2024-05-22, 18:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du kan visst inte skilja på olika skribenter i tråden, det är minst sagt beklämmande. Lika lite tycks du förstå att det du först påstår att det inte handlar om därefter är det du påstår att det handlar om. Ännu ett löjligt icke-svar. Alternativt försöker du nu komma med en efterhandskonstruktion och påstå att det är ett annat regelbrott än det som inlägget de facto fälldes för. Ännu ett exempel på dessa löjliga bortförklaringar vi ser så ofta när subjektiv moderering skett.

Jo och ja på samma gång, det handlar om bevisen och repliken är lika OnT/OffT som inlägget den svarade på.

Det replikerar på frågeställningen i ett inlägg, om repliken är OffT så är inlägget den svarar på det också. Det är ofrånkomligt.

Nej, bara för att ditt svar är ett svar på ett inlägg som handlar om ämnet blir inte ditt svar automatiskt OnT. Det blir OffT därför att du börjar diskutera stängningen av en tråd och hur det gick till, vilket inte är vad diskussionen om barn skadas av vaccin handlar om.

Din logik hänger inte ihop. Om det vore som du menar att båda inläggen måste vara antingen OnT eller OffT skulle du kunna diskutera vad som helst i ett inlägg och det skulle bli OnT om bara det inlägget du svarar på är det. Så fungerar det inte. Då skulle inga inlägg vara OffT.
Citera
2024-05-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja.

Ja.

För att det första diskuterar bevisen men det andra inte gör det.
Det första: påstår att sådana bevis inte finns.

Det andra: påstår att sådana bevis finns, men att moderator har låst den tråd där dessa ska presenteras.

Båda diskuterar bevisen.

Citat:
Nej, det gör de inte. Ditt inlägg handlar inte om bevis. Var dina bevis eventuellt skulle kunna postas är inte topic.
Se ovan.
Citera
2024-05-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Tydligen är nyanskillnader och att hålla sig till ämnet svårt.

Du påstår att i ett inlägg att det är verifierat att vaccin orsakar autism.
Jag kommenterar ett påstående som säger att vaccin eventuellt kan orsaka autism, med att det istället ÄR så att barnvacciner orsakar autism, ja.

Citat:
Det svarar snakeplissken på med att då är du den förste som gjort det och ber dig visa stödet för det. Båda replikskiftena mellan er är on topic I tråden.
Nja, det är frågan, givet TR: Vaccinen gör barn till bögar / själslösa d.v.s. onda via kemisk våldtäkt.

"bögar" är inte = "autister".

Citat:
Då svarar du med om en tråd som är låst och resonemang kring det. Det är off topic.
Nej, jag svarar att den tråd som jag startade i syfte att visa stödet för det låstes och att jag mer än gärna fortsätter med det om den låses upp igen.

Citat:
Tråden som låstes gjorde det eftersom efter ett moderstorsmeddelande att nu måste tråden tillbaka till om att vaccine orsakar autism.

Då kommer ett antal rabiata inlägg om man inte använder placebo vid test av barnvaccin. Men inget om autism eller andra sjukdomar.

Att påpeka att avsaknad placebo ger en konsekvens att vaccin kan skapa autism är on topic. Att Bara prata vaccin och placebo eller inte, är off topic I den tråden.

Men den nyanskillnaden begriper du inte.
Jisses. Poängen med att INGET av alla de barnvaccin som i dag ingår i västvärldens olika barnvaccinprogram har testats mot äkta placebogrupp innan godkännande är ju att det inte går att upptäcka/dokumentera huruvida dessa orsakar några som helst skador, sjukdomar eller dödsfall INKLUSIVE autism innan de godkänns.

Ett barn fattar det.

Inte Kjellkritisk?
Citera
2024-05-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det första: påstår att sådana bevis inte finns.

Det andra: påstår att sådana bevis finns, men att moderator har låst den tråd där dessa ska presenteras.

Båda diskuterar bevisen.

