Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Skitsnack! De flesta med drogproblem är ”funktionella” i samhället, även de med heroin missbruk.
Inte vad jag ser irl. Känner ingen missbrukare med aktivt missbruk som hanterar ett jobb normalt, överhuvudtaget och känner många missbrukare. Du pratar om folk som brukar droger. Det är en väsentlig skillnad. Dessutom så leder heroin nästan alltid till missbruk & beroende i längden(eftersom det ändrar din hjärna för mycket) och blir ohållbart i längden. Läs vad heroinmissbrukare själva berättar om hur drogen tar över ditt liv och sinne, nästan alla avråder starkt från att använda eller ens testa heroin. Kände flera som brukade tunga opis som heroin, de är antingen hemlösa, sjuka eller döda idag, unless de la av då.
Och det är inte så att jag inte testat det, har prövat det mesta en eller två gånger typ när jag var ung och hade en period av svår mental ohälsa och experimenterade. Men jag har ingen missbruksgenetik så rekommenderar verkligen inte andra att pröva det, många tror sig kunna använda då och då men det slutar ofta i missbruk ändå.
Det kan funka ett tag men blir skit i längden. Missbruk leder till lidande och destruktivt leverne så jag rekommenderar verkligen att söka hjälp om man hamnar i risk/missbruk. De flesta som använder narkotika har andra problem som man borde ta itu med då missbruk är ofta symptom på något annat som sagt.