Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
Hittade inget om det här, som ju ändå måste vara en av de senaste årens riktiga, viktiga tungviktshändelser.
Jag gillar Tyson Fury som atlet, som fighter och hur han står upp för de sina.
Oleksandr Usyk är ju egentligen ett totalt fenomen, att gå in som en ganska lätt tungviktare och fullkomligen boxa ut sina motståndare som han gör, det ger mig nästan gåshud.
Om jag läser rätt så väger Usyk in på 26 kilo mindre än Fury.
För mig känns det som att Usyk måste överleva de första tre, fyra ronderna och sedan kunna boxa ut Fury med teknik. Om det inte går så vinner Fury på ren styrka.
Vad tror ni?
P.s. Matchen går på DAZN, men jag har tyvärr lite tajt ekonomi för tillfället, även om deras pris faktiskt är ganska juste.
Är mer av ett MMA fan än boxning men jag om jag skulle satsa pengar på någon eller förutsäga matchresultstet så säger jag Usyk som vinnare.
Visst är Fury större men det är inte första gången en lättare tungviktare tar hem det om så skulle ske.
Så mycket massa att bära runt på kostar energi och dessutom är det inte enbart muskler på den där kroppen.
Lägg därtill att Fury gör sin sämsta match någonsin och vinner en tight split mot Francis Ngannou som blir toksläckt av AJ i sin andra boxningsmatch någonsin men höll på att ta Fury i sin första och hade Fury nere för räkning om jag inte minns fel.
Fury har längden och räckvidden på sin sida men inte så mycket mer än så.