2024-05-14, 23:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ska den lilla tösen bli professionell demonstrant? Tror det blir svårt att livnära sig på det när hon blir vuxen.
Citera
2024-05-14, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Greta må ha rätt i princip men fel i sak. Det är hemskt vad som händer i Gaza men tragedin är att det palestinska samhället kidnappats av jihadister och apokalyptiska nationalister. Förstår hon vilka Hamas är och vad de står för? Försöker hon påverka dem också? Att de ”styrande” i Gaza inte kapitulerar är fullständig idioti. Det är kört, det måste inses. Befolkningen offras som ”martyrer” internt och utåt pratar Hamas om folkmord. Taktiken är både sjuk och dum.

Greta har stort genomslag medialt men ägnar sig åt pajasfasoner. Hålla på och störa Eurovision av politiska skäl, kom igen… Det bidrar inte det jävla minsta till fred. Låt för övrigt forskningen vara fri! ”Listen to the scientists” brukade hon väl hålla sig med?!

Greta Thunberg vill tyvärr inte ha fred och jämlikhet, hon skanderar inte ”Peace, Love and Understanding” utan ”From the river to the sea” = etnisk rensning av judar/folkmord!
Som du säger, hade hennes påstådda principer varit hennes principer på riktigt hade hon varit engagerad i andra länder än Israel, inte bara Israel.

Och nej, hon vill inte ha fri forskning. Nu vill hon tysta forskare och styra hela forskarsamhället. Tycker faktiskt att Stockholms universitet ska ryta ifrån där angående hennes krav. Det är verkligen inte så enkelt att de bara använder sin grundlagsskyddade rättighet att demonstrera och att det är en ”farlig väg” att kritisera det. Precis som att de intensiva koranbränningarna som var ett tag inte heller var oskyldiga uttryck för yttrandefrihet. Både de och detta är påverkansoperationer från Ryssland och Greta är en uppviglare och hetsar mot folkgrupp.
Hon är precis som Dayenerys i Game of Thrones. Alla trodde att hon var gullig och god och hon såg så oskyldig ut i sitt långa, ljusa hår…
Citera
2024-05-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Gaza är ett fångläger, där palestinier hålls inlåsta, arbetslösa, lever i fattigdom, är bevakande av maskingevärs bärande judar, och judarna vill att palestinierna ska dö. Är det så förvånande att några försöker ge tillbaka?
Innan 7 oktober fanns det inga maskingevärsbärande judar där. För övrigt är inte alla soldater i Israel judar, det finns även druser och faktiskt även muslimer:
https://www.youtube.com/watch?v=TRhXUo9tCgk
https://www.youtube.com/watch?v=Frl5_YT7gVU
Folkmängden i Gaza och Västbanken har ökat ganska mycket sedan 1967 så jag har svårt att tro att judarna vill att palestinierna ska dö, ville de det hade nog dödstalen varit betydligt högre.
Att det fanns arbetslöshet och fattigdom i Gaza stämmer, men det är delvis Hamas fel de kunde lagt de resurser de hade på att minska arbetslöshet och fattigdom istället för tunnlar och raketer. Gaza var förresten ännu fattigare 1967 när Israel erövrade det.
Angående att palestinierna var inlåsta, ja det stämmer att man inte fick resa in i Israel hur som helst, men det var långtifrån totalförbjudet. Det var många Gazabor som arbetade i Israel. Men de hade, som jag fattat det, ännu sämre möjlighet att resa in i Egypten så du bör vara minst lika arg på dem.
Med detta inte sagt att Israel är perfekt, absolut inte. Jag försöker dock så gott jag kan nyansera debatten i den här frågan, detta har inneburit att jag argumenterat mot såväl israel som Palestina vänner.
Citera
2024-05-14, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ska den lilla tösen bli professionell demonstrant? Tror det blir svårt att livnära sig på det när hon blir vuxen.

Inte när man är född in i överklassen. Hon är redan vuxen och upprepade böter samt leva utan inkomst från arbete verkar funka ypperligt. Hon har ändå råd att resa över hela världen typ dagligen.
Citera
2024-05-14, 23:38
Medlem
Glödskals avatar
"Hallå! Glöm inte bort lilla mig nu! Här är jag. Se mig!"
Citera
2024-05-14, 23:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Inte när man är född in i överklassen. Hon är redan vuxen och upprepade böter samt leva utan inkomst från arbete verkar funka ypperligt. Hon har ändå råd att resa över hela världen typ dagligen.

