2024-05-18, 00:17
Medlem
Pga mina mediciner måste jag kolla värdena varje kvartal med ett blodprov. Nästa prov ska tas på onsdag. Gör det någon skillnad om jag dricker vin under helgen eller kommer det att göra att levervärdena blir dåliga?
2024-05-18, 00:26
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solfreja
Pga mina mediciner måste jag kolla värdena varje kvartal med ett blodprov. Nästa prov ska tas på onsdag. Gör det någon skillnad om jag dricker vin under helgen eller kommer det att göra att levervärdena blir dåliga?
Låter onödigt. Bättre att skippa så att dina resultat blir så tillförlitliga och korrekta som möjligt!
2024-05-18, 00:59
Medlem
66ccskyhawks avatar
ta en lillördag istället efter proverna
2024-05-18, 05:18
Medlem
Pungsvings avatar
Om du dricker så att levervärdena blir dåliga så borde du byta umgänge.
2024-05-18, 05:22
Medlem
LemPicas avatar
Du kan inte skippa alkoholen en enda helg trots att du vara lämnar prover varje kvartal?
Känns som om du har problem du borde ta itu med i så fall.

Självklart påverkas dina värden.
Exakt hur mycket är ju svårt att gissa då flera faktorer spelar in så som hur ofta och mycket du dricker generellt, hur mycket du kommer dricka under helgen innan dina prover m.m.
2024-05-18, 06:12
Avstängd
Citat:

Vilka värden och vilka mediciner? Står du under kontroll för alkoholmissbruk eller är du under LPT?
2024-05-18, 07:11
Medlem
elmhedens avatar
Citat:

Ett blodprov med PEth-analys indikerar dina dryckervanor upp till fyra veckor bakåt i tiden, så vad du gör i helgen spelar mindre roll.
2024-05-18, 07:28
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in