2024-05-15, 14:14
Medlem
powlices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Alltså hur fan är det möjligt för en svensk person att stötta muslimska terrorister?? Hur gick det så fel?

Om du tror att nästan 15000 oskyldiga barn är terrorister då är det fel på dig!
Greta är en utav få som vågar stå upp för dessa barn.
Citera
2024-05-15, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Ett oprovocerat anfallskrig kan absolut benämnas som mord i stor skala med statsledning som ansvarig, däremot begår ju inte enskilda soldater, och allra minst på den försvarande sidan, "mord" när de nedkämpar en fiende i strid.
"Jag följde bara order"-mentaliteten är ett av problemen som måste övervinnas ifall någon ljusning skall skymta.

Eget ansvar måste bli ett skolämne!
Citera
2024-05-15, 14:16
Medlem
powlices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Greta tältar alltså för massmord, är det så du menar. Det var ju Hamas och Palestina som den 7 oktober anföll Israel och mördade.

Och innan det? Har du ens läst historia i gymnasiet? Greta verkar iaf känna till mer än dig.
Citera
2024-05-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jo, men. Vad vill hon mera konkret. Är det någon i tråden som har klart för sig hur Greta vill att det ska ta slut? På vems sidan står hon?

Ska judarna dra någon annanstans? Ska de konvertera till islam? Ska Hamas utplånas? Eller ska judarna bara vända andra kinden till och låta sig utplånas? Det är väl de valmöjligheter Israel har.

Islamisterna har väl inget val alls antar jag. Det är att utplåna israel och alla andra otrogna stater som gäller, för det har deras diktator bestämt. Deras diktator har väl heller inget val egentligen, då denne inte finns, utan är påhittad.

Knepigt läge.
Greta vill väl utplåna all demokrati. Här och i mellanöstern. Israel är rimligen det enda landet i världens skithål som har nån slags demokrati.
Greta vill ha hit all världens sjuka araber/muslimer. Tror hon på riktigt att dom skulle hjälpa klimatkrisen?
Nej, Greta är en aktivist som söker uppmärksamhet. En orosanmälan bör upprättas
Citera
2024-05-15, 14:18
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vad har du emot Palestinier? Själv är jag emot Hamas och jävligt emot Israels mord på oskyldiga Palestinier.

Hur skiljer du på en palestinsk Hamas-anhängare och en palestinsk Hamas-motståndare?
Citera
2024-05-15, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Hur skiljer du på en palestinsk Hamas-anhängare och en palestinsk Hamas-motståndare?
Jag förstår att detta är ett personligt problem för dig. Men jag anser fortfarande att det är fel att döda oskyldiga människor. Att skjuta in i en folkmassa för att EN person gjort ett fel tycker jag är lite korkat.
Mer korkat är det att först NU reagerar folk på Flashback trots att denna konflikt startade så fort Moses tog sitt folk ut ur Egypten för att bosätta sig i ett land som redan var bebott.
Hur kommer det sig att ni dårar vaknat först nu och inte för flera tusen år sedan när Judarna först ockuperade landet?
Citera
2024-05-15, 14:29
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
"Jag följde bara order"-mentaliteten är ett av problemen som måste övervinnas ifall någon ljusning skall skymta.

Ja, då skulle du lösa ett problem som funnits bland människor i tiotusentals år, men visst vore det bra om soldaterna i terrorsekten skulle sluta lyda order - så skulle kriget vara över.
Citera
2024-05-15, 14:33
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powlice
Om du tror att nästan 15000 oskyldiga barn är terrorister då är det fel på dig!

Nu har ju inte några 15 000 barn dött, då detta är siffror från propagandaavdelningen av en terrorsekt, men helt säkert har ändå många barn dött tragiskt nog. Det ansvaret faller ju tungt - på terrorsekten.

De planerade och hoppades förstås att exakt detta skulle ske som resultat av dådet i oktober.
Citera
2024-05-15, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ja, då skulle du lösa ett problem som funnits bland människor i tiotusentals år, men visst vore det bra om soldaterna i terrorsekten skulle sluta lyda order - så skulle kriget vara över.
I terrorsekterna menar du.
Citera
2024-05-15, 14:35
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
I terrorsekterna menar du.

Nej, singular.
Citera
2024-05-15, 14:37
Bannlyst
Citat:
Nej, singular.
Nej du är väl ändå så konsekvent i ditt tänkande att du menar pluralis?
Annars är du ju en fullkomlig idiot och det tror jag inte att du är.
Citera
2024-05-15, 14:41
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Nej du är väl ändå så konsekvent i ditt tänkande att du menar pluralis?
Annars är du ju en fullkomlig idiot och det tror jag inte att du är.

Nej, det finns bara en terrorsekt som är part i det pågående kriget. Om de vill avsluta kriget kan de lägga ned sina vapen och frige gisslan = fred. Nu vill de ju istället att så många civila från Gaza skall dö, vilket hittills har skapat enorma propagandaframgånger runt om i västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in