Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-16, 11:12
  #1
Medlem
Hussefars avatar
Ett troll trollar för nöjes skull. Trollet gör det den gör bara för att provocera fram svar från andra högst ovetande personer som inte är medvetna om trollets ironi.

Dessa troll är inte arga av sig. De vill bara få en motreaktion. Det är det som är trollets drivkraft. Att andra blir upprörda kan vara underhållande men trollet är inte ute efter att göra någon illa.

Trollande har inget med politik att göra eller andra högre syften. Vet väldigt många troll här på Flashback som lyfter diskussioner en extra dimension i underhållningssyfte. Att putta in dessa i samma kategori som de personer som massproducerar en specifik agenda är bara ett olyckligt missförstånd.

Vi behöver ett annat ord för dessa "troll" som sitter på kontor här i Sverige eller utomlands. De var inte först med att göra anspråk på denna "titel".

Håller ni med eller inte med mig om detta? Varför i sådana fall?

En politiskt diskussion undanbedes. Det är enbart begreppet som skall diskuteras.
Citera
2024-05-22, 23:07
  #2
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Håller ni med eller inte med mig om detta? Varför i sådana fall?

Nej, jag håller inte med dig. Jag tycker att det är uppenbart att många troll har en tydlig agenda, där de vill få motståndarlaget att framstå som dummare och mer extremt än vad som är fallet.

Det finns massor med människor på Flashback som "lajvar" feminist eller nationalist. Åstikterna är överdrivna, och argumenten är dumma.

Det funkar skitbra. Människor har så långa tankar om sina meningsmotståndare, att de är beredda att köpa vad som helst.
Citera
2024-06-11, 17:00
  #3
Medlem
StreetFlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ett troll trollar för nöjes skull. Trollet gör det den gör bara för att provocera fram svar från andra högst ovetande personer som inte är medvetna om trollets ironi.

Dessa troll är inte arga av sig. De vill bara få en motreaktion. Det är det som är trollets drivkraft. Att andra blir upprörda kan vara underhållande men trollet är inte ute efter att göra någon illa.

Trollande har inget med politik att göra eller andra högre syften. Vet väldigt många troll här på Flashback som lyfter diskussioner en extra dimension i underhållningssyfte. Att putta in dessa i samma kategori som de personer som massproducerar en specifik agenda är bara ett olyckligt missförstånd.

Vi behöver ett annat ord för dessa "troll" som sitter på kontor här i Sverige eller utomlands. De var inte först med att göra anspråk på denna "titel".

Håller ni med eller inte med mig om detta? Varför i sådana fall?

En politiskt diskussion undanbedes. Det är enbart begreppet som skall diskuteras.

Tror knappast att trollen skämtar. Handlar nog mer om att trollen inte vågar skriva va dom tycker från sina vanliga sociala medier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback