2024-05-17, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Jag har mina gissningar men någon med namn som är helt säker?

Namn på den åtalade polisen finns i fup. J*han j*onsson.
Citera
2024-05-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Herregud. Läs texten först under videon. Dem tar tag i honom UTAN någon som helst anledning, när han ber dem inte stå på cykelvägen så han och hans vän ska kunna cykla förbi. Han frågar 50 gånger varför dem håller i honom, får inget svar därav blir han upprörd. Då tas han ner våldsamt mot marken.

Det är inte okej att poliser bara griper folk som inte begått något brott och dessutom sätter på bojjor.

"Herregud" läs FUPen du delat, står inget om att dom två cyklar.
Enligt polisens vittnesmål är de i höjd med cafe linne när uttalandet från Leutrim kommer. Det är bra mycket mer än 20-30m från stadsbiblioteket.
Och vem är han att uttala sig när polisen gör sitt jobb och informerar andra för trafikförseelser. Förövrigt är det ingen utmålad "cykelväg" där om man kollar google maps.

Vilka extrema (ironi) skador han har fått enligt bilderna, hela 5 dagar efter händelsen så går han till Akutmottagningen så verkar ju inte vara extremt akut egentligen.. Eftersom han streta och var aggressiv så tycker jag fasthållandet var befogat från polisen, kanske lite väl hårt av polisen just när de lägger ner honom på backen dock. Men det där klassiska babbebeteendet har man sett massvis av ggr och så beter de sig just för att provocera fram våld..
Jag tror inte det minsta på att han lider av PTSD, vilken bullshit... Han påstår i FUP att han inte kan sova och blir rädd när han hör sirener, av bilderna att dömma så ser han ut att befinna sig i sämre delarna av Gränby eller Kvarngärdet, det har ju skett sprängningar och skottlossningar där mer än en gång, det kan jag tycka är mer skrämmande än Polisens sirener. Att vara så där uppkäftig och tuff går inte hand i hand med att få PTSD av att bli nedbrottad eller fasthållen..

Han arbetar tydligen som mellanstadielärare, han verkar då inte vara sån vidare förebild som själv hetsar mot Polisen istället för att lungt och sansat föra en konversation. Rasistkortet drogs ju såklart också.
Citera
2024-05-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomjord1
"Herregud" läs FUPen du delat, står inget om att dom två cyklar.
Enligt polisens vittnesmål är de i höjd med cafe linne när uttalandet från Leutrim kommer. Det är bra mycket mer än 20-30m från stadsbiblioteket.
Och vem är han att uttala sig när polisen gör sitt jobb och informerar andra för trafikförseelser. Förövrigt är det ingen utmålad "cykelväg" där om man kollar google maps.

Vilka extrema (ironi) skador han har fått enligt bilderna, hela 5 dagar efter händelsen så går han till Akutmottagningen så verkar ju inte vara extremt akut egentligen.. Eftersom han streta och var aggressiv så tycker jag fasthållandet var befogat från polisen, kanske lite väl hårt av polisen just när de lägger ner honom på backen dock. Men det där klassiska babbebeteendet har man sett massvis av ggr och så beter de sig just för att provocera fram våld..
Jag tror inte det minsta på att han lider av PTSD, vilken bullshit... Han påstår i FUP att han inte kan sova och blir rädd när han hör sirener, av bilderna att dömma så ser han ut att befinna sig i sämre delarna av Gränby eller Kvarngärdet, det har ju skett sprängningar och skottlossningar där mer än en gång, det kan jag tycka är mer skrämmande än Polisens sirener. Att vara så där uppkäftig och tuff går inte hand i hand med att få PTSD av att bli nedbrottad eller fasthållen..

Han arbetar tydligen som mellanstadielärare, han verkar då inte vara sån vidare förebild som själv hetsar mot Polisen istället för att lungt och sansat föra en konversation. Rasistkortet drogs ju såklart också.

Okej jag förstår dina synpunkter. Såg du den andra killen som anmält polisen? Där har även en polis vittnat mot sin kollega, så tror definitivt den polisen är en fara för samhället och inte borde få jobba som polis.
Citera
2024-05-20, 18:26
Medlem
Sebzors avatar
Är det den skäggiga / flintskalliga polisen som står åtalad? Eller polisen som säger att han bestämmer och brottar ner personen och tappar glasögonen? 😅
Citera
2024-05-21, 05:38
var ser alla videon? länken funkar ju inte??

när hände det här?

ålder på polisen?

namn på babben?

tror polisen är oskyldig.
.
Citera
2024-05-21, 06:24
Citat:
Vad vet vi mer om detta fall? Tror ni att polisen blir dömd?

Personligen hoppas jag att han blir dömd och inte får jobba som polis mer.

Nedan finns video på ena misshandeln, samt länk där fup finns att ladda ner.

https://www.instagram.com/reel/C7CGY...14MXE5YXU2azcx

https://files.fm/u/dvynkawpcu?fbclid...8pv3OPAUrCpDY9

En av poliserna (student) har vittnat mot j*han och sagt att han använder våld då det inte behövs samt hetsar upp situationer för att visa att det är han som bestämmer. Med andra ord en osäker man med mindervärdeskomplex.

Eloge till tjejen som valde att vittna mot honom, alltid fint att se bra poliser som står upp mot dem korrupta i kåren.

var är källan på att polisen är åtalad?? står inget i media
Citera
2024-05-21, 06:49
Medlem
Karlastars avatar
Bara för att någon extremvänster åklagare driver detta mål betyder det inte att någon kommer bli dömd.

Är det på riktigt någon här som tror att poliserna kommer bli dömda?
Citera
2024-05-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Bara för att någon extremvänster åklagare driver detta mål betyder det inte att någon kommer bli dömd.

Är det på riktigt någon här som tror att poliserna kommer bli dömda?

Jag har ingen som helst kännedom om åklagarens politiska uppfattningar, men tänker att åklagare sällan väcker åtal utan visst förvissning om att det leder till fällande dom.
Citera
2024-05-21, 20:32
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
100 gubbar!
Hoppas de inte blir uteslutna och att de blir kvar i myndigheten. Tvekar dock då det är ett lojalitetsyrke
Jag behöver inga fler meriter från dessa, jag röstar på att de (och andra poliser med stolthet) blir polischefer. Spottar på nuvarande, dåvarande och innan dåvarande
Jävla Babbefasoner.
Vi har polis av en anledning och då får han acceptera det. Bara att hålla käft och gå därifrån.
Om han sköter sig så hamnar han inte i den där typen av situationer.
Citera
2024-05-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Är det den skäggiga / flintskalliga polisen som står åtalad? Eller polisen som säger att han bestämmer och brottar ner personen och tappar glasögonen? 😅

Det är polisen som säger att det är han som bestämmer.
Citera
2024-05-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
var är källan på att polisen är åtalad?? står inget i media

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...mma-arbetspass

Här har du en artikel i media om detta.
Citera
2024-05-22, 04:41
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...mma-arbetspass

Här har du en artikel i media om detta.

tusen tack för länken!

Dock blir jag otroligt förbannad då denna "Adam" som han ju inte heter eftersom det står ett icke svenskt namn i FUP, provocerade ju polisen! Varför ska dessa invandrare alltid jiddra med polisen, fattar inte det!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in