• 1
  • 2
2024-05-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det finns goda och onda människor. Det är hela saken.
Onda människor ser till att sprida ondska och död omkring sig, de vill andra människor ont och är styrda av sin pappa satan och hans onda känslor och tankar.

Om man lyssnar och följer onda människor och tror på deras lögner så blir man själv ond och begår onda handlingar, mot sig själv och andra.

Att vara ond eller god är ett val. Ett personligt val man gör flera gånger om dagen.

Valet att följa känslornas vilja istället för förnuftet och logiken gällande droger mm blir därmed väldigt uppenbar och klar.

Håller med och jag tror inte att de onda människor ökar procentuellt ift världsbefolkning. Fanns procentuellt lika många för 10, 500 eller 1000 år sedan.

Däremot ökar deras offer i procentuellt antal av världsbefolkningen. Jag tror INTE att de flesta av de zombies som idag befolkar gatorna i Philadelphia, Sao Paulo eller Frankfurt är onda, de har haft för det mesta ordentliga föräldrar och uppväxtmijöer, som normalt borde resulterat i ordentliga människor. Däremot är de offer av onda människor.

Men det är klart, föräldrarna har idag mycket mindre inverkan på sina barn än man hade för 50 eller 100 år sedan. Då hade föräldrarna som förebilder kanske 80% av totalen. Idag med sociala medier, nästan fri tillgång till droger, kompistryck och internet har föräldrarnas förebild kanske max 10% av totalen.

@feemaxxx har rätt med hänvisning till "Familjens sammanhållning är sämre". Spot on enligt mig.
Senast redigerad av leck.mich.am.arsch 2024-05-17 kl. 16:10.
Citera
2024-05-20, 12:36
Medlem
Nu är slutet nära, hoppas ni/vi hade kul. Tack för denna gång. Lite kvar på resan bara... Tack och Gud välsigne alla Bra jobbat och lycka till
Senast redigerad av Alva-zin 2024-05-20 kl. 12:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in