2024-05-18, 21:50
Medlem
Farbaute666s avatar
Hittade inget om det här, som ju ändå måste vara en av de senaste årens riktiga, viktiga tungviktshändelser.

Jag gillar Tyson Fury som atlet, som fighter och hur han står upp för de sina.

Oleksandr Usyk är ju egentligen ett totalt fenomen, att gå in som en ganska lätt tungviktare och fullkomligen boxa ut sina motståndare som han gör, det ger mig nästan gåshud.

Om jag läser rätt så väger Usyk in på 26 kilo mindre än Fury.

För mig känns det som att Usyk måste överleva de första tre, fyra ronderna och sedan kunna boxa ut Fury med teknik. Om det inte går så vinner Fury på ren styrka.

Vad tror ni?

P.s. Matchen går på DAZN, men jag har tyvärr lite tajt ekonomi för tillfället, även om deras pris faktiskt är ganska juste.
Senast redigerad av Farbaute666 2024-05-18 kl. 21:52.
2024-05-18, 21:58
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Jag sätter en lite peng på Fury .. Usyk är snabb men Fury är ingen duvunge och jag tror han är redo för det som kommer. Men vem vet en bra stekpanna och matchen är över.
2024-05-18, 22:01
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Är inte Fury`s farsa pinsam? såg när han skallade en snubbe och skyllde på att han kom in i hans bekvämlighetszon när det va Fury`s farsa som skalla han helt utan anledning. Vilken pajas 🤣
2024-05-18, 22:04
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Är inte Fury`s farsa pinsam? såg när han skallade en snubbe och skyllde på att han kom in i hans bekvämlighetszon när det va Fury`s farsa som skalla han helt utan anledning. Vilken pajas 🤣

Han är ju helt vrickad i hela huvudet.. Helt klart en jävla kolatorsk , det råder de ingen tvekan om.
2024-05-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Hittade inget om det här, som ju ändå måste vara en av de senaste årens riktiga, viktiga tungviktshändelser.

Oleksandr Usyk är ju egentligen ett totalt fenomen, att gå in som en ganska lätt tungviktare och fullkomligen boxa ut sina motståndare som han gör, det ger mig nästan gåshud.

För mig känns det som att Usyk måste överleva de första tre, fyra ronderna och sedan kunna boxa ut Fury med teknik. Om det inte går så vinner Fury på ren styrka.

Vad tror ni?

P.s. Matchen går på DAZN, men jag har tyvärr lite tajt ekonomi för tillfället, även om deras pris faktiskt är ganska juste.
Är mer av ett MMA fan än boxning men jag om jag skulle satsa pengar på någon eller förutsäga matchresultstet så säger jag Usyk som vinnare.

Visst är Fury större men det är inte första gången en lättare tungviktare tar hem det om så skulle ske.

Så mycket massa att bära runt på kostar energi och dessutom är det inte enbart muskler på den där kroppen.

Lägg därtill att Fury gör sin sämsta match någonsin och vinner en tight split mot Francis Ngannou som blir toksläckt av AJ i sin andra boxningsmatch någonsin men höll på att ta Fury i sin första och hade Fury nere för räkning om jag inte minns fel.

Fury har längden och räckvidden på sin sida men inte så mycket mer än så.
2024-05-18, 22:32
Medlem
DjPuttes avatar
Tänkte köpa PPV men väljer avvakta till galan i LA som är en ocean bättre än detta, Men Fury kommer ta detta på KO mellan 5-8 ronden sedan är Usyk borta!
2024-05-18, 22:33
Medlem
torrenttobbes avatar
Ungefär när börjar matchen svensk tid?
2024-05-18, 22:34
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Han är ju helt vrickad i hela huvudet.. Helt klart en jävla kolatorsk , det råder de ingen tvekan om.
Önskar att nån sänker han
2024-05-18, 22:34
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Jag tror Fury tar honom, bra dans och tunga slag.
2024-05-18, 22:35
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666

Vad tror ni?

Mike Tyson va inte heller så stor och du såg hur det gick för han 🙂
2024-05-18, 22:37
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Mike Tyson va inte heller så stor och du såg hur det gick för han 🙂

Det där får du utveckla för jag förstår förstår iaf inte.
2024-05-18, 23:38
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Försnack, osäker på om dom kommer sända fighten.
https://youtu.be/bvwNzhPGwyY

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in