• 3
  • 4
2024-05-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Berätta mer om vilka artiklar som är "vänsterliberala" under Senaste Nytt.

Jag ser enkom helt neutrala nyhetsnotiser när jag tittar på Senaste Nytt, utan Nöje eller annat trams vilket var vad TS efterfrågade.

Det mesta idag bottnar i vilken politisk kompass nyhetsmedia har.

TS efterfrågade även medier utan vänster eller högeragenda.
Citera
2024-05-16, 20:59
Medlem
zombie-nations avatar
Extremhögerns media är gjord för känslosamma idioter. Kvällspressen är för barn. På riktigt. Jag minns när jag kände folk som var journalister och för dessa medier så sa man att tänk dig att läsaren är 12 år. Alltså det var en riktig regel.

Morgontidningarna och SVT är väl lite bättre. Men skulle säga att journalistik inte direkt är menat att upplysa och utbilda en.

Tycker att fördjupande program ibland kan vara värda att se. Annars får man nog söka sig till facklitteraturen.
Citera
2024-05-16, 21:20
Medlem
Läser mest Epoch Times för en konservativ tidning med avsaknad av trams.

Den motarbetas rejält av etablerad media, så nåt rätt gör den iaf
Citera
2024-05-16, 21:27
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Jag lyssnar på mycket på James Lindsay på YouTube. Där får man veta vad som VERKLIGEN händer i västvärlden just nu. Epoch Times är ju en bra tidning. SwebbTV verkar många vettiga lyssna på. Lyssna på Jordan Peterson som har fördjupande talkshows om aktuella ämnen. Finns ju hur mycket som helst.
Citera
2024-05-17, 05:50
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Jag lyssnar på mycket på James Lindsay på YouTube. Där får man veta vad som VERKLIGEN händer i västvärlden just nu. Epoch Times är ju en bra tidning. SwebbTV verkar många vettiga lyssna på. Lyssna på Jordan Peterson som har fördjupande talkshows om aktuella ämnen. Finns ju hur mycket som helst.

Jag kände inte till James Lindsay men jag kollade just upp honom och han verkar ha en del intressanta resonemang - tack. SwebbTV har några bra avsnitt. Jordan Peterson tycker jag är mestadels skräp sista 5 åren.
Citera
2024-05-17, 12:40
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag kände inte till James Lindsay men jag kollade just upp honom och han verkar ha en del intressanta resonemang - tack. SwebbTV har några bra avsnitt. Jordan Peterson tycker jag är mestadels skräp sista 5 åren.

Ett annat exempel är Nick Fuentes, han är ju bra på det sättet att han tar upp judeproblemet. Viktigt att sådant tas upp i debatten också.
Citera
2024-08-02, 22:32
Medlem
Jag slutade rösta efter att ha upptäckt att de flesta val i världen är riggade på ett eller annat sätt.
Var är källkritiken? Död och begravd.
Citera
2024-08-02, 22:58
Medlem
Var är källkritiken? Död och begravd.
Citera
2024-08-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag fortsätter briljera med mina rubriker.

Nog för att Aftonbladet, Expressen m. fl. aldrig riktat sig till akademiker (för att uttrycka sig väldigt milt)., men jag tycker att i praktiken alla andra kanaler sedan ca. 10 år ägnar sig åt alldeles för mycket trams. Jag står inte riktigt ut med det mer - jag tycker både DN och SvD håller alldeles för låg nivå sedan länge.

Jag är varken partipolitiskt höger eller vänster. Jag har värderingar, men jag observerar mest, jag har inte röstat på 20 år och jag tycker det är viktigt att prata på ett sätt som i första hand är sant, även om det är obekväma sanningar.

Samnytt och Fria Tider gjorde ansatser att prata om sanningar på ett bättre sätt, men det verkar som att deras läsare har samma intellektuella nivå som Aftonbladets - för det verkar i alla fall vara den nivån som innehållet är anpassat för. De började också för flera år sedan vara direkt oärliga i rubriksättningar och ibland artiklar, precis som mainstream-media gör (fast i en annan politisk riktning).

Vad finns det för nyhetskanaler som är sakliga, inte dummar ner, inte spekulerar och likt mig själv inte har en höger- eller vänsterpolitisk agenda? Mitt mål här är att DNS-blockera alla kassa nyhetskanaler (jag vill inte ens ha möjlighet att komma åt dem) och tvinga fram ett beteende där jag läser bra och sakliga nyheter.

Låt oss försöka hitta alternativ och diskutera sakligheten hos dessa - varför de är bra eller inte (med en god ton, och vi ska inte diskutera höger- vs. vänsterpolitik). Vilka känner ni till och skulle rekommendera? Jag vill helst slippa reklam och kan till och med tänka mig betala om det är riktigt bra innehåll.

Tucker, Candace och mycket annat som du kan hitta på Bitchute - en del program på Swebbtv som är lite längre intervjuer där den som intervjuas får lägga fram sin sak under lite längre tidsrymd.

Tyvärr vet jag inte så mycket skriven text som är särskilt kvalificerad och neutral. Substack kanske?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in