Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-03, 05:23
  #205
Medlem
Sammanfattat varför jag vet att vi aldrig fått besök av "aliens" eller vad man kallar dem:

Kan inte vi ta oss till dem så kan inte de ta sig till oss!

Det är otroligt mycket som krävs för att en planet ska KUNNA ha liv på sig och även om ingridienserna finns där så är det ingen garanti att det blir liv. Och även om det finns liv så behöver det inte bli intelligent liv.

Närmsta planet som KAN ha liv är ofantligt långt bort. Att ta sig dit skulle ta tusentals eller miljontals år. Att "frysa ner" eller "hibernate" dvs sova typ, medan man reser är science fiction, det funkar inte så. Det är roliga filmer men människor dör, oftast innan vi fyllt 100, att resa i tusentals år är omöjligt. Och det gäller ALLT liv i hela universum, allt liv är designat för att dö, det är så celler fungerar. Inget liv är odödligt på vår planet, vilket betyder att det är omöjligt på andra planeter. BIOLOGI är inte begränsat till jorden. Ingen alien skulle överleva en resa hit.

"Men om de färdas snabbt nog". Det går inte heller. Våra rymdskepp är och kommer ALLTID vara begränsade. Vi har ett periodiskt system med de ämnen som existerar här, vi kan inte bara bygga ett skepp som klarar att resa hur fort som helst OCH vi har inte den energin att skapa såna motorer och sån kraft att få oss att färdas i typ ljusets hastighet, vi kommer ALDRIG nå de hastigheterna. KEMI är inte begränsat till jorden. Kan inte vi bygga farkoster som tar sig dit kan inte de bygga farkoster som tar sig hit.

"Men de är ju långt före oss i utveckligen". Nej, inte så mycket, vår sol är 4,5 miljarder år gammal, om deras sol på ett "resonabelt" avstånd, dvs ett solstystem ganska nära vårt, så är deras solsystem förmodlignen inte så mycket äldre, varför skulle de då vara så mycket före oss? Och även om de är miljontals år före oss, so what? Som jag sa, biologi och kemi och fysik gäller fortfarande. Biologiskt live kommer ALLTID vara designat för att dö, ämnena i periodiska system kommer ALLTID vara de samma. Det finns inte så mycket mer vi någonsin kan göra. Vi kommer ALDRIG utveckla hastigheter snabbt nog, ALDRIG, vilket betyder att de ALDRIG heller kommer göra det. Människan kommer ALDRIG bli odödlig, då kommer de, människa eller annan biologisk art, aldrig bli det heller.

Vi kommer ALDRIG lämna vårt solsystem, ALDRIG. Vi kan befolka planter och månar inom solsystemet men aldrig lämna det. Vilket betyder att de ALDRIG kommer kunna komma till vårt solsystem.

Aliens har inte varit här och de kommer aldrig komma hit för att de inte KAN komma hit hur mycket de än önskar.

Alla "sightings" är lögner för uppmärksamhet, galningar eller "konspirationer" för att skrämma och lura folk.
Citera
2024-06-03, 07:50
  #206
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Sammanfattat varför jag vet att vi aldrig fått besök av "aliens" eller vad man kallar dem:

1.Kan inte vi ta oss till dem så kan inte de ta sig till oss!
2. Det är otroligt mycket som krävs för att en planet ska KUNNA ha liv på sig och även om ingridienserna finns där så är det ingen garanti att det blir liv. Och även om det finns liv så behöver det inte bli intelligent liv.
3. Närmsta planet som KAN ha liv är ofantligt långt bort. Att ta sig dit skulle ta tusentals eller miljontals år. Att "frysa ner" eller "hibernate" dvs sova typ, medan man reser är science fiction, det funkar inte så. 4. Allt liv är designat för att dö, det är så celler fungerar. Inget liv är odödligt på vår planet, vilket betyder att det är omöjligt på andra planeter. BIOLOGI är inte begränsat till jorden.
5. "Men de är ju långt före oss i utveckligen". Nej, inte så mycket, vår sol är 4,5 miljarder år gammal, om deras sol på ett "resonabelt" avstånd, dvs ett solstystem ganska nära vårt, så är deras solsystem förmodlignen inte så mycket äldre, varför skulle de då vara så mycket före oss?
6. Och även om de är miljontals år före oss, so what?
7. Alla "sightings" är lögner för uppmärksamhet, galningar eller "konspirationer" för att skrämma och lura folk.

Bra inlägg och jag uppskattar att du tog dig tiden att dela dina tankar. Här är mina synpunkter (ej att tolka som att du har fel och jag har rätt):

1. Kan inte en urbefolkning ta oss till oss (om de ville), så kan vi inte ta flyget till dem? Det är väl exakt det som gjorde kolonisering möjlig - den mest utvecklade civilisationen spred sig över världen medan de som bodde där bara kunde se på?

2. Liv är helt klart relativt sällsynt. Men även om det bara finns liv på en mikropromille så är det liv på flera miljoner planeter. Miljarder kanske.

Astronomer beräknar att det finns 10^24 stjärnor. Säg att det finns en habitabel planet per mikropromille (10^-12), innebär det 1.000 miljarder planeter av liv. Vi kan reducera siffran 1000 gånger och det är fortfarande en miljard planeter kvar. En ofantlig mängd helt enkelt.

3+4. Håller med dig, det låter inte rimligt att färdas i flera hundra år eller tusen år för att komma till en annan planet, inget är värt den resan även om det inte låter orimligt att det upptäcks tekniker i framtiden som möjliggör det.

5. Den teknologi som skiljer oss från häst och droska till idag är runt 100 år. EL var en LYX för större delen av världen. Energi var potatis och hö.

Jorden har varit beboelig i >2 miljarder år. Det är >100.000 möjliga iterationer av vårt kända samhälle sedan starten av vår kända biologi. Detta inte för att säga att en civilisation bara lever i 20.000 år, men för att ange en proportion till tidsutrymmet.

6. En civilisation som är 1 miljon år före oss har teknik som för oss är science fiction. Det är inte en gissning, det är ett garanterat utfall. Vi har redan idag teorier om hur man skulle kunna färdas i rymden genom maskhål i tidsrymden. Det är alldeles för tidigt att sia om huruvida det är möjligt eller inte rent praktiskt, särskilt om vi kan ha kontinuerlig R&D i en miljon år.

Civilisationer har också en förmåga att dela och sprida sin kunskap och teknik. Se bara på t.ex mobiltelefoner och dess cellnät - Det finns smartphones i Afrika, knappt 10 år efter att det uppfanns från början.

7. Vad är motivet för officerer som arbetar i kärnvapenanläggningar att ljuga om det? Astronauter i människans mest påkostade program någonsin? Admiraler som styr Hangarfartyg? Det låter i så fall mer rimligt att "de såg fel" och att radar fick spelevinken.

Tusentals officerer och astronauter i många länder under många decennier med radardata som matchar deras observation har gemensamt ljugit om det?

Hör Gordon Cooper (Atlas 9 & Mercury 5 Astronaut) beskriva incidenterna som förändrade hans liv:

"De [flygande tefat] kom och gjorde samma manövrer som vi gjorde, men när de gjorde de så sa det ZIPP! Vi kunde inte nå dem, de flög högre och snabbare än våra plan och de flög i formation under intelligent kontroll - De visste exakt vad vi gjorde."

Vad är Astronaut Gordon Coopers anledning att ljuga om denna incident, kanske den mest psykologiskt utvärderade människan i världshistorien?

Astronaut Gordon Cooper's UFO Experience
https://www.youtube.com/watch?v=wsEd_b1C8DY
Citera
2024-06-03, 15:54
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Bra inlägg och jag uppskattar att du tog dig tiden att dela dina tankar. Här är mina synpunkter (ej att tolka som att du har fel och jag har rätt):

1. Kan inte en urbefolkning ta oss till oss (om de ville), så kan vi inte ta flyget till dem? Det är väl exakt det som gjorde kolonisering möjlig - den mest utvecklade civilisationen spred sig över världen medan de som bodde där bara kunde se på?

2. Liv är helt klart relativt sällsynt. Men även om det bara finns liv på en mikropromille så är det liv på flera miljoner planeter. Miljarder kanske.

Astronomer beräknar att det finns 10^24 stjärnor. Säg att det finns en habitabel planet per mikropromille (10^-12), innebär det 1.000 miljarder planeter av liv. Vi kan reducera siffran 1000 gånger och det är fortfarande en miljard planeter kvar. En ofantlig mängd helt enkelt.

3+4. Håller med dig, det låter inte rimligt att färdas i flera hundra år eller tusen år för att komma till en annan planet, inget är värt den resan även om det inte låter orimligt att det upptäcks tekniker i framtiden som möjliggör det.

5. Den teknologi som skiljer oss från häst och droska till idag är runt 100 år. EL var en LYX för större delen av världen. Energi var potatis och hö.

Jorden har varit beboelig i >2 miljarder år. Det är >100.000 möjliga iterationer av vårt kända samhälle sedan starten av vår kända biologi. Detta inte för att säga att en civilisation bara lever i 20.000 år, men för att ange en proportion till tidsutrymmet.

6. En civilisation som är 1 miljon år före oss har teknik som för oss är science fiction. Det är inte en gissning, det är ett garanterat utfall. Vi har redan idag teorier om hur man skulle kunna färdas i rymden genom maskhål i tidsrymden. Det är alldeles för tidigt att sia om huruvida det är möjligt eller inte rent praktiskt, särskilt om vi kan ha kontinuerlig R&D i en miljon år.

Civilisationer har också en förmåga att dela och sprida sin kunskap och teknik. Se bara på t.ex mobiltelefoner och dess cellnät - Det finns smartphones i Afrika, knappt 10 år efter att det uppfanns från början.

7. Vad är motivet för officerer som arbetar i kärnvapenanläggningar att ljuga om det? Astronauter i människans mest påkostade program någonsin? Admiraler som styr Hangarfartyg? Det låter i så fall mer rimligt att "de såg fel" och att radar fick spelevinken.

Tusentals officerer och astronauter i många länder under många decennier med radardata som matchar deras observation har gemensamt ljugit om det?

Hör Gordon Cooper (Atlas 9 & Mercury 5 Astronaut) beskriva incidenterna som förändrade hans liv:

"De [flygande tefat] kom och gjorde samma manövrer som vi gjorde, men när de gjorde de så sa det ZIPP! Vi kunde inte nå dem, de flög högre och snabbare än våra plan och de flög i formation under intelligent kontroll - De visste exakt vad vi gjorde."

Vad är Astronaut Gordon Coopers anledning att ljuga om denna incident, kanske den mest psykologiskt utvärderade människan i världshistorien?

Astronaut Gordon Cooper's UFO Experience
https://www.youtube.com/watch?v=wsEd_b1C8DY


Jag är övertygad att vi mer eller mindre peakat nu med vår forskning. OM vår art kan fortsätta utvecklas utan att bli förstörda av krig, naturkatastrofer, sjukdomar eller så så är jag övertygad om att de senaste 100 årens framsteg aldrig kommer matchas, dvs, skillnaden mellan 1924 och 2024 är större än 2024 och typ tiotusen år framåt, dvs 12024. Vi är nära vår maximum när det kommer till utveckling och forskning. Varför? För att det inte finns så mycket mer vi KAN göra.

Vi kan göra VISS forskning kring stamceller och utrota många sjukdomar och få oss att åldras långsamt, men vi är fortfarande designade att dö. Nu dör de flesta i västvärlden typ 85, vi kanske kan höja det till 150, that's it. Och vi kommer kunna utveckla energi, om vi satsar på kränkraft och kanske kan få "oändlig" energi på planeten, men det kommer inte innebära att vi kan färdas hurt fort som helst i rymden. Vi har inte materialet att bygga såna rymdskepp, vi kommer inte hitta "Supermetallium" i något berg, ett helt nytt ämnen, 1000 gånger starkare än diamant.

Vi är nära toppen nu. Så jag tror inte på att utomjordingar kan vara före oss så mycket mer. Även om de nått den absoluta toppen är vi snart också där.

Vår enda chans att kolonisera en planet utanför solsystemet vore att ha robotar som mer eller mindre styr enorma "långsamma" skepp, där vi har människor nersövda hela deras liv, där de "mjölkas" på spermier och insemineras så nya människor föds för att sedan sövas tills de dör (eller dödas) och rinse and repeat, dvs en kontrollerad människouppfödning under hundratusentals generationer och HOPPAS att inget går fel med skeppet att AI och robotar inte fuckar upp något och att de människor som lever när vi når planeten, som då väcks lyckas fortsätta de planer vi gjorde miljontals år innan dess och att de fortfarande funkar som människor och inte utvecklats till "zombies" typ. Ett sjuhelvetes jävla projekt helt enkelt, i händerna på robotar och tur. Det är också "aliens" enda chans men såna projekt har vi inte sett, då det är en one-way trip och en stor kolonisering som hade varit omöjlig att missa för oss.

Att de skulle ha "spioner" som bara flyger hit, kollar och sedan smidigt flyger hem, det är total omöjlig science fiction.
Citera
2024-06-03, 17:15
  #208
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag är övertygad att vi mer eller mindre peakat nu med vår forskning. OM vår art kan fortsätta utvecklas utan att bli förstörda av krig, naturkatastrofer, sjukdomar eller så så är jag övertygad om att de senaste 100 årens framsteg aldrig kommer matchas, dvs, skillnaden mellan 1924 och 2024 är större än 2024 och typ tiotusen år framåt, dvs 12024. Vi är nära vår maximum när det kommer till utveckling och forskning. Varför? För att det inte finns så mycket mer vi KAN göra.

...
Att de skulle ha "spioner" som bara flyger hit, kollar och sedan smidigt flyger hem, det är total omöjlig science fiction.

Ditt resonemang är definitivt intelligent och jag hänger med i din tankebana till viss del.

Det finns ETT stort problem:
Du låter sekundära antaganden trumfa primära observationer.

En PRIMÄR observation är när du tittar på en bil som är 10 meter lång på en bilmässa.
Du berättar detta för din kompis som säger:

"Det är omöjligt, det finns inga bilar som är så långa!"

Han gör ett sekundärt antagande (eftersom det är baserat på ditt vittnesmål), där han ogiltigförklarar din primära observation. Han ignorerar DIN ögonvittnesskildring med HANS världsbild.

Detta betyder också att han har absolut inget förtroende för dig. Det spelar ingen roll att du har med dig foto, han säger att du gjort den i photoshop och skrattar dig rakt i ansiktet.

Du gör nu samma sak med Gordon Coopers berättelse.

Du åsidosätter hans ögonvittnesskildring med din verklighet därför att i din värld "är det omöjligt".
För att få ihop detta måste du konkludera att Gordon Cooper, är en mytoman, tillsammans med alla de tusentals militärer och officerare som bland annat hanterar världens arsenal av kärnvapenmissiler.

Jag kan inte få dig att tro på Gordon Cooper, men du bör fråga dig själv vad denna misstro i personen grundar sig i (litar du på din doktor? en pilot på flyget till din nästa sommarresa? din far?).

Ditt antagande om hur civilisationer fungerar om 1000 eller 1 miljon år framöver är ställda mot dessa ögonvittnen som berättar en helt annan historia.

Glöm ej bort,
Ett ämne kan inte studeras ärligt om inte alla svarsalternativen tillåts från början.
Citera
2024-06-03, 17:25
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Ditt resonemang är definitivt intelligent och jag hänger med i din tankebana till viss del.

Det finns ETT stort problem:
Du låter sekundära antaganden trumfa primära observationer.

En PRIMÄR observation är när du tittar på en bil som är 10 meter lång på en bilmässa.
Du berättar detta för din kompis som säger:

"Det är omöjligt, det finns inga bilar som är så långa!"

Han gör ett sekundärt antagande (eftersom det är baserat på ditt vittnesmål), där han ogiltigförklarar din primära observation. Han ignorerar DIN ögonvittnesskildring med HANS världsbild.

Detta betyder också att han har absolut inget förtroende för dig. Det spelar ingen roll att du har med dig foto, han säger att du gjort den i photoshop och skrattar dig rakt i ansiktet.

Du gör nu samma sak med Gordon Coopers berättelse.

Du åsidosätter hans ögonvittnesskildring med din verklighet därför att i din värld "är det omöjligt".
För att få ihop detta måste du konkludera att Gordon Cooper, är en mytoman, tillsammans med alla de tusentals militärer och officerare som bland annat hanterar världens arsenal av kärnvapenmissiler.

Jag kan inte få dig att tro på Gordon Cooper, men du bör fråga dig själv vad denna misstro i personen grundar sig i (litar du på din doktor? en pilot på flyget till din nästa sommarresa? din far?).

Ditt antagande om hur civilisationer fungerar om 1000 eller 1 miljon år framöver är ställda mot dessa ögonvittnen som berättar en helt annan historia.

Glöm ej bort,
Ett ämne kan inte studeras ärligt om inte alla svarsalternativen tillåts från början.

Du har väldigt bra poänger och jag HOPPAS du har rätt, det vore riktigt häftigt om vi hade blivit besökta, men världen och universum är oftast tråkigare än vad man tror.

Önskar att det också fanns spöken och det övernaturliga men tror inte på det alls heller.

Jag TROR det finns liv i universum, men om det på något sätt skulle bevisas att enbart jorden har liv skulle jag bara tänka "jahapp" knappt någon förvåning alls.

Jag är ingen forskare själv men har läst en del om biologi och kemi, det finns kvar att lära, men vi är ganska duktiga på det mesta. Vi vet att vatten fryser vid noll grader och att det kokar att vid 100 grader, det är inte så mycket mer vi kan lära oss om vatten, samma med alla ämnen och kemiska föreningar. Tror vi har slut på stora "eureka" moment och uppfinningar

Men man får hoppas jag har fel, även om jag, utan att på något sätt förolämpa någon, det är inte min intention, anser att det är dummare att tro på besök av aliens än att inte göra det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback