• 6
  • 7
2024-05-21, 12:12
Medlem
https://www.icabanken.se/vara-tips/f...wish-beteendet

Du gr ditt barn en tjnst genom att sga nej. Hur ska dom annars lra sig?
Citera
2024-05-21, 14:56
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Har du inte ekonomin att swisha din egen avkomma 150kr fr att hen ska ta donken med polarna utan att bla ut p flashback s ska du aldrig ha skaffat en unge verhuvudtaget.

Typiskt ett svar nr man inte vet vad det handlar om. Eller r du en tiggande snorunge spm ber mamma om pengar p swisch?
S.k du r 😅😂😂
Citera
2024-05-21, 21:05
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Du lgger allts 24k i mnaden p dina barn?

Barn behver lra sig att det finns grnser och vad ordet nej betyder samt visa respekt fr deras frldrars hrt intjnade pengar.
Fr 3000 kr i veckan hade jag varit orolig fr att jag hade tv knarkare boendes hos mig.

Nja, var otydlig 3000 kr ungefr fr bda. De r tonringar.
Citera
2024-05-22, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Du tror serist att du kommer undvika det genom att kpa dina barn? skulle sga att generellt r det nog tvrtom, de som har det knapert och kmpar binder starkare band n i familjer dr man kper varandra.

Sossefasoner r dremot att ge barnen massor av pengar i tron att man framstr som rik och givmild. Precis s sossarna fungerar.
Vad spelar familjebanden fr roll om ens barn inte kan flasha infr sina polare. Gucci vger tyngre n krlek
Citera
2024-05-22, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timBH2gpNwmuHtg
Vad spelar familjebanden fr roll om ens barn inte kan flasha infr sina polare. Gucci vger tyngre n krlek
Haha ja det r vl s bland de lgt stende kanske.
Citera
2024-05-22, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Nja, var otydlig 3000 kr ungefr fr bda. De r tonringar.
Ok s "bara" 12k/mn dvs motsvarande kring 24 i bruttoln. Ja det lter ju rimligt...
Citera
2024-05-22, 17:05
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det var inget verfld i mitt barndomshem men en av dom saker jag, framfr allt nu som vuxen, r allra mest tacksam fr som morsan gjorde det var att ge mig en frhllandevis hg summa pengar som var tillrckligt hg fr att man inte skulle knna sig som en fattiglapp i frhllande till andra ungar och sen framfr allt att hon var totalt benhrd p att det var mitt ansvar och jag sjlv som fick prioritera ut i frn eget huvud hur jag valde att frdela pengarna.

Tack mamma, konsekvenserna av fel beslut i unga r sved ordentligt i stunden men jag har tjnat igen dom lrdomarna mnga manga gnger om genom livet.

Min absoluta vertygelse r att man bara gr ungarna en otjnst om man per automatik rakt av kper alla "krislgen" och swishar.

Lter som en bra approach, den tar jag.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in