2024-05-15, 18:02
Medlem
Hej jag undrar om någon vet hur jag gör för att få reda på vart en telefon befunnit sig vissa dagar.
Finns det någon app man kan gå in och se historik tillbaka i tiden?
Jag har telefonen telefonen är en nyare Iphone.
Anledningen är att jag misstänker att en kollega tagit telefonen för att senare ’’hitta den” 3 månader senare = försök till stöld eller va de nu kan bli.

Tacksam för svar!!
Citera
2024-05-15, 18:05
Medlem
Trakessons avatar
Det finns appar för det men de måste vara installerade och påslagna innan telefonen försvinner. Jag vet inga appar som kan ta fram informationen i efterskott.
Citera
2024-05-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det finns appar för det men de måste vara installerade och påslagna innan telefonen försvinner. Jag vet inga appar som kan ta fram informationen i efterskott.

Har för mig att jag läste i nån fup eller nått att man kan se historik på Google Maps eller kartor. Kan ha fel.

Edit. Tidslinje under ”sparat” i Maps. Måste dock ha skiten aktiverad kanske.
Citera
2024-05-15, 18:15
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan78
Hej jag undrar om någon vet hur jag gör för att få reda på vart en telefon befunnit sig vissa dagar.
Anledningen är att jag misstänker att en kollega tagit telefonen för att senare ’’hitta den” 3 månader senare = försök till stöld eller va de nu kan bli.

Tacksam för svar!!
Finns inbyggt i systemet.

Inställningar -> Integritet och säkerhet -> Platstjänster -> Systemtjänster -> Viktiga Platser -> Översikt

Här kan du se de platser som finns sparade.

EDIT: Av outgrundlig anledning så har Apple i sin oändliga visdom och hänsyn till oss tydligen tagit bort möjligheten att klicka på listan och få upp resultatet i någon iOS uppdatering.

Du ska kunna se samma info för din iPhone om du istället går in med en Mac eller med en iPhone med ett äldre system.

En alternativ lösning är också är justera datumet på din iPhone till den dag du vill kontrollera och sedan gå tillbaka till listan eftersom de senaste syns nedanför.

Använder du Google Maps så kan du även ha gett tillåtelse för Google att se var din mobil finns och funnits.
Senast redigerad av Eponumos 2024-05-15 kl. 18:37.
Citera
2024-05-16, 11:38
Medlem
bredbarens avatar
Citat:

Tacksam för svar!!

Nej det finns ingen möjlighet att enkelt se vilken väg mobilen har rört sig. Om det krävs av polisen kan masterna tömmas för att beräkna hur en mobil har förflyttats.
Citera
2024-05-16, 13:57
Avstängd
Stark-Senaps avatar
Har en kompis som ser det som ett plus att Google loggar allt man gör, i detalj, enda upp i röven.
För då kan han dagen efter se vilka barer, horor osv som han varit hos under natten, eftersom han själv inte kommer ihåg.

OnT
På en Jesus Phone måste det göras med en tredjepartsapp, som någon redan skrev.
Arc och Where have I been är två som funkar, men som ev kostar att använda
Appen Mobile Phone GPS Tracker skall dock vara gratis.
Citera
2024-05-16, 14:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Tacksam för svar!!

Apple och teleoperatörerna har historiken. Poliser kan begära ut data. Men det är nog tveksamt de gör för stöld.

Så länge du och din kollega inte har samma inloggning i telefonen lär ni inte själva kunna se varandras data.

Är telefonen din privata? Eller är det en företagstelefon?

Det du menar är nog förövrigt var har telefonen befunnit sig. Ordet vart handlar om själva förflyttningen av ett objekt, som resulterar i ett objektet efteråt befinner sig på destinationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in