2024-05-16, 13:29
Medlem
AllenbySt45s avatar
En man i trettioårsåldern misstänks ha försökt mörda sin hustru genom att köra av vägen i den bil de båda färdades i. Detta ska ha skett någonstans strax utanför Uppsala under vinter/vår 2024.

Citat:
Enligt åtalet styrde han medvetet bilen in i skogen i syfte att döda eller skada hustrun, som var passagerare.

Händelseförloppet har fångats på en ljudinspelning.

Citat:
Bland åklagarens bevis finns en ljudinspelning som mannen gjort med sin mobiltelefon under bilfärden

I åtalet finns, utöver mordförsöket, också övergrepp i rättssak, grov vårdslöshet i trafik och rattfylleri.

Citat:
Åklagaren vill även att mannen, som inte är svensk medborgare, ska utvisas vid en fällande dom.

Är det någon som känner till mer om fallet?

Källa till citaten: https://unt.se/nyheter/uppsala/artik...strun/jow02q7l (Låst artikel)
Citera
2024-05-16, 13:31
En blatte? Det var som fan, trodde de mest puttade ut folk genom balkong.
Citera
2024-05-16, 13:49
Medlem
AllenbySt45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
En blatte? Det var som fan, trodde de mest puttade ut folk genom balkong.
Hudfärg okänd. Han är utländsk medborgare men det i sig säger inte så mycket om pigmentering, tror jag. För det går väl bra att utvisa danskar och ryssar också.
Citera
2024-05-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllenbySt45
Hudfärg okänd. Han är utländsk medborgare men det i sig säger inte så mycket om pigmentering, tror jag. För det går väl bra att utvisa danskar och ryssar också.

Ja, gärningar är grund för utvisning, hudfärg är det inte alls.
Citera
2024-05-17, 15:05
Medlem
Citat:
Bland åklagarens bevis finns en ljudinspelning som mannen gjort med sin mobiltelefon under bilfärden

Varför skulle man spela in bevismaterial (mot sig själv) om man inte vill kunna visa det för någon? Detta får mig att misstänka s.k. "heders"-relaterat.
Citera
2024-05-17, 15:52
Medlem
Denna fup vore intressant att få ta del av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här