2024-05-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Vaccinen gör barn till bögar / själslösa d.v.s. onda via kemisk våldtäkt.
Citat:
Jag var i full färd med att leda det i bevis när tråden helt plötsligt låstes. Här var visst SnakePlisssken med på ett hörn i vanlig ordning.

Jag ser fram emot att den tråden låses upp igen, men håller inte andan: (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Varför är det inlägget "Trams och off-topic", men inte det inlägget av SnakePlisssken som jag besvarade?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Oj vad kul - då har du (som första människan i världen) bevis för det förstås.? Nä det har du ju inte…
Hej,

Det är OT.
Modereringen i andra trådar är inte ämnet i denna tråd.

mvh
gason, moderator i KoAT
Fast det var ju inte riktigt det som var poängen. Poängen var att jag mer än gärna lägger fram bevisen för att barnvacciner orsakar autism, men att forumets redaktion helt uppenbart inte tillåter det (av okänd anledning), givet att den tråd där jag var i full färd med att göra så, låstes.

Ergo. Om det är OT så är även SnakePlissskens inlägg OT.

Olika regler för olika användare?

Igen?
Jag kan inte moderera efter vad du säger dig ha tänkt göra i framtiden. Jag får förhålla mig till det du faktiskt skriver.
Du skrev om annan tråd och hur den modererats istället för om trådämnet, det gjorde inte SnakePlisssken.

Jag har inget mer att tillägga om detta.

mvh
gason, moderator i KoAT
Fel.
1. SnakePlisssken anklagar mig för att jag inte har bevisen för mitt påstående om att vacciner orsakar autism.

2. Jag svarar att, jo, det har jag men att jag inte tillåts av moderator att lägga fram dessa, givet att denne (Du, Gason) låste den tråd jag startade för att göra just det. Lägga fram bevisen för att barnvacciner orsakar autism.
Igen, hur får du mitt svar på SnakePlissskens anklagelse till "Trams och off-topic" samtidigt som dennes inlägg i så fall INTE är detsamma?

Är det återigen så att du anser att diverse användare får posta personangrepp och falska anklagelser mot mig, utan att jag ska få försvara mig (nu senast signaturen nerdnerd)?

Och i så fall, varför anser du det?
Igen, om mitt svar på, i det här fallet, SnakePlissskens inlägg är "OT" så är även dennes inlägg "OT".

Igen. Finns det TVÅ olika regelverk för TVÅ olika kategorier användare?

Var hittar vi i så fall det andra regelverket?
Senast redigerad av onopono 2024-05-21 kl. 17:48.
Citera
2024-05-21, 17:59
Medlem
franges avatar
Solklart off topic, mycket välförtjänt varning.
Citera
2024-05-21, 18:04
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Igen, om mitt svar på, i det här fallet, SnakePlissskens inlägg är "OT" så är även dennes inlägg "OT".

Igen. Finns det TVÅ olika regelverk för TVÅ olika kategorier användare?

Var hittar vi i så fall det andra regelverket?

Varningen ser jag inga konstigheter med. Om du har synpunkter på en annam användares kommentar kan du ju alltid använda funktionen för att rapportera just den kommentaren med din motivering. Inget att hålla på att käbbla med en moderator om när du själv blir varnad.
Citera
2024-05-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Solklart off topic, mycket välförtjänt varning.
Så, varför är då inte det inlägg från SnakePlisssken även det, "solklart off topic"?
Citera
2024-05-21, 18:15
Moderator
Maviels avatar
Jag förstår inte din fascination över att du förfäras över att andra inte åker på varningar som du tycker ska varnas. Det hade varit bättre för dig själv att du fokuserar på dig själv och dina egna inlägg. Det är inget konstigt i varningen du fick - den var välförtjänt.
Citera
2024-05-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag förstår inte din fascination över att du förfäras över att andra inte åker på varningar som du tycker ska varnas. Det hade varit bättre för dig själv att du fokuserar på dig själv och dina egna inlägg. Det är inget konstigt i varningen du fick - den var välförtjänt.
Igen, varför är mitt svar på SnakePlissskens inlägg "off-topic" samtidigt som dennes inlägg INTE är det?

Vad skiljer inläggen åt avseende on- vs off-topic?

Vet du det?
Citera
2024-05-21, 18:20
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Igen, varför är mitt svar på SnakePlissskens inlägg "off-topic" samtidigt som dennes inlägg INTE är det?

Vet du det?

SnakePlisssken bemöter dig i tråden beträffande ditt påstående - on topic. Du går in i ett resonemang kring moderering i tråden - off topic. Du har fått en ganska tydlig förklaring av berörd moderator. Tycker du ska läsa den en gång till och försöka ta in vad moderatorn skriver.
Citera
2024-05-21, 18:27
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:

Vet du det?

Bara så här vid en första anblick så tycks ditt inlägg handla om moderering i en annan tråd medans din kompis inlägg inte gör det.
Citera
2024-05-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
SnakePlisssken bemöter dig i tråden beträffande ditt påstående - on topic. Du går in i ett resonemang kring moderering i tråden - off topic. Du har fått en ganska tydlig förklaring av berörd moderator. Tycker du ska läsa den en gång till och försöka ta in vad moderatorn skriver.
Här är diskussionen:

1.
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
Vaccin kan vara orsaken till Autism.

2.
Citat:
Vaccin ÄR orsaken till autism (i den stora majoriteten av fall).

3.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Oj vad kul - då har du (som första människan i världen) bevis för det förstås.? Nä det har du ju inte…

4.
Citat:
Jag var i full färd med att leda det i bevis när tråden helt plötsligt låstes. Här var visst SnakePlisssken med på ett hörn i vanlig ordning.

Jag ser fram emot att den tråden låses upp igen, men håller inte andan: (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?
Här är endast inlägg nr 4 "off-topic", menar du?

Varför då?
Citera
2024-05-21, 18:32
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Här är diskussionen:

1.

2.

3.

4.

Varför då?

De övriga 3 inläggen diskuterar tydligt topic i tråden. Det 4:e gör det inte.
Citera
2024-05-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Bara så här vid en första anblick så tycks ditt inlägg handla om moderering i en annan tråd medans din kompis inlägg inte gör det.
Nja, diskussionen mellan mig och SnakePlisssken handlar om huruvida jag har bevis för att barnvacciner orsakar autism.

SnakePlisssken: Anklagar mig för att inte ha några sådana bevis.

Jag: Kontrar med att jo, sådana bevis finns, men att jag uppenbarligen inte får posta dessa i därför avsedd tråd, givet att moderator låste denna på allt annat än klara grunder.

SnakePlisssken: Falsk anklagelse.

Jag: Förklarar var anklagelsen är just, falsk.

Här menar moderator att endast mitt försvar mot anklagelsen är OT, inte anklagelsen i sig.

Du håller med?
Citera
2024-05-21, 18:46
Medlem
Citat:
Här är diskussionen:

1.

2.

3.

4.

Varför då?
Det stämmer att Friinuets inlägg (1) på det hela taget handlar om trådämnet. Jag ville endast klargöra (2) att dennes första mening inte riktigt stämmer med verkligheten.

Dvs, att ha synpunkter på enskilda påståenden i ett inlägg som på det hela taget håller sig till ämnet, är enligt dig inte tillåtet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in