• 1
  • 2
2024-05-15, 17:29
Medlem
spoilers avatar
"En man i 30-årsåldern döms för dubbla våldtäkter mot ett barn i Mönsterås kommun. Mannen har haft ett omfattande groomingbeteende och får nu fem och ett halvt år i fängelse plus utvisning för all framtid.

Till Migrationsverket har mannen hävdat att han är bisexuell och betraktar sig som kvinna. Det gav honom flyktingstatus och uppehållstillstånd i Sverige. I verkligheten strök han omkring runt barn i Mönsterås kommun och hade mängder med kontakter med unga i syfte att få lättklädda bilder skickade till sig och/eller utnyttja barnen sexuellt.

Trots grundlig undersökning har åklagaren inte hittat någon omständighet som talar för att mannen identifierar sig som kvinna eller är något annat än heterosexuell.

/.../

Tingsrätten slår fast att mannen agerat i syfte att utnyttja barnen sexuellt och ett vittne berättar att mannen strukit omkring runt lågstadie- och mellanstadieskolor i Mönsterås.

/.../

I domen för tingsrätten ett längre resonemang om skälen för utvisning och kommer fram till att brottsligheten är tillräckligt allvarlig för att bortse från mannens flyktingstatus, som normalt är ett hinder för utvisning.

Rätten kan inte själv besluta om mannens flyktingstatus, men utifrån vad som framkommit i domen utgår man från att den återkallas. Åklagaren har undersökt mannens uppgifter om att han skulle vara bisexuell och identifiera sig som kvinna, men inte funnit något som talar för det."

https://www.dagenskalmar.nu/nyheter/...-barn-utvisas/

Någon som vet mer?
Citera
2024-09-17, 22:11
Medlem
*min *ndersson ( *=a) är personen. Springer också runt ljugnässkolan bland barnen. Hört massa sjuka saker om den äckliga saken
Citera
2024-09-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welivetodie
*min *ndersson ( *=a) är personen. Springer också runt ljugnässkolan bland barnen. Hört massa sjuka saker om den äckliga saken

Men han du skriver sitter ju inte i fängelse?

För man kan väl inte bli dömd till över 5 års fängelse och gå fri i flera månader i väntan på fängelsestraffet?
Citera
2024-09-21, 10:23
Medlem
Citat:

Den här?

https://www.krimfup.se/search/amin-andersson
Citera
2024-09-22, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298

För man kan väl inte bli dömd till över 5 års fängelse och gå fri i flera månader i väntan på fängelsestraffet?

.
Ryktet säger att det är han och ryktet säger att det inte är han. Beror väll helt på om du skyddar en sån person eller inte. Tycker det är rätt sjukt själv att han blivit anmäld i torsdags eller nör det var att han bett sin 75 åriga granne att få lukta i hennes armhåla......
Citera
2024-09-22, 09:48
Medlem
Citat:
.
Ryktet säger att det är han och ryktet säger att det inte är han. Beror väll helt på om du skyddar en sån person eller inte. Tycker det är rätt sjukt själv att han blivit anmäld i torsdags eller nör det var att han bett sin 75 åriga granne att få lukta i hennes armhåla......

Jag menar att om man döms till fängelse i över 5 år i Maj så ska man väl inte kunna vara ute?
Citera
2024-09-22, 09:59
Medlem
Citat:
Jag menar att om man döms till fängelse i över 5 år i Maj så ska man väl inte kunna vara ute?

Jag kan inte med hur det funkar. Men kolla på han som mördade uffe i oskarshamn. Han var dömd till 2 eller 2.5 års fängelse. Men var ändå ute när han mördade uffe.
Citera
2024-09-22, 12:27
Medlem
Citat:
Jag kan inte med hur det funkar. Men kolla på han som mördade uffe i oskarshamn. Han var dömd till 2 eller 2.5 års fängelse. Men var ändå ute när han mördade uffe.

Visst - det är möjligt men en ytterligare sak som är konstigt är åldern.

I artikeln så står det "30-ÅRING" och "En man i 30-årsåldern" medans personen du skrev är 24 år.

Att tidningar inte anger exakt ålder är ju känt men att det är så fel?
Citera
2024-09-25, 21:07
Medlem
Citat:
Visst - det är möjligt men en ytterligare sak som är konstigt är åldern.

I artikeln så står det "30-ÅRING" och "En man i 30-årsåldern" medans personen du skrev är 24 år.

Att tidningar inte anger exakt ålder är ju känt men att det är så fel?

Ja svar på vem personen är kommer vi inte få. Ingen vet och ingen säger nått. Verkar som att många skyddar pedofiler. Är duktigt äckligt
Citera
2024-09-25, 21:15
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Citat:
Ekots kartläggning av nära 11 000 fängelsedömda personer som påbörjade sitt straff 2019 och 2020 visar att var femte som var på fri fot före straffet, närmare 2 200 personer, har dömts av en tingsrätt för brott som de begått under tiden i frihet.

https://sverigesradio.se/artikel/kri...sa-grova-brott

Bara för någon dag sedan länkade jag faktiskt om just detta i en annan tråd här, och då om just en våldtäktsdömd som i väntan på att inställa sig våldtog igen.
Citera
2024-09-27, 08:00
Medlem
Citat:
Ja svar på vem personen är kommer vi inte få. Ingen vet och ingen säger nått. Verkar som att många skyddar pedofiler. Är duktigt äckligt

Om du verkligen vill veta så kan du enkelt få svaret här:

https://www.krimfup.se/search/amin-andersson

En enkel Swish på 100 kr så får du alla domar och förundersökningar.
Citera
2024-09-27, 08:11
Medlem
Det är bara i Sverige som du är dömd för grova brott och kan begå nya brott medan du i månader och kanske år väntar på att sättas i fängelse.

I övrigt så verkar domen okey, jag gillar att man nu praktiserar utvisning efter fängelsedomen.

Detta kommer innebära att Sverige sakta men säkert går mot den tidpunkt då utvisningar av kriminella är fler än importen av kriminella.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in