• 2
  • 3
2024-05-14, 20:38
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Men nu är det ju knappast lagligt att käka någon annans narkotikaklassade medicin. Varför skulle det vara det? Det är precis lika olagligt som gatutjacket.
Det är ju just därför man behöver knarkrecept.

Gissar att detta kommer bli vanligare i närtid när lagar ändrats. Kommer räcka att gå till någon skum läkare och dega upp en halv lön så kan man knarka hur öppet man vill sen.
Citera
2024-05-14, 20:55
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är ju just därför man behöver knarkrecept.

Gissar att detta kommer bli vanligare i närtid när lagar ändrats. Kommer räcka att gå till någon skum läkare och dega upp en halv lön så kan man knarka hur öppet man vill sen.

Jaha, men nu tigger kompisarna tabletter av Linus - vilket inte är att "knarka lagligt". Han är ju inte någon läkare med förskrivningsrätt.

Tror du missuppfattat tråden.
Citera
2024-05-14, 21:29
Medlem
generalminiportions avatar
Gammal skåpmat det här. Har själv ADHD och goa mediciner.

Istället för att berätta om ett uppenbart fenomen för SVT skulle ju Linus kunna dryga ut studentkassan genom att pynta ut tabletter mot betalning lagom tills panik infinner sig inför kommande tenta. Iom att han själv kan köpa dom billigt med högkostnadsskydd kan man tjäna ganska bra med pengar. Om han hade varit lite mer företagsam, dvs.
Citera
2024-05-14, 21:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är väl klart kidsen vill kunna knarka lagligt vem vill inte det?

Skulle inte kalla universitetsstudenter för "kids". Frågan är varför inte Linus står upp för sig själv och säger nej. Han är ju en vuxen människa. Hoppas han åker dit för knarklangning.
Citera
2024-05-14, 21:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalminiportion
Gammal skåpmat det här. Har själv ADHD och goa mediciner.

Istället för att berätta om ett uppenbart fenomen för SVT skulle ju Linus kunna dryga ut studentkassan genom att pynta ut tabletter mot betalning lagom tills panik infinner sig inför kommande tenta. Iom att han själv kan köpa dom billigt med högkostnadsskydd kan man tjäna ganska bra med pengar. Om han hade varit lite mer företagsam, dvs.
Får man plocka ut hur mycket som helst och vad får man dega för medicinen med högkostnadsskyddet?

Har en polare som skröt en gång och visade upp ett 20 tal boxar, helt lagligt, lite avund blev man när man själv stod där med en hasch på fickan och med risk för både husrannsakan & kroppsbesiktning.
Citera
2024-05-14, 21:59
Medlem
generalminiportions avatar
Citat:
Får man plocka ut hur mycket som helst och vad får man dega för medicinen med högkostnadsskyddet?

Har en polare som skröt en gång och visade upp ett 20 tal boxar, helt lagligt, lite avund blev man när man själv stod där med en hasch på fickan och med risk för både husrannsakan & kroppsbesiktning.
Bruka få hämta ut ny burk efter 3 veckor ish. Burkar med 30 st. Då tar jag 1 per dag som medicin. Om man har starka tabletter räcker ju EN sån att bli bäng på om man inte har ADHD.

Brukar va jävligt rabatterat faktiskt. Tror man kommer upp i högkostnadsskyddet efter nån tusing eller så. Och det har man i nåt år tills man måste upp i tusen igen för nytt skydd. Då kostar väl 30 tabletter under hundringen. Vet faktiskt inte exakt. Men det är ju REJÄL rabatt.

Utan kostar min medicin typ 800 spänn/burk. Å det är väl typ det man kränger skiten för till pluggsugna, desperata studenter.
Citera
2024-05-14, 22:09
Medlem
Hegamons avatar
Det är tveksamt om hans så kallade kamrater pluggar bättre, det är en myt runt friska som tar adhd-medicin. Jag tror möjligen hans kamrater vill åt drogeffekten. Den varar ett par veckor hos vissa. Sedan klingar drogeffekten av.
Citera
2024-05-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Det låter som en korkad idé. Amfetamin finns inte i några svaga varianter. Tror inte det finns något land där amfetamin piller är lagligt utan recept. Förutom en period i Japan när de behövde bygga upp landet efter 2:a världskriget. Sen på 60-talet fick landet massa problem som de fick städa upp och göra amfetamin olagligt igen.

Dock tror jag på att legalisera naturliga alternativ till de olika drogerna. För stimulant kategorin av droger skulle man kunna legalisera Koka blad. Vilket också går att köpa lagligt på ”Coop” i flera länder i Sydamerika

Hälsade på en vän som bor i Mexico (tijuana) rätt nyligen som skulle handla steroider till sig själv, hängde med in i apoteket och av ren nyfikenhet frågade jag vad de tar för en burk ADHD medicin, apotekaren berätta 175 dollar för 30x 30mg "Adderall". Aldrig sysslat med droger eller doping själv så vet inte om det är ett bra pris eller turistpris, jag tyckte i alla fall det lät mycket. Det verkar i alla fall som det är lagligt och säljs över disk i Mexico.
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-05-14 kl. 22:32.
Citera
2024-05-14, 23:02
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Hälsade på en vän som bor i Mexico (tijuana) rätt nyligen som skulle handla steroider till sig själv, hängde med in i apoteket och av ren nyfikenhet frågade jag vad de tar för en burk ADHD medicin, apotekaren berätta 175 dollar för 30x 30mg "Adderall". Aldrig sysslat med droger eller doping själv så vet inte om det är ett bra pris eller turistpris, jag tyckte i alla fall det lät mycket. Det verkar i alla fall som det är lagligt och säljs över disk i Mexico.

Till det priset är det troligen inte lagligt. 70 spänn per tablett ungefär. Skillnaden är att mexikaner inte är mesar och töntar som svenskar, så bara man hostar upp så får man vad man vill. Jag är säker på att många mexikaner också bär vapen fast de har mycket hårdare vapenlag än Sverige. Frihetskärlek.
Citera
2024-05-14, 23:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalminiportion
Bruka få hämta ut ny burk efter 3 veckor ish. Burkar med 30 st. Då tar jag 1 per dag som medicin. Om man har starka tabletter räcker ju EN sån att bli bäng på om man inte har ADHD.

Brukar va jävligt rabatterat faktiskt. Tror man kommer upp i högkostnadsskyddet efter nån tusing eller så. Och det har man i nåt år tills man måste upp i tusen igen för nytt skydd. Då kostar väl 30 tabletter under hundringen. Vet faktiskt inte exakt. Men det är ju REJÄL rabatt.

Utan kostar min medicin typ 800 spänn/burk. Å det är väl typ det man kränger skiten för till pluggsugna, desperata studenter.
Jävlar vad billigt. Då hade han säkert sparat dom under tid för att kunna festa.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in