2024-05-18, 11:27
Medlem
Har ni tänkt på att äldre kvinnor som är rökare får väldigt ”rynkiga”. Överläppar eller över överläppen, vad beror detta på?

Tror ni även sånna som vejpar får sådana till slut?
Citera
2024-05-18, 11:50
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tieca
Har ni tänkt på att äldre kvinnor som är rökare får väldigt ”rynkiga”. Överläppar eller över överläppen, vad beror detta på?

Vad det beror på?
Huden runt munnen stäcks ut när dom suger på den tunna cigaretten, huden drar inte ihop sig och då blir det rökrynkor.
Pernilla Wahlgren är ett bra exempel.
Citera
2024-05-18, 13:12
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tieca

Det kommer säkerligen drabba människor som vejpar också.
Skulle du istället gå runt och suga på ett sugrör så tror jag du skulle få exakt samma rynkor.

Alla de jag känner som rökt har exakt de där rynkorna du pratar om. De flesta givetvis äldre idag och blivit förståndiga och slutat eller dött.
Citera
2024-05-18, 13:17
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Vad det beror på?
Huden runt munnen stäcks ut när dom suger på den tunna cigaretten, huden drar inte ihop sig och då blir det rökrynkor.
Pernilla Wahlgren är ett bra exempel.

Du borde väl få ”muskler” av att suga på en cigarett också så gissar att det beror en del på det.
Något man utför i tre minuter ca 20 gånger per dag ger säkert också viss träning när man ser tiden. Vi snackar sju timmars träning i veckan av just dessa muskler. Inte många som tränar så mycke😀
Citera
2024-05-18, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det kommer säkerligen drabba människor som vejpar också.
Skulle du istället gå runt och suga på ett sugrör så tror jag du skulle få exakt samma rynkor.

Alla de jag känner som rökt har exakt de där rynkorna du pratar om. De flesta givetvis äldre idag och blivit förståndiga och slutat eller dött.

Ja precis, det är markant bland äldre som rökt länge men även vissa i 30 års åldern som rökt sedan tonåren. Jag tänkte om det berodde på något speciellt giftigt med cigaretter mer än muskelfunktionen men det är klart det påverkar också.
Citera
2024-05-19, 20:28
Bannlyst
Rökning och solning orsakar rynkor. Förutom ålderdom och gener. Så är det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in