2024-05-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Det du skriver är inte sant. Maskingevärs bärande judar har hotat palestinier sedan 2007, dvs 15 år nu.

Jag känner till blockaden, men den tog sig väl knappast utryck i marktrupper i Gaza ? förresten sluta prata om judar så där med tanke på att det även finns många druser i Israels armé.

Citat:
Genom att göra Gaza till ett fångläger i syfte att utrota palestinier,

Jag köper inte att syftet var att utrota palestinierna eller att Gaza var ett fångläger med tanke på att det faktiskt fanns viss möjlighet för palestinier att arbeta i Israel och med tanke på att gazas befolkning sedan 2007 ökat med minst ungefär en halv miljon.
Jag missade att källhänvisa det är sant så nu har jag letat upp källor:
Om befolkningsutvecklingen i Gaza: https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_State_of_Palestine
Om palestinska gästarbetare från Gaza i Israel: https://www.varldenidag.se/nyheter/allt-fler-gazabor-laser-hebreiska-vill-ha-jobb-i-israel/165853
Om druser i Israels armé: https://www.youtube.com/watch?v=QJ1k3f0yuWk

Det ska inte tolkas som att jag anser att blockaden av Gaza nödvändigtvis var rätt, jag säger bara att det av den inte följer att Gaza var ett fångläger och att syftet inte var att utrota Gazaborna.
Citera
2024-05-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Palestina är ett hittepåland om något.

Tycker Israel går väldigt varligt fram. De kunde varit mycket hårdare. Det är inte "folkmord, Apartheid och kolonisation" att försvara sig mot terrorister.
Apartheid finns i Libanon för palestinier tydligen som att starta ett företag, äga en fastighet och vissa kvalificerade yrken och
Apartheid finns i Israel för flyktingar som kan ha anställning inom UNRWA men inte äga en egendom( fastighet).
När du blir medborgare i Israel, alltså inte förbli flykting längre, så borde du ha samma rättigheter som alla israeler har.
Men med en eller flera rättigheter per person kommer det en årlig ersättning från UNRWA. Dessa rättigheter ärvs vid dödsfall till sina barn och barnbarn som också erhåller en egen rättighet vid sin födsel.
Senast redigerad av MyOpinion2 2024-05-15 kl. 00:57.
Citera
2024-05-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Det du skriver är inte sant. Maskingevärs bärande judar har hotat palestinier sedan 2007, dvs 15 år nu. Genom att göra Gaza till ett fångläger i syfte att utrota palestinier, så orsakade judarna angreppet mot Israel som dödade 1.000 judar. Behandla palestinierna som djur, och de kommer bete sig som djur gör och bitas. Palestinierna blev provocerade, nästan som att ledarna i Israel ville att det skulle ske så de kunde påbörja utrotandet av palestinier som pågår just nu.

Eftersom jag i motsats till dig är en hederlig debattör som bara bryr mig om sanningen, så kommer här citat (något du såklart aldrig ger, för du hittar bara på skit istället):

Här är förresten en video från Gaza innan 7 Oktober, ser inte precis ut som något fångläger: Hade kunnat vara ännu bättre om Hamas låtit bli att skjuta raketer:

https://www.youtube.com/watch?v=RMRvtGg7a1Y

Förutom druser och muslimer finns det även kristna i IDF:
https://www.youtube.com/watch?v=5FUWz-cIrOY
Citera
2024-05-15, 01:01
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Denna kommentar är det mest flagranta exempel på ett rysstroll jag någonsin sett. En vidrig svada i Katerina Janousch-klass. Sök hjälp för dina vanföreställningar

Jag har blivit kallad många saker, men att du kallar mig "rysstroll" är faktiskt helt befängt!

putler är en liten dvärg, som har världens minska kuk! Eller, jag vet inte om man kan kalla den bleka, rödfnasiga utväxten som gömmer sig i sprött vitt hår, för en kuk...
Citera
2024-05-15, 01:14
Medlem
MudOvens avatar
Kan inte överklassungen tälta nere i Gaza istället för att visa sin fejkade solidaritet?
Citera
2024-05-15, 01:23
Medlem
Hon är utvecklingsstörd. Hon var "charmig" som tonåring och hetsade om miljön. Idag är hon bara pinsam och borde tvångintas. Frågan om inte det hade skett om hon inte hade varit "kånd!"
Skicka Greta och hennes jämlikar till Gaza, då kan det faktiskt tas på allvar.
Citera
2024-05-15, 01:25
Medlem
Kundalinis avatar
Emma-Emil Bastås borde engagera sig för bögar, flator och transor på Gazaremsan och resten av arabvärlden.

Varför inte åka ner till Nordafrika och sittprotestera mot hur dessagruoper behandlas.

Nähä, inte det nej…
Citera
2024-05-15, 01:43
Medlem
Kundalinis avatar
Emma-Emil Bastås borde engagera sig för bögar, flator och transor på Gazaremsan och resten av arabvärlden.

Varför inte åka ner till Nordafrika och sittprotestera mot hur dessag grupper behandlas.

Nähä, inte det nej…
Citera
2024-05-15, 05:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det var inte riktigt frågeställningen som jag svarade på. Frågan var hur många? Men visst, det är ett tänkbart svar. Men om jag hade den åsikten så är det förmodligen inget jag skulle kunna uttrycka inom lagens gränser, så jag vet inte vad du hoppades jag skulle svara.
Jag hoppades du skulle svara så ärligt som du gjorde nu.

Det är bra att du är ärlig med att du hoppas på folkmord.
Sådan ärlighet gynnar debatten enligt mig.
Citera
2024-05-15, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad är definitionen av "barn" i Gaza? Beväpnade personer mellan 12-18 år?
Barn är väl alla som inte fyllt tonåring?
Det är i alla fall så jag definierar barn.
Citera
2024-05-15, 05:31
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Alltså hur fan är det möjligt för en svensk person att stötta muslimska terrorister?? Hur gick det så fel?

Nu ska vi ju inte ljuga och hitta på.

Ingen stöttar muslimska terrorister. Bara för att man är emot Israels agerande mot palestinierna så är man inte för terrorism och stöttar terrorister.

Folk måste sluta med det här tramsandet. Det är inte konstruktivt.

Man kan både vara emot terrordådet, Hamas och Israels agerande på samma gång. Det blir så löjligt och tramsigt när folk inte kan förstå det.

Du måste inte antingen stötta Israels agerande eller vara promuslimsk-terror.

Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini

Varför inte åka ner till Nordafrika och sittprotestera mot hur dessag grupper behandlas.

Nähä, inte det nej…

Nej, då finns det ju risker. Vi protesterar bara när och där det inte finns några risker.

Som Greta. Hon är etablisemanget. Hennes föräldrar är etablisemanget. Alla politiker i hela västvärlden håller med henne. Så vad är det hon protesterar emot? Vem protesterar hon emot?

Både när det gäller klimatet och när det gäller Hamas vs Israel så står ju etablisemanget på Gretas sida, och Greta står på etablisemangets sida. Eftersom att Greta är av etablisemanget och etablisemanget är Greta.
Citera
2024-05-15, 05:56
Medlem
Beckombergalandets avatar
Hon sitter verkligen på fel ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in