Jo men lilla Greta är inte så intressant som 30 åring.
Citera
2024-05-14, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Innan 7 oktober fanns det inga maskingevärsbärande judar där. För övrigt är inte alla soldater i Israel judar, det finns även druser och faktiskt även muslimer:
Folkmängden i Gaza och Västbanken har ökat ganska mycket sedan 1967 så jag har svårt att tro att judarna vill att palestinierna ska dö, ville de det hade nog dödstalen varit betydligt högre.
Att det fanns arbetslöshet och fattigdom i Gaza stämmer, men det är delvis Hamas fel de kunde lagt de resurser de hade på att minska arbetslöshet och fattigdom istället för tunnlar och raketer. Gaza var förresten ännu fattigare 1967 när Israel erövrade det.
Angående att palestinierna var inlåsta, ja det stämmer att man inte fick resa in i Israel hur som helst, men det var långtifrån totalförbjudet. Det var många Gazabor som arbetade i Israel. Men de hade, som jag fattat det, ännu sämre möjlighet att resa in i Egypten så du bör vara minst lika arg på dem.
Med detta inte sagt att Israel är perfekt, absolut inte. Jag försöker dock så gott jag kan nyansera debatten i den här frågan, detta har inneburit att jag argumenterat mot såväl israel som Palestina vänner.

Eller hur, varför anklagar alla bara Israel för ”fängelset”? Egypten har stängt sin gräns mot Palestina, andra muslimska länder stöttar dem gärna att hetsa mot Israel men vill inte släppa in Palestinier som flyktingar/invandrare.
Citera
2024-05-14, 23:43
Avslutad
Citat:
Jo men lilla Greta är inte så intressant som 30 åring.

Hm… hon bygger väl upp sitt varumärke nu, kan säkert vara en ”ikon” för andra som vill leva för att hetsa även om 10 år…
Citera
2024-05-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.

Det du skriver är inte sant. Maskingevärs bärande judar har hotat palestinier sedan 2007, dvs 15 år nu. Genom att göra Gaza till ett fångläger i syfte att utrota palestinier, så orsakade judarna angreppet mot Israel som dödade 1.000 judar. Behandla palestinierna som djur, och de kommer bete sig som djur gör och bitas. Palestinierna blev provocerade, nästan som att ledarna i Israel ville att det skulle ske så de kunde påbörja utrotandet av palestinier som pågår just nu.

Eftersom jag i motsats till dig är en hederlig debattör som bara bryr mig om sanningen, så kommer här citat (något du såklart aldrig ger, för du hittar bara på skit istället):

Citat:
Despite pleas from the United Nations and human rights groups, Israel has maintained a land, air and sea blockade on the Gaza Strip since 2007 that has had a devastating effect on Palestinian civilians. Israel says the blockade, which gives it control of the Gaza Strip's borders and is also enforced by Egypt, is necessary to protect Israeli citizens from Hamas.

The International Committee of the Red Cross considers the blockade illegal and says it violates the Geneva Convention, a charge Israeli officials deny. The UN, various human rights groups and legal scholars, citing the blockade, consider the Gaza Strip to still be under military occupation by Israel.

Citera
2024-05-15, 00:13
Medlem
Öh vafan då för? Vill dom inte att israel ska befria palenstina från hamas? Jag är helt lost..
Citera
2024-05-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Eller hur, varför anklagar alla bara Israel för ”fängelset”? Egypten har stängt sin gräns mot Palestina, andra muslimska länder stöttar dem gärna att hetsa mot Israel men vill inte släppa in Palestinier som flyktingar/invandrare.
Palestinierna är inte välkomna någonstans i arabvärlden eftersom de beter sig som apor. Alla minns vad som hände efter att PLO blev utkastade från Jordanien (för att de betedde sig som apor) och flyttade (oinbjudna) till Libanon. Det blev inbördeskrig i vad som innan dess var känt som Mellanösterns pärla. Det är samma sak i Östafrika. Alla folkslag där har gemensamt att de avskyr Somalier.

Sedan kan man fråga sig varför västvärldens politiska extremister endast engagerar sig i krig där Israel eller USA är inblandade? Den humanitära situationen i Jemen och Sudan är mycket värre än i Gaza, och har varit så i åratal. Men de krigen är helt bortglömda. Där kan man nämligen inte peka finger åt den lilla Satan eller den stora Satan.
Citera
2024-05-15, 00:26
Medlem
Citat:

Hennes framtid är ekonomiskt tryggad som förtidspensionär eller i behov av vård med tillsyn?

En kromosom där o näääääästan på G att göra henne till mongoloider m downs syndrom.

Hennes ansikte ser faktiskt ut som mongoloid och mycket riktigt är även hennes beteende märkligt, kroniskt, uppmärksamhetskrävande, provocerande o för en tonåring faktiskt sjukt på riktigt.

Mongo ser hon faktiskt ut att vara.

Faktiskt lika, kolla https://en.m.wikipedia.org/wiki/Down_syndrome
Senast redigerad av TurboGarbo 2024-05-15 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in