

Så, vänta till början av juni? Hur snart kommer infon in sen, ngn som vet? Eller kan det dröja ännu mer?
Citera
2024-05-21, 20:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Så, vänta till början av juni? Hur snart kommer infon in sen, ngn som vet? Eller kan det dröja ännu mer?

6-9 augusti kommer de sista slutskattebeskeden
Citera
2024-05-21, 20:46
Medlem
Citat:
Den tiden på året att snegla på kollegorna för att se vad de taxerade förra året. Ser att rätt många inte har senaste infon i Ratsit dock. Varför?

Är Ratsit sega as, har mina kollegor varit sega as och har ngt strul med deklarationerna, eller är de på något sätt inte sökbara där (kan se deras taxerade inkomst från förra året dock)? Måste jag kanske vända mig till Skatteverket istället och skita i Ratsit?

Haha inte bara jag som gör så alltså

Det är väl de kollegor som inte signerat deklarationen digitalt skulle jag gissa. Deras deklarationer stämplas isåfall sist av Skatteverket. När vet jag inte.

Tror inte det är Ratsits fel, de tar in den senaste infon som finns tillgänglig.

Men! det ska gå att se vilka som har senaste årets info och inte. Så du slipper slösa dina 10 st lönekollar / månad genom chansningar och hoppas på att du får senaste
Citera
2024-05-21, 20:47
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Same procedure as every year James:
https://skatteverket.se/privat/dekla...bbac95d72.html
Citera
2024-05-21, 21:45
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Ok, tack för infon.
Citera
2024-05-21, 21:46
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Same procedure as every year James:
https://skatteverket.se/privat/dekla...bbac95d72.html

Tack!
Citera
2024-05-21, 21:47
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConfirmUsername
Men! det ska gå att se vilka som har senaste årets info och inte. Så du slipper slösa dina 10 st lönekollar / månad genom chansningar och hoppas på att du får senaste

ja man kan se om det kommit en uppdaterad, dvs från senaste året, om man sökt på dem tidigare.
Men det var verkligen svårt att se för en given ny person från vilket år infon är. Som gjort för att få folk att lägga onödiga lönekollar. Tur att de inte kostar särdeles mkt.
Citera
2024-05-21, 21:49
Medlem
Citat:
ja man kan se om det kommit en uppdaterad, dvs från senaste året, om man sökt på dem tidigare.
Men det var verkligen svårt att se för en given ny person från vilket år infon är. Som gjort för att få folk att lägga onödiga lönekollar. Tur att de inte kostar särdeles mkt.

Har du Ratsit Plus? Kostar 59 kr / mån och då får du 10 lönekollar samt en "följa-funktion" i månaden. Om du kollar tillräckligt med folk är det eventuellt så att det är lönsamt för dig än att köpa var för sig.
Citera
2024-05-21, 21:55
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Kan dröja så sent som fram till december. Jag har inte fått reda på mitt ännu, slöa jävla böghoror som arbetar på skatteverket!
Citera
2024-05-21, 22:22
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConfirmUsername
Har du Ratsit Plus? Kostar 59 kr / mån och då får du 10 lönekollar samt en "följa-funktion" i månaden. Om du kollar tillräckligt med folk är det eventuellt så att det är lönsamt för dig än att köpa var för sig.

Jepp, bra grejjer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in