Se ovan.

Get dig lille vän, om du har bevis presenterar du dem så ser vi ditt Nobelpris nästa utdelning.
Har du inget så ge upp den biten och gå vidare.
Citera
2024-05-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Men för helvete, skit i min korkade jämförelse då.
TS borde likt jag själv bara ta och svälja sin jävla varning och istället rapportera inlägg istället för att starta en gnälltråd.
Så, varför i helvete gnäller du då i den här tråden? Ett godtyckligt raderande med minst sagt haltande förklaringar är naturligtvis anatema för varje publikt forum som säger sig representera "yttrandefrihet på riktigt".

Visst, även moderatorer kan göra misstag, men det kräver i sin tur att denne erkänner det och drar tillbaka sin åtgärd.

Så är i princip aldrig fallet.
Citera
2024-05-23, 17:57
Medlem
Citat:
Behähh?

Jag är inte särskilt liten och definitivt inte vän med ett psykopatsvin som du, nej.

Var då?

Det är inte jag som har forskat fram eller publicerat de bevisen, nej.

Igen, frågan gäller varför SnakePlissskens inlägg i vanlig ordning får ligga kvar, men att mitt svar på det inlägget i vanlig ordning raderas på grund av att det är "OT".

Båda inläggen handlar om bevis/inte bevis för att barnvacciner orsakar autism.

Trots det så menar moderator (Gason) att endast mitt är "OT".

Jag väntar fortfarande på en uttömmande förklaring till varför.

Här har kanske Homogenous-Evil (självinsikt) något i sak att tillföra?

Slåss du vidare lille vän, glasklart ärende.
Citera
2024-05-23, 18:44
Medlem
Citat:
Jag slåss inte. Jag avskyr våld.

Jag är inte särskilt liten och definitivt inte vän med ett psykopatsvin som du, nej.

Här har kanske Homogenous-Evil (självinsikt) något i sak att tillföra?

Fortfarande solklart ärende, vad mer tycker du att jag ska tillföra?
Citera
2024-05-23, 19:11
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag kommenterar ett påstående som säger att vaccin eventuellt kan orsaka autism, med att det istället ÄR så att barnvacciner orsakar autism, ja.

Nja, det är frågan, givet TR: Vaccinen gör barn till bögar / själslösa d.v.s. onda via kemisk våldtäkt.

"bögar" är inte = "autister".

Och därmed erkänner du att du svarade OT i tråden, enligt dina egna kriterier vad tråden handlar om, då autism inte skulle tas upp i den specifika tråden. Vilket ytterligare, förutom att det bryter mot 0.06 regeln, ditt svar där du skriver om den stängda tråden som är helt klart OT i den tråden.

Du drar en tråd, enligt dina kriterier, OT och sedan skriker som en stucken gris när ditt OT/Kommentar om moderatoråtgärd raderas. Du vet att det finns inga krav att svara i en tråd, särkilt att svara OT är starkt rekommenderat att avstå och när man ser sådana inlägg rapportera dem!

Citat:
Nej, jag svarar att den tråd som jag startade i syfte att visa stödet för det låstes och att jag mer än gärna fortsätter med det om den låses upp igen.
Så ditt sårade ego förblindade dig i en egen skapad tourettes att svara med ett inlägg som bryter mot två regler.

Nästa citat från dig får en att undra om du trollar, är helt blåst eller bevisar din tes och du sett ut som en nåldyna i din barndom.
Citat:
Jisses. Poängen med att INGET av alla de barnvaccin som i dag ingår i västvärldens olika barnvaccinprogram har testats mot äkta placebogrupp innan godkännande är ju att det inte går att upptäcka/dokumentera huruvida dessa orsakar några som helst skador, sjukdomar eller dödsfall INKLUSIVE autism innan de godkänns.

Ett barn fattar det.

Inte Kjellkritisk?

