Citat:
Ursprungligen postat av
sohas2
Herregud. Läs texten först under videon. Dem tar tag i honom UTAN någon som helst anledning, när han ber dem inte stå på cykelvägen så han och hans vän ska kunna cykla förbi. Han frågar 50 gånger varför dem håller i honom, får inget svar därav blir han upprörd. Då tas han ner våldsamt mot marken.
Det är inte okej att poliser bara griper folk som inte begått något brott och dessutom sätter på bojjor.
"Herregud" läs FUPen du delat, står inget om att dom två cyklar.
Enligt polisens vittnesmål är de i höjd med cafe linne när uttalandet från Leutrim kommer. Det är bra mycket mer än 20-30m från stadsbiblioteket.
Och vem är han att uttala sig när polisen gör sitt jobb och informerar andra för trafikförseelser. Förövrigt är det ingen utmålad "cykelväg" där om man kollar google maps.
Vilka extrema (ironi) skador han har fått enligt bilderna, hela 5 dagar efter händelsen så går han till Akutmottagningen så verkar ju inte vara extremt akut egentligen.. Eftersom han streta och var aggressiv så tycker jag fasthållandet var befogat från polisen, kanske lite väl hårt av polisen just när de lägger ner honom på backen dock. Men det där klassiska babbebeteendet har man sett massvis av ggr och så beter de sig just för att provocera fram våld..
Jag tror inte det minsta på att han lider av PTSD, vilken bullshit... Han påstår i FUP att han inte kan sova och blir rädd när han hör sirener, av bilderna att dömma så ser han ut att befinna sig i sämre delarna av Gränby eller Kvarngärdet, det har ju skett sprängningar och skottlossningar där mer än en gång, det kan jag tycka är mer skrämmande än Polisens sirener. Att vara så där uppkäftig och tuff går inte hand i hand med att få PTSD av att bli nedbrottad eller fasthållen..
Han arbetar tydligen som mellanstadielärare, han verkar då inte vara sån vidare förebild som själv hetsar mot Polisen istället för att lungt och sansat föra en konversation. Rasistkortet drogs ju såklart också.