2024-05-16, 13:28
Medlem
Vår medlemsavgift blev betald i ett år genom en deal med mäklaren, nu skickar de hem en massa erbjudanden om fortsatt medlemskap. När vi bodde i hyresrätt tyckte jag att det kändes bra att vara med i Hyresrättsföreningen, men Villaägarnas riksförbund har jag inte hört lika mycket om. Inte så många vänner som har hus antar jag. Vad är era erfarenheter?
Citera
2024-05-16, 15:40
Medlem
Eponumoss avatar
Aldrig haft en tanke på att gå med i eller ens hört om Villaägarnas riksförbund tidigare.

Väntar med spänning på att få höra varför man borde gå med.
Citera
2024-05-16, 16:32
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetbeartulip
Vår medlemsavgift blev betald i ett år genom en deal med mäklaren, nu skickar de hem en massa erbjudanden om fortsatt medlemskap. När vi bodde i hyresrätt tyckte jag att det kändes bra att vara med i Hyresrättsföreningen, men Villaägarnas riksförbund har jag inte hört lika mycket om. Inte så många vänner som har hus antar jag. Vad är era erfarenheter?

Vad har du fått ut av dem under året det varit gratis?
Citera
2024-05-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetbeartulip

De har ju viss koppling till Moderaterna om än inte riktigt lika tydlig som Hyresgästföreningens koppling till Sossarna.
Citera
2024-05-16, 18:42
Medlem
Under det året som var gratis fick vi tidningar utskickade som var typ i stil med Hyresrättsföreningen - informationen om lagar, husskötsel, medlemserbjudanden på försäkringar och annat. Ringde och pratade med dem någon gång ang. En fråga kring husköpet (radhuset är en del av en samfällighet som ska genomgå en omdragning av eltillförseln som vi inte blev informerade om vid köpet). Annars har jag inte haft användning av dem, men tänker att det kanske är som facket att det kan vara bra att vara medlem om det dyker upp något problem. Sen gör de väl en del påverkansarbete med, men det känns inte lika relevant som det Hyresrättsföreningen gör iom att man ändå äger sitt boende. Men det kostar ju en del så jag undrar om det är någon som fått riktigt användbar hjälp av dem.
Citera
2024-05-16, 20:26
Medlem
Jag har varit medlem i omgångar och är mestadels positiv. De har ett antal framförhandlade rabatter hos olika handlare. Vissa år sparade jag in mer än hela motsvarande årsavgiften genom deras rea hos en bygghandlare. Kollar jag lite snabbt nu har de t.ex 10% hos Beijer Bygg, 20% hos Caparol färg, 10% hos Stena Line, "upp till 67% på Samsung vitvaror", listan är fett jävla lång och jag orkar inte läsa mer.

De sammanfattar viktiga lagändringar som kan vara till problem eller gynna den som har egen bostad, finns en del intressanta råd i deras tidning. De jobbar även med lobbyverksamhet mot våra politiker.
Citera
2024-05-17, 21:24
Medlem
OtherBarrys avatar
45kr i månaden kan man ju ändå utvärdera något år och se om det är något man nyttjar, dock risk att det blir något som ligger och tickar pengar varje månad i 10 år som man aldrig orkar säga upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in