Du läser inte det som var tydligt i mitt inlägg hur du kunnat föra diskussionen i OnT istället för OT i den stängda tråden och fått att leva vidare, men istället då du valde att bara diskutera vaccin och placebo.

Men nej din vana trogen ska du helt OT börja diskutera den stängda trådens ämne i denna tråden, som ska handla om en radering. Det visar att ditt ego är så stort att den överskuggar all rim och reson men har ingen intellektuell täckning.

Ja barn förstår det.

onopono har dock inte nått den mognaden.
Citera
2024-05-23, 20:21
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Här är diskussionen:

1.

2.

3.

4.
Här är endast inlägg nr 4 "off-topic", menar du?

Varför då?
Varför visade du inte bevisen han frågade om istället för att ge bortförklaringar om att nån helt annan tråd låstes en annan gång du var "på väg" att ge samma bevis?
Citera
2024-05-23, 22:48
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Nej det är inte det, men detta är ju anledningen till att de som blir trollade i KoAt får varningar om de tappar tålamodet. Jag har själv startat 3 rejäla tramstrådar som HÅNAR konspirationsteoretiker, och de får ligga kvar. Det finns många som håller på såhär mot konspirationsteoretiker där. När de senare då kommenterar detta beteende haglar varningar. Det är ju inget konstigt därför att det är OT att korrigera andras debattstil. Gott så.

Om vi tittar på ett annat forum Religion, så har det alltid haft samma problem. Men där har moderatorerna för många år sedan haft en inställning på att avhjälpa problemen, man har även tillåtit en metatråd ligga upp som nu har kanske 150 sidor, och den startades redan 2007.

(FB) Hur gör vi forumet bättre? (metadiskussion)

I den tråden diskuterar man metafrågor om just sådant här. Och då tror jag nog att det blir tidvisa förbättringar i diskussionen.

Jag hoppas man kan se alla paralleller som finns mellan troende/ateister och konspirationsteoretiker/skeptiker. Det är så mycket som är likadant. Men problemen har hanterats helt olika av respektive forum, och dess moderatorer.

Jag har själv inte sett det fenomenet och jag tror dig. Jag ser moderering efter regler lite som juridik. Det är lätt att tro att svaret är ja eller nej, men allt som oftast beror det på.
Citera
2024-05-23, 22:55
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Så, varför i helvete gnäller du då i den här tråden? Ett godtyckligt raderande med minst sagt haltande förklaringar är naturligtvis anatema för varje publikt forum som säger sig representera "yttrandefrihet på riktigt".

Visst, även moderatorer kan göra misstag, men det kräver i sin tur att denne erkänner det och drar tillbaka sin åtgärd.

Så är i princip aldrig fallet.

Vad har jag? Typ 3000 inlägg eller liknande. Skulle gissa att jag har ca 1000 inlägg raderade p.ga trams och ot.
Hade mina och dina ot inlägg stått kvar hade diverse trådar varit totalt oläsliga.
Jag har fått diverse varningar. Istället för att käfta emot har jag läst reglerna igen och insett mitt misstag.
Citera
2024-05-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Vad har jag? Typ 3000 inlägg eller liknande. Skulle gissa att jag har ca 1000 inlägg raderade p.ga trams och ot.
Hade mina och dina ot inlägg stått kvar hade diverse trådar varit totalt oläsliga.
Jag har fått diverse varningar. Istället för att käfta emot har jag läst reglerna igen och insett mitt misstag.
Om du bryter mot regler så ska självklart åtgärder vidtas.

Jag menar just i det här fallet att om jag bryter mot regeln om OT så gör även signaturen SnakePlisssken det, men att dennes inlägg trots det får stå kvar.

Det i sin tur leder till att jag inte i sak får bemöta dennes falska anklagelse om att jag inte har några bevis för mitt påstående om att barnvacciner orsakar autism. Att det nu ser ut som att jag är svarslös och att SnakePlisssken därmed har rätt i sin anklagelse = argument by moderator.

Jag vill veta varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in