• 1
  • 2
2024-05-16, 18:29
Medlem
På tisdagen hittades en död person i Landvetter utanför Göteborg.
Fyndet gjordes av förskolebarn som skulle ha en picknick i området, skriver GP.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...de-dod-person/

Någon som vet något?
Senast redigerad av wayfarers 2024-05-16 kl. 18:31.
Citera
2024-05-16, 18:52
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayfarers
På tisdagen hittades en död person i Landvetter utanför Göteborg.
Fyndet gjordes av förskolebarn som skulle ha en picknick i området, skriver GP.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...de-dod-person/

Någon som vet något?

Verkar inte ligga något brott bakom.

Däremot reagerade jag på att det stod att barnen var ute på utflykt i närheten av förskolan, då hittade dom en död person och sprang då tillbaka till förskolan för att säga till lärare.

Varför är förskolebarn ensamma ute på utflykt utan vuxna? Verkar ju inte vara någon bra förskola som släpper ut barnen sådär utan tillsyn.
Citera
2024-05-16, 19:10
Medlem
Självklart släpps inte barn ut själva. En pedagog var med en grupp av de äldre barnen. Hittar en hängd man i skogen precis bakom förskolan….
Citera
2024-05-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugazi68
Självklart släpps inte barn ut själva. En pedagog var med en grupp av de äldre barnen. Hittar en hängd man i skogen precis bakom förskolan….

Vilken förskola handlar det om? Smedjebacken?
Citera
2024-05-16, 19:46
Medlem
Ja
Citera
2024-05-16, 19:53
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugazi68

Haha…stackars barn…blir ett minne för livet det där…och nog en och annan av dem som kommer drömma om det under kommande nätter…
Citera
2024-05-16, 20:07
Medlem
Vad är det för människa som hänger sig där? Vem är den avlidne?
Citera
2024-05-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad är det för människa som hänger sig där? Vem är den avlidne?

Har tagit del av obekräftade uppgifter att det rör sig om en man/pojke född 2006. Personen i fråga är dessutom bosatt i närheten. Ni får lista ut resten själva men det rör sig med största sannolikhet av ett självmord. Var vänlig att inte utge namn här på flashback, även om det är flashbackarens högsta önskan.
Senast redigerad av wayfarers 2024-05-16 kl. 20:24.
Citera
2024-05-16, 22:31
Medlem
Jag har också fått till mig att det är en ung kille född 2006. Har även fått ett namn men inget jag kommer gå ut med här då jag ej fått det bekräftat. Känns dessutom väldigt oväsentligt att lägga ut namn på en ung kille som uppenbart tagit sitt liv.
Min tanke går till killens familj, nära och kära🙏
Citera
2024-05-16, 22:34
Medlem
Låt personen få vila i frid.
Citera
2024-05-16, 23:18
Moderator
Parongatans avatar
GP skriver bland annat:

Citat:
En barngrupp på förskolan, som ligger i Landvetter, gav sig ut på en utflykt i tisdags. Tanken var att ha en picknick i närområdet, i stället var det där de gjorde den fruktansvärda upptäckten.

Citat:
Alldeles i anslutning till förskolan påträffades en död person.

– När det hände rusade barnen tillbaka till förskolan och en av pedagogerna kontaktade polisen. Polisen kom direkt. Därefter togs alla barn om hand på förskolan, säger verksamhetschefen Hasby Lyrhem och benämner det inträffade som tragiskt.

Som det verkar, är fyndplatsen precis bakom Smedjebackens förskola där en yngre kille född -06 sägs hittats hängd.

GP:s artikel avslutas med listan över telefonnummer och kontaktmöjligheter för den som mår dåligt. Så det här handlar till etthundra procent om ett självmord.
Citera
2024-05-17, 08:10
Medlem
Det är väl bra att unga redan från tidig ålder får lära sig om döden. Kanske inte på detta sätt, men ändå. Så här fungerar Sverige, dålig sjukvård och de som mår dåligt får ingen hjälp.
Barnen som såg detta kommer heller inte få någon direkt hjälp för att bearbeta sitt trauma, som kommer följa dem resten av deras liv.

Kanske borde dagispersonalen reka området innan man tar dit barn. för att säkerställa att det är fritt från döda personer, knarksprutor, vapen eller annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in