2024-05-15, 16:13
Medlem
Tjobros avatar
Vann nyss en saftig aktion på Tradera som jag tänkte ge till min fader i present. Säljaren meddelar att köpet måste avbrytas. När jag frågar varför säger han att han ångrar sig.

Min fråga: hur gör jag livet sås surt som möjligt för honom? Skadestånd? Ersättning?
Citera
2024-05-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjobro
Vann nyss en saftig aktion på Tradera som jag tänkte ge till min fader i present. Säljaren meddelar att köpet måste avbrytas. När jag frågar varför säger han att han ångrar sig.

Min fråga: hur gör jag livet sås surt som möjligt för honom? Skadestånd? Ersättning?
Innan vi börjar skissa på planer för vedergällning: vad säger Traderas regler? Får man ångra sig efter avslutad aktion?
Det är ett värdelöst beteende, så jag är helt med dig. Men bra att veta vad som gäller rent formellt först.
Senast redigerad av MuttasLidkrantz 2024-05-15 kl. 16:19. Anledning: Kompletterande
Citera
2024-05-15, 16:19
Medlem
(FB) Ebay och Tradera (Sammanfogad)
Citera
2024-05-15, 16:21
Medlem
Tjobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Innan vi börjar skissa på planer för vedergällning: vad säger Traderas regler? Får man ångra sig efter avslutad aktion?

Bra fråga. Så här lyder deras regler:

Hm hm hm…

”Säljaren vägrar att sälja varan trots att jag vunnit auktionen, vad ska jag göra?
Uppdaterad 2023-07-20
Ett köp är bindande, och då du vunnit är säljaren bunden att sälja varan till dig. Det bästa är alltid att ta kontakt med säljaren om något skulle gå snett; en öppen dialog är ofta vägen till en bra lösning.

Skulle problemet mot förmodan kvarstå kan du rapportera problem med affären under Dina Köp, säljaren får då en anmälan på sig, vid upprepat beteende kan säljarens konto komma att bli avstängt.”
Citera
2024-05-15, 16:30
Medlem
Citat:

Önskar du driva den processen?
Citera
2024-05-15, 16:42
Medlem
Tjobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Önskar du driva den processen?

Jag skrev till säljaren att jag inte gick med avbrytningen, varpå han svarade "förstår". Tolkar det som ett "synd för dig, dra åt helvete". Processen skall bedrivas.
Citera
2024-05-15, 16:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag skrev till säljaren att jag inte gick med avbrytningen, varpå han svarade "förstår". Tolkar det som ett "synd för dig, dra åt helvete". Processen skall bedrivas.

Märkligt sätt att tolka att han svarar att han förstår.

Men vad hände sen? När han svarade att han förstår att processen inte kan avbrytas, vad svarade du tillbaka då?
Citera
2024-05-15, 17:07
Medlem
Citat:

hahahah, av ren nyfikenhet. Vad ville du köpa?
Citera
2024-05-15, 17:16
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Se till att betala kvickt så är affären blir helt avslutad.
Citera
2024-05-15, 17:41
Medlem
Haha ägd. Det är hans vara och han väljer att inte sälja den, tough shit.
Citera
2024-05-15, 19:01
Medlem
Riktigt tråkigt, har varit med om samma sak fast när köparen vill dra sig ur.

Förmodligen kommer det inte hända mer än att han får en varning av tradera.

Gillar tradera när det väl funkar, men såna här personer förstör och borde straffas mycket hårdare
Citera
2024-05-15, 19:02
Medlem
santos_devilles avatar
Anmäl kontot till tradera så får han en tillsägelse sedan blir den avstängd vid upprepade tillsägelser.

Mer än så kan du inte göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in