2024-05-21, 22:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Det här blir lite som följande senario.

Två par är ute och äter middag, du och jag och våra respektive.
När min respetive spiller vin på bordet så sopar jag på henne i plytet! Smack bara så att läppen spricker.
Då spiller din fru ut vin av resn förskräckelse och du reagerar då instinktivt och smäller till din fru på truten så att läppen spricker.
När sedan konstaplarna kommer och griper dig, skiter du fullständigt i din egen handling och börjar gorma över varför de inte griper mig först.

Det kanske är så att din antagonist åkt på en varning också? Bara att du inte sett det än? Eller så har någon anmält ditt inlägg och det blev bortmodererat men ingen har kanske anmält din atagonists inlägg.

Tips: fokusera på dig själv, anmäl inlägg du tycker bryter mot reglerna så brukar det mesta ordna upp sig.
Ett undantag är kroniska rättshaverister.

Det var en riktigt korkad jämförelse.

Din frågeställning borde istället vara varför poliserna, som såg både när du slog din respektive och när TS därpå slog dig, sedan bara grep och åtalade TS och inte dig.

Om båda gjort fel skall båda skall straffas vederbörligt.

När de som sitter på makten att straffa andra inte agerar konsekvent blir det jävligt fel. Och det är jävligt ofta jävligt fel på det här forumet, det är ett som är säkert.
Citera
2024-05-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad sägs om att du istället för att tjafsa om att en tråd låstes för nästan ett år sedan, och dessutom antyda att jag skulle ha något med låsandet av tråden att göra, helt enkelt hade postat dina påstådda bevis i någon annan tråd?

Du kunde ju startat en ny tråd eller helt enkelt använt någon av alla de andra trådar där det diskuteras vacciner och autism - t.ex denna tråd där du varit mycket aktiv: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
Självklart så vore ju en upplåsning av tråden det bästa alternativet. Givet att man i annat fall måste dra alla fakta som så här långt finns presenterade där ännu en gång.

Vad gäller använda tråden, Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.), så är det mindre lyckat eftersom att ämnet (autism) lätt drunknar och grumlas av diskussioner om alla andra sjukdomar och funktionsnedsättningar.

Men visst, jag startar i så fall gärna ännu en tråd i ämnet, men då vill jag gärna se garantier för att det är tillåtet att diskutera de studier som genomförs på respektive barnvaccin både innan och efter godkännande och inlemmande i respektive lands barnvaccinprogram.

Att som moderator Gason motivera låsningen med:
En chans senare och fortfarande ingen koppling till autism.
Tråd låst.
...är naturligtvis helt obegripligt givet att det är i sådana studier som autism orsakat av barnvaccin i så fall kan upptäckas.

Så, moderatorer/admins, får jag en sådan garanti och får jag starta en ny tråd i ämnet?

Eller vill ni inte att det diskuteras separat i en egen tråd i forumet?
Citera
2024-05-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Självklart så vore ju en upplåsning av tråden det bästa alternativet. Givet att man i annat fall måste dra alla fakta som så här långt finns presenterade där ännu en gång.

Vad gäller använda tråden, Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.), så är det mindre lyckat eftersom att ämnet (autism) lätt drunknar och grumlas av diskussioner om alla andra sjukdomar och funktionsnedsättningar.

Men visst, jag startar i så fall gärna ännu en tråd i ämnet, men då vill jag gärna se garantier för att det är tillåtet att diskutera de studier som genomförs på respektive barnvaccin både innan och efter godkännande och inlemmande i respektive lands barnvaccinprogram.

Att som moderator Gason motivera låsningen med:
En chans senare och fortfarande ingen koppling till autism.
Tråd låst.
...är naturligtvis helt obegripligt givet att det är i sådana studier som autism orsakat av barnvaccin i så fall kan upptäckas.

Så, moderatorer/admins, får jag en sådan garanti och får jag starta en ny tråd i ämnet?

Eller vill ni inte att det diskuteras separat i en egen tråd i forumet?

Du får väl formulera trådstarten så om det nu är det du vill ta upp, svårare än så är det väl inte att garantera en tråd inte stängs. Men ska du bevisa kopplingen till autism så bör det nog göras direkt för att älta det som du gärna gör kommer inte leda i någon form av bevis.

Sen kan man fråga sig lite om du nu har bevis, vilket vetenskapen inte har. Varför vill du ha tråden i konspirationsdelen? Menar har du bevis hör den väl hemma i en helt annan del av forumet?
Senast redigerad av Homogeneous-Evil 2024-05-21 kl. 23:05.
Citera
2024-05-21, 23:04
Medlem
zombie-nations avatar
Mer förbannad på att ingen svarade mig i tråden, vaede för fasoner????

OnT: Du kan anmäla andra för OT. Det finns en slags underliggande anda om att man inte ska anmäla. Vet inte riktigt varför.
Citera
2024-05-21, 23:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Därför att moderator på oklara grunder låste den tråd där sådana bevis ska presenteras.

Här: (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?

Jag är ingen vän av att låsa trådar generellt men Admin och andra moderatorer tycker det är motiverat då och då och även om jag inte håller med kan jag ofta se skälen.

Jag kan förstå missnöjet som sådant.
Men är inte meningen att man istället skall kunna presentera bevis eller hänvisa till det exempelvis i aktuell tråd? Eller är det förbjudet?
Citera
2024-05-21, 23:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ok - så det var lämpligt att diskutera vacciner/autism i tråden Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?

Men det är olämpligt att diskutera vacciner/autism i tråden Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.) eftersom du är orolig att dina argument ska försvinna i diskussioner om andra sjukdomar och funktionsnedsättningar.

Finns nog inte så mycket mer att säga då…
Citera
2024-05-21, 23:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Varför är det andra inlägget On topic men inte detta?

Är alla inlägg som inte innehåller något det kunde innehålla off topic, och är i så fall alla inlägg som innehåller allt de kan innehålla on topic, oavsett var de skrivs?

Var i reglerna står det att den som har bevis måste presentera dessa, annars är det off topic?

Återigen, ni moderatorer ägnar er i sådana här trådar enbart åt rena icke-svar och löjliga bortförklaringar. Precis som nu!

Helt uppenbart så är antingen bägge inläggen OT eller så är inget av dem det!

Det faktum att ni moderatorer som skriver i tråden kategoriskt stoppar huvudet långt ner i gyttjan för att undvika den frågeställningen, visar klart och tydligt att det är precis så som TS, och jag, menar.

Det handlar inte om bevisen och att du svarar att du tyvärr inte kan presentera dem pga låsningen av dem andra tråden utan om att du i samband med detta diskuterar låsningen av den tråden och SnakePlissskens eventuella påverkan på varför låsningen kom till stånd.

Detta har ingenting med trådens ämne att göra, vilket inlägg 3 av SnakePlisssken gör och ditt inlägg så länge du håller dig till frågan om bevisen.
Citera
2024-05-21, 23:45
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det var en riktigt korkad jämförelse.

Din frågeställning borde istället vara varför poliserna, som såg både när du slog din respektive och när TS därpå slog dig, sedan bara grep och åtalade TS och inte dig.

Om båda gjort fel skall båda skall straffas vederbörligt.

När de som sitter på makten att straffa andra inte agerar konsekvent blir det jävligt fel. Och det är jävligt ofta jävligt fel på det här forumet, det är ett som är säkert.

Men för helvete, skit i min korkade jämförelse då.
TS borde likt jag själv bara ta och svälja sin jävla varning och istället rapportera inlägg istället för att starta en gnälltråd.
Citera
2024-05-22, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok - så det var lämpligt att diskutera vacciner/autism i tråden Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?

Men det är olämpligt att diskutera vacciner/autism i tråden Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.) eftersom du är orolig att dina argument ska försvinna i diskussioner om andra sjukdomar och funktionsnedsättningar.

Finns nog inte så mycket mer att säga då…
Hela tråden handlar fram till låsningen om autism och jag lämnar i TS öppet för diskussioner om andra funktionsnedsättningar/sjukdomar i den mån de har bäring på autism.

Den andra tråden saknar fokus på autism och är upphackad i ett antal vitt spridda diskussioner om vitt spridda företeelser med liten eller ingen koppling till den sjukdomen.

Men visst, jag startar gärna en ny tråd med rubriken:
Orsakar barnvacciner autism?
Om jag först får en garanti om att de studier som genomförs av ansvariga på ett barnvaccin innan och efter ett godkännande får diskuteras utan att moderator då låser tråden.

Återkommer i så fall med en ny tråd.
Citera
2024-05-22, 06:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Så, att anklaga en användare för att inte ha några bevis är helt ok och on-topic,

Ja.

Citat:
men när sagda användare försvarar sig med att den tråd där sådana bevis i så fall ska postas, är låst, så är det inte ok och off-topic?

Ja.

Citat:
Varför i hela friden då?

För att det första diskuterar bevisen men det andra inte gör det.

Citat:
Båda inläggen handlar ju om bevis/inte bevis för att barnvacciner orsakar autism?

Nej, det gör de inte. Ditt inlägg handlar inte om bevis. Var dina bevis eventuellt skulle kunna postas är inte topic.
Citera
2024-05-22, 07:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Tydligen är nyanskillnader och att hålla sig till ämnet svårt.

Du påstår att i ett inlägg att det är verifierat att vaccin orsakar autism.

Det svarar snakeplissken på med att då är du den förste som gjort det och ber dig visa stödet för det. Båda replikskiftena mellan er är on topic I tråden.

Då svarar du med om en tråd som är låst och resonemang kring det. Det är off topic.

Tråden som låstes gjorde det eftersom efter ett moderstorsmeddelande att nu måste tråden tillbaka till om att vaccine orsakar autism.

Då kommer ett antal rabiata inlägg om man inte använder placebo vid test av barnvaccin. Men inget om autism eller andra sjukdomar.

Att påpeka att avsaknad placebo ger en konsekvens att vaccin kan skapa autism är on topic. Att Bara prata vaccin och placebo eller inte, är off topic I den tråden.

Men den nyanskillnaden begriper du inte.
Citera
2024-05-22, 08:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hela tråden handlar fram till låsningen om autism och jag lämnar i TS öppet för diskussioner om andra funktionsnedsättningar/sjukdomar i den mån de har bäring på autism.

Den andra tråden saknar fokus på autism och är upphackad i ett antal vitt spridda diskussioner om vitt spridda företeelser med liten eller ingen koppling till den sjukdomen.

Men visst, jag startar gärna en ny tråd med rubriken:
Orsakar barnvacciner autism?
Om jag först får en garanti om att de studier som genomförs av ansvariga på ett barnvaccin innan och efter ett godkännande får diskuteras utan att moderator då låser tråden.

Återkommer i så fall med en ny tråd.

Varför vill du starta en ny tråd ställd som en fråga?

Såhär säger regel 0.01. Rubrik:
En rubrik ska vara saklig och neutral samt ge en rättvis och beskrivande bild av vad tråden handlar om. Är startinlägget huvudsakligen en fråga ska rubriken sluta med ett frågetecken

Om du nu vet att vacciner skapar autism och har bevis så hör väl den tråden hemma under medicin och hälsa med en rubrik som tydliggör att du presenterar nya rön och bevis.
Annars kan du nog se fram emot fler raderade trådar och kanske varningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in