Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-18, 22:04
  #13
Medlem
kyrkstockens avatar
"– Detta är precis vad LO behöver för att fortsätta vara relevanta. En högröstad person från en del av arbetsmarknaden där konflikten mellan kapital och arbete är som starkast, säger vänsterdebattören och Dala-Demokratens chefredaktör Göran Greider till SVT.

Daniel Suhonen, chef för den fackliga tankesmedjan Katalys, tror att den nya ordföranden framför allt kommer att värna medlemmarna."

Om suhonen rekomenderar så är det jackpott för alla oss högertroll på flashback. LO kommer att marginaliseras än mer (vem förre ordförande var vet jag inte ens).
Citera
2024-05-18, 22:46
  #14
Medlem
conantheconans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är ingen vidare start på en tråd att stava fel på personen tråden gäller. Men med det sagt så har LO valt den absolut bästa personen som fanns tillgänglig. LOs största problem är den intima kopplingen till Socialdemokraterna och eftersom Socialdemokraterna inte längre kan betraktas vara ett arbetarparti är det en hopplös uppgift att dansa efter deras pipa. LO borde såklart varken sitta i Socialdemokraternas verkställande utskott eller ge massivt ekonomiskt bidrag till partiet, men OM man ska vara där är Lindholm rätt man. Han är inte sosseriets knähund. Hade jag varit Magdalena Andersson hade jag direkt gått till kylskåpet och fiskat fram lådvinet för att dämpa ångesten över dagens val av Lindholm. Huruvida han kan rädda LO från den grav de under lång tid grävt åt sig själva beror på hur Metall och Kommunal agerar; de har inte agerat i medlemmarnas intresse under senare tid, där t ex försämringarna i LAS kan tillskrivas dem. Byggnads under Lindholm har däremot gjort vad som kunnats för att hindra att sosseriets quislingfasoner fått spilla över på LO under Gideonsson styre. Jag gratulerar LO och Sveriges arbetare till detta kloka val av ordförande.

Ber om ursäkt att jag slant med fingrarna 😂
Citera
2024-05-19, 20:02
  #15
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Rubriken förbättrad.

Strix